Jest bardzo bogato wyposażony, ma zaskakująco obszerne wnętrze i napęd hybrydowy.
Benzynowy silnik o pojemności 2.5 litra i mocy 155 KM współpracuje z jednym lub dwoma motorami elektrycznymi – w zależności od tego czy napęd jest na przednią oś czy 4x4. Łączna moc układu wynosi 197 KM.
Mieliśmy już okazję odbyć pierwsze jazdy testowe NX-em. Wrażenia są więcej niż pozytywne. Auto oferuje dużo miejsca wewnątrz – rozstaw osi wynosi 2660 mm. Bagażnik pomieści 555 l, a po złożeniu tylnych siedzeń – 1600 l.
Przy delikatnym ruszania auto napędza tylko silnik elektryczny – dzieje się tak do 50 km/h. Jeśli mocniej wciśniemy pedał gazu, uruchamia się także silnik spalinowy.
NX 300h wyposażony jest w elektronicznie sterowaną przekładnię automatyczną bezstopniową ECVT. Biegi można również zmieniać ręcznie, wtedy cały zakres przekładni podzielony jest na 6 biegów.
Przekładnia bezstopniowa jest idealna do rozdziału mocy, ale ma jedną wadę wynikającą z konstrukcji urządzenia – podczas ostrzejszego przyspieszania musi wejść na wysokie obroty (do 5500 obr./min) i wtedy jest głośna.
Przy delikatniejszym operowaniu gazem problem nie występuje, a silnik odwdzięcza się kierowcy małym zużyciem paliwa – na trasie realne jest osiągnięcie 5,5 l/100 km.
Zwolennicy ekonomicznej jazdy mają do wyboru tryb eco – zegar na desce rozdzielczej podpowiada wtedy, jaki zakres obrotów silnika i prędkość auta są optymalne z punktu widzenia spalania.
Podobnie jest w trybie normal, natomiast w trybie sport wskaźnik zamienia się na obrotomierz, a silnik pozwala na dynamiczną jazdę z wyższymi obrotami.
Komfort jazdy NX-em jest wysoki, auto jest dobrze wyciszone, widoczność do przodu, na boki i do tyłu – dobra. Parkowanie ułatwiają czujniki i kamera cofania. W bogatszych wersjach oferowany jest wysokiej klasy sprzęt audio Mark Levinson z 14 głośnikami, aktywny tempomat.
Lexus NX 300h jest już w salonach polskich dilerów. Do końca września 2014 r. promocyjna cena podstawowej wersji z napędem na przednie koła wynosiła 154 500 zł, a z napędem 4x4 – 160 700 zł. Od 1 października cena podstawowego modelu wynosi 171 600 zł, a z napędem 4x4 – 177 800 zł. Najdroższa wersja Prestige kosztuje 258 900 zł.
A oto galeria zdjęć najnowszego Lexusa.
Galeria zdjęć
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h
Lexus NX 300h