• Obecna generacja Peugeota 308 debiutowała latem 2021 roku
  • Auto dostępne jest z napędem benzynowym, wysokoprężnym lub jako hybryda plug-in
  • W teście wersja 1.2 PureTech z manualną, sześciobiegową skrzynią i pakietem wyposażenia Allure Pack
  • Ten tekst pochodzi z nowego wydania "Auto Świata". Dzięki naszej subskrypcji możesz przeczytać go już teraz

Kompaktowy bestseller Peugeota w obecnej odsłonie jest znany na rynku od ponad roku i choć na ulicach widać już sporo egzemplarzy tej generacji, to nadal wyróżnia się on na tle konkurentów i przyciąga spojrzenia.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Nadwozie

Kolor zielony Olivine dostępny jest w standardzie i nie wymaga dopłaty. Seryjne są też 17-calowe alufelgi Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Kolor zielony Olivine dostępny jest w standardzie i nie wymaga dopłaty. Seryjne są też 17-calowe alufelgi

Bez wątpienia design tego modelu jest jednym z jego największych atutów. Wyrazisty styl podkreślono launchowych metalicznym lakierem zielonym, który, co ważne, oferowany jest w standardzie. Do tego w testowanej wersji wyposażeniowej Allure Pack seryjne są 17-calowe alufelgi z ciemnymi wstawkami, korespondującymi z przyciemnianymi kloszami ledowych lamp tylnych i wstawkami w zderzakach.

Także wnętrze robi bardzo dobre wrażenie. Z przodu do dyspozycji jest mnóstwo miejsca na komfortowych, dobrze wyprofilowanych fotelach, choć wysoki kierowca może odczuwać pewien dyskomfort związany z niskim ustawieniem kierownicy, która może zawadzać o kolana. To cecha peugeotowskiego iCockpitu i dotyczy także innych modeli marki. Ustawione nad kierownicą cyfrowe zegary mają dobrą rozdzielczość i szeroki zakres personalizacji, podobnie jak dotykowy ekran systemu multimedialnego i umieszczony pod nim panel. Ich obsługa nie sprawia problemów, ale włączania niektórych funkcji lepiej nie ćwiczyć podczas jazdy. Multimedia bez problemu dogadują się bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto.

Na plus trzeba też zaliczyć pojemność bagażnika – 412-1323 l.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Peugeot 308 1.2 PureTech M6

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Silnik

Peugeot 308 1.2 PureTech M6 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Peugeot 308 1.2 PureTech M6

Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.2 całkiem przyjemnie brzmi i zachęcany pedałem gazu potrafi zapewnić dobrą dynamikę. Jednostka chętnie wchodzi na obroty, a 6-biegowa skrzynia pracuje bez zarzutu i ma precyzyjne prowadzenie drążka. Na dystansie 935 km zanotowaliśmy też przyzwoite spalanie na poziomie 7,3 l/100 km.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Prowadzenie

Zawieszenie ma zaskakująco miękką charakterystykę, ale dobrze radzi sobie z filtrowaniem nierówności i jest komfortowe. 308 prowadzi się jednak stabilnie, bez zbędnego kołysania. Mała kierownica przyjemnie leży w dłoniach, ale układowi przydałoby się lepsze wyczucie. Do wyboru dwa tryby jazdy: Eco i Normal.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6 Foto: Igor Kohutnicki / Auto Świat
Peugeot 308 1.2 PureTech M6

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Koszty

W wersji Allure Pack Peugeot 308 może pochwalić się bogatym wyposażeniem, co częściowo rekompensuje raczej wysoką cenę. Konkurenci kosztują podobnie.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: To nam się podoba

Nowoczesny, elegancki i dynamiczny design, wysoka jakość wykończenia, dobrze wyciszone wnętrze.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: To nam się nie podoba

Mała ilość miejsca na tylnej kanapie, szerokie tylne słupki ograniczają widoczność do tyłu.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Naszym zdaniem

Grubo ponad 100 000 zł za kompaktowy model to już rynkowy standard. W przypadku Peugeota 308 poziom ten oznacza niemal kompletnie wyposażone nowoczesne auto, które zachwyca stylem, do tego przyjemnie się je prowadzi. 130 KM mocy na co dzień w zupełności wystarcza.

Ocena: 4+

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h 9,6 s
Prędkość maksymalna 210 km/h
Spalanie (WLTP) 5,5-5,6 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km

Peugeot 308 1.2 PureTech M6: dane techniczne

Silnik t.benz./R3/12
Pojemność skokowa  1199 cm3
Moc maksymalna 131 KM/5500 obr./min
Maks. moment obrotowy 230 Nm/1750 obr./min
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6
Dł./szer./wysokość 4367/1852/1441 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Pojemność bagażnika 412-1323 l
Masa własna/ładowność 1258/532 kg
Pojemność zbiornika paliwa 52 l
Rozmiar opon 225/45 R 17
Cena od/egz. testowego 118 400/119 900 zł