Kompaktowy bestseller Peugeota w obecnej odsłonie jest znany na rynku od ponad roku i choć na ulicach widać już sporo egzemplarzy tej generacji, to nadal wyróżnia się on na tle konkurentów i przyciąga spojrzenia.
Przeczytaj też:
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Nadwozie

Kolor zielony Olivine dostępny jest w standardzie i nie wymaga dopłaty. Seryjne są też 17-calowe alufelgiŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Bez wątpienia design tego modelu jest jednym z jego największych atutów. Wyrazisty styl podkreślono launchowych metalicznym lakierem zielonym, który, co ważne, oferowany jest w standardzie. Do tego w testowanej wersji wyposażeniowej Allure Pack seryjne są 17-calowe alufelgi z ciemnymi wstawkami, korespondującymi z przyciemnianymi kloszami ledowych lamp tylnych i wstawkami w zderzakach.
Także wnętrze robi bardzo dobre wrażenie. Z przodu do dyspozycji jest mnóstwo miejsca na komfortowych, dobrze wyprofilowanych fotelach, choć wysoki kierowca może odczuwać pewien dyskomfort związany z niskim ustawieniem kierownicy, która może zawadzać o kolana. To cecha peugeotowskiego iCockpitu i dotyczy także innych modeli marki. Ustawione nad kierownicą cyfrowe zegary mają dobrą rozdzielczość i szeroki zakres personalizacji, podobnie jak dotykowy ekran systemu multimedialnego i umieszczony pod nim panel. Ich obsługa nie sprawia problemów, ale włączania niektórych funkcji lepiej nie ćwiczyć podczas jazdy. Multimedia bez problemu dogadują się bezprzewodowo z Apple CarPlay i Android Auto.
Na plus trzeba też zaliczyć pojemność bagażnika – 412-1323 l.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Silnik

Peugeot 308 1.2 PureTech M6Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.2 całkiem przyjemnie brzmi i zachęcany pedałem gazu potrafi zapewnić dobrą dynamikę. Jednostka chętnie wchodzi na obroty, a 6-biegowa skrzynia pracuje bez zarzutu i ma precyzyjne prowadzenie drążka. Na dystansie 935 km zanotowaliśmy też przyzwoite spalanie na poziomie 7,3 l/100 km.
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Prowadzenie
Zawieszenie ma zaskakująco miękką charakterystykę, ale dobrze radzi sobie z filtrowaniem nierówności i jest komfortowe. 308 prowadzi się jednak stabilnie, bez zbędnego kołysania. Mała kierownica przyjemnie leży w dłoniach, ale układowi przydałoby się lepsze wyczucie. Do wyboru dwa tryby jazdy: Eco i Normal.

Peugeot 308 1.2 PureTech M6Źródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Koszty
W wersji Allure Pack Peugeot 308 może pochwalić się bogatym wyposażeniem, co częściowo rekompensuje raczej wysoką cenę. Konkurenci kosztują podobnie.
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: To nam się podoba
Nowoczesny, elegancki i dynamiczny design, wysoka jakość wykończenia, dobrze wyciszone wnętrze.
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: To nam się nie podoba
Mała ilość miejsca na tylnej kanapie, szerokie tylne słupki ograniczają widoczność do tyłu.
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: Naszym zdaniem
Grubo ponad 100 000 zł za kompaktowy model to już rynkowy standard. W przypadku Peugeota 308 poziom ten oznacza niemal kompletnie wyposażone nowoczesne auto, które zachwyca stylem, do tego przyjemnie się je prowadzi. 130 KM mocy na co dzień w zupełności wystarcza.
Ocena: 4+
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,6 s |
Prędkość maksymalna | 210 km/h |
Spalanie (WLTP) | 5,5-5,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 125 g/km |
Peugeot 308 1.2 PureTech M6: dane techniczne
Silnik | t.benz./R3/12 |
Pojemność skokowa | 1199 cm3 |
Moc maksymalna | 131 KM/5500 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 230 Nm/1750 obr./min |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/man. 6 |
Dł./szer./wysokość | 4367/1852/1441 mm |
Rozstaw osi | 2675 mm |
Pojemność bagażnika | 412-1323 l |
Masa własna/ładowność | 1258/532 kg |
Pojemność zbiornika paliwa | 52 l |
Rozmiar opon | 225/45 R 17 |
Cena od/egz. testowego | 118 400/119 900 zł
|