Jest bardzo bogato wyposażony, ma zaskakująco obszerne wnętrze i napęd hybrydowy.

Benzynowy silnik o pojemności 2.5 litra i mocy 155 KM współpracuje z jednym lub dwoma motorami elektrycznymi – w zależności od tego czy napęd jest na przednią oś czy 4x4. Łączna moc układu wynosi 197 KM.

Mieliśmy już okazję odbyć pierwsze jazdy testowe NX-em. Wrażenia są więcej niż pozytywne. Auto oferuje dużo miejsca wewnątrz – rozstaw osi wynosi 2660 mm. Bagażnik pomieści 555 l, a po złożeniu tylnych siedzeń – 1600 l.

Przy delikatnym ruszania auto napędza tylko silnik elektryczny – dzieje się tak do 50 km/h. Jeśli mocniej wciśniemy pedał gazu, uruchamia się także silnik spalinowy.

NX 300h wyposażony jest w elektronicznie sterowaną przekładnię automatyczną bezstopniową ECVT. Biegi można również zmieniać ręcznie, wtedy cały zakres przekładni podzielony jest na 6 biegów.

Przekładnia bezstopniowa jest idealna do rozdziału mocy, ale ma jedną wadę wynikającą z konstrukcji urządzenia – podczas ostrzejszego przyspieszania musi wejść na wysokie obroty (do 5500 obr./min) i wtedy jest głośna.

Przy delikatniejszym operowaniu gazem problem nie występuje, a silnik odwdzięcza się kierowcy małym zużyciem paliwa – na trasie realne jest osiągnięcie 5,5 l/100 km.

Zwolennicy ekonomicznej jazdy mają do wyboru tryb eco – zegar na desce rozdzielczej podpowiada wtedy, jaki zakres obrotów silnika i prędkość auta są optymalne z punktu widzenia spalania.

Podobnie jest w trybie normal, natomiast w trybie sport wskaźnik zamienia się na obrotomierz, a silnik pozwala na dynamiczną jazdę z wyższymi obrotami.

Komfort jazdy NX-em jest wysoki, auto jest dobrze wyciszone, widoczność do przodu, na boki i do tyłu – dobra. Parkowanie ułatwiają czujniki i kamera cofania. W bogatszych wersjach oferowany jest wysokiej klasy sprzęt audio Mark Levinson z 14 głośnikami, aktywny tempomat.

Lexus NX 300h jest już w salonach polskich dilerów. Do końca września 2014 r. promocyjna cena podstawowej wersji z napędem na przednie koła wynosiła 154 500 zł, a z napędem 4x4 – 160 700 zł. Od 1 października cena podstawowego modelu wynosi 171 600 zł, a z napędem 4x4 – 177 800 zł. Najdroższa wersja Prestige kosztuje 258 900 zł.

A oto galeria zdjęć najnowszego Lexusa.