Witajcie, hybrydy. Żegnajcie, diesle. Slogan reklamowy Lexusa nie pozostawia złudzeń co do tego, jaki napęd będzie przyszłością w tej marce. Przekonajmy się zatem, czy takie zasilanie ma sens w przypadku dużego luksusowego SUV-a Lexusa RX 450h.
Trzeba przyznać, że już na pierwszy rzut oka nadwozie samochodu robi wrażenie. Ostro zarysowane linie sprawiają, że wyczuwa się ducha nowoczesności, a duże rozmiary potęgują wrażenie solidności. Dobre samopoczucie nie opuszcza jadących, gdy już są w aucie. Jest tu bardzo przestronnie w obu rzędach siedzeń, a podróżni siedzą na wygodnych fotelach. Ci z przodu mogą tylko narzekać, że brakuje im bocznego podparcia.
Powody do zadowolenia daje układ napędowy, którego łączna moc wynosi 313 KM. Dzięki temu „setka” na liczniku auta pojawia się już po 7,7 s. Jednak osiągnięcie dobrej dynamiki jest możliwe tylko wtedy, gdy wybierze się sportowy tryb jazdy. W ekonomicznym auto rozpędza się zauważalnie gorzej. Za to wtedy można liczyć na niższe zużycie paliwa.
Podczas testu wyniosło ono 8 l/100 km. Sporo w porównaniu z obiecywanym przez producenta 5,3 l/100 km? Może i tak, pamiętajcie jednak, że to ciężki SUV, który ma dużo koni mechanicznych i napęd na obie osie. Tradycyjny benzyniak o takiej mocy byłby znacznie bardziej paliwożerny.
Napęd jest przekazywany za pomocą bezstopniowej przekładni. Owszem, podczas spokojnej jazdy sprawuje się bez zarzutu, ale po mocnym dodaniu gazu silnik zaczyna wyć, a to zmniejsza komfort. Nie ogranicza go za to zawieszenie, które zestrojono tak, żeby wszelkie wyboje były nienagannie tłumione.
W testowanej wersji RX 450h kosztuje aż 348 319 zł. W odmianie Elegance auto jest dostępne w promocji i dzięki obniżce 30 000 zł cena wynosi 318 900 zł. Jednak to nadal trochę dużo. Nikt jednak nie kupuje tego auta za gotówkę. Lexus chwali się nową ofertą finansowania zakupu swoich aut. Być może dlatego firma notuje rekordy sprzedaży w Polsce: blisko 500 modeli RX w pierwszej połowie roku.
Lexus RX 450h - to nam się podoba
Dobra dynamika, komfortowe tłumienie nierówności, wygodne fotele, przestronne wnętrze, stylistyka nadwozia, wysoka jakość wykończenia.
Lexus RX 450h - to nam się nie podoba
Działanie bezstopniowej przekładni, niezbyt duży bagażnik, zbyt mocne przechyły nadwozia podczas jazdy na zakrętach.
Lexus RX 450h - nasza opinia
Lexus RX 450h nie jest doskonały, ale ma zdecydowanie więcej mocnych stron. Lexus 450h okazał się samochodem, który można polubić nie tylko za luksusowe wykończenie czy przestronne wnętrze. W tym przypadku clou programu stanowi hybrydowy napęd, dzięki któremu samochód potrafi być dynamiczny, a jednocześnie nie przeraża zużyciem paliwa.
Lexus RX 450h - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./V6/24 + elektr. |
Ustawienie silnika | wzdłużnie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 3456 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 263/6000 + 167 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 335/4600 + 335 |
Maks. moc układu (KM) | 313 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. bezstopniowa/4x4 |
Hamulce (przód/tył) | tw/tw |
Opony testowanego auta | 235/55 R 20 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4890/1895/1685 |
Rozstaw osi (mm) | 2790 |
Masa własna/ładowność (kg) | 2100/615 |
Pojemność bagażnika (l) | 453 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 65 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,7 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Spalanie w mieście | 5,3 l/100 km |
Spalanie poza miastem | 5,3 l/100 km |
Spalanie średnie | 5,3 l/100 km |
Emisja CO2 | 122 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1225 km |
Średnica zawracania | 11,6 m |
Galeria zdjęć
Zawieszenie zestrojono przede wszystkim z uwzględnieniem komfortu jazdy. Dzięki temu wszelkie wyboje są nienagannie tłumione.
Oto luksusowy SUV z napędem na wszystkie koła i z silnikiem o wysokiej mocy, który zadowala się też niezbyt dużym zużyciem paliwa, a tym samym ma szansę uspokoić sumienie ekologicznie świadomych kierowców.
Witajcie, hybrydy. Żegnajcie, diesle. Slogan reklamowy Lexusa nie pozostawia złudzeń co do tego, jaki napęd będzie przyszłością w tej marce.
Przekonajmy się zatem, czy takie zasilanie ma sens w przypadku dużego luksusowego SUV-a RX 450h.
Trzeba przyznać, że już na pierwszy rzut oka nadwozie samochodu robi wrażenie.
czuwa się ducha nowoczesności, a duże rozmiary potęgują wrażenie solidności. Dobre samopoczucie nie opuszcza jadących, gdy już są w aucie.
Jest tu bardzo przestronnie w obu rzędach siedzeń, a podróżni siedzą na wygodnych fotelach. Ci z przodu mogą tylko narzekać, że brakuje im bocznego podparcia.
Powody do zadowolenia daje układ napędowy, którego łączna moc wynosi 313 KM. Dzięki temu „setka” na liczniku auta pojawia się już po 7,7 s. Jednak osiągnięcie dobrej dynamiki jest możliwe tylko wtedy, gdy wybierze się sportowy tryb jazdy.
Kolumna kierownicza ma elektryczną regulację. Pochwały należą się za obszerne, wygodne fotele. Mniej cieszy brak bocznego podparcia
Materiały o wysokiej jakości, wygodna pozycja za kierownicą i łatwa obsługa urządzeń pokładowych, ale… pod warunkiem że nie używa się dżojstika na konsoli środkowej – jest zbyt czuły, a to utrudnia wybranie ikonki na wyświetlaczu .
Na ekranie kierowca może śledzić aktualny sposób przepływu energii. Czytelność przekazu okazuje się bez zarzutu.
Z bagażnikiem o pojemności 453 l RX 450h nie jest wzorcem w klasie. Kanapę można przesuwać, regulować kąt oparcia lub całkiem złożyć.
Powody do zadowolenia daje układ napędowy, którego łączna moc wynosi 313 KM. Dzięki temu „setka” na liczniku auta pojawia się już po 7,7 s. Jednak osiągnięcie dobrej dynamiki jest możliwe tylko wtedy, gdy wybierze się sportowy tryb jazdy.
Lexus RX 450h nie jest doskonały, ale ma zdecydowanie więcej mocnych stron. Lexus 450h okazał się samochodem, który można polubić nie tylko za luksusowe wykończenie czy przestronne wnętrze. W tym przypadku clou programu stanowi hybrydowy napęd, dzięki któremu samochód potrafi być dynamiczny, a jednocześnie nie przeraża zużyciem paliwa.