- Alfa Romeo urzeka designem i tylnym napędem...
- ...a jej tylny napęd - stabilnością i lekkością prowadzenia.
- Dla 508 i Talismana około 200 KM to kres mocy, a dla Giulii początek zabawy.
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - zmierzone wymiary wnętrz (oceniane)
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - ceny, utrata wartości, gwarancje, przeglądy (oceniane)
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - punkty i klasyfikacja
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana)
- Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - podsumowanie
W testach nie przyznajemy co prawda punktów za sympatię, ale nie zamierzamy się z nią kryć. A w przypadku tej trójki wcale nie jest to takie trudne: na stacji benzynowej można zarobić kciuka w górę już za samą rzadkość posiadanego modelu. Peugeot 508, Alfa Romeo Giulia i Renault Talisman w bardzo różny sposób interpretują temat limuzyn klasy średniej. Produkowany od 2015 r.
Talisman stawia na obszerne wymiary, dzięki czemu też daje poczucie najlepszej przestronności w tym towarzystwie. O rok młodsza Giulia ma o wiele bardziej zwartą i sportową sylwetkę. Już samym wyglądem podkreśla swój tylny napęd. Natomiast najświeższy w grupie Peugeot (w sprzedaży od 2018 r.) postarał się o linię w stylu coupé – dlatego też jako jedyny ma klapę, która otwiera się razem z oknem.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKształty nadwozia pozwalają już podejrzewać, co czeka nas w środku. Krótkie tylne drzwi Alfy nieco utrudniają wsiadanie, stopy znajdują mało miejsca. W płaskim Peugeocie z kolei robi się szybko ciasno nad głową. Już przy wzroście zaledwie 170 cm jest tu niewygodnie. Jedynie monsieur Talisman potrafi godnie przyjąć swoich gości w tylnym rzędzie. Łatwo się wsiada przez duże drzwi i przyjemnie podróżuje na skórzanych siedzeniach.
Downsizingowy silnik w Peugeocie napędza przednie koła, a soczysty dwulitrowiec w Alfie kieruje moc na tył. Trudno o bardziej różnorodne zestawienie.
Dotyczy to także kierowcy i przedniego pasażera. Jeśli mielibyście się decydować na Peugeota, to odradzamy wybór opcjonalnego panoramicznego dachu – istotnie ogranicza on przestrzeń nad głową także z przodu. A w upały wcale nie będziecie chcieli, żeby słońce grzało przez przezroczysty sufit, bo pozostawione na słońcu auto z takim dachem nagrzewa się niczym szklarnia.
W Giulii, która ma pełny sufit z blachy, poczucie przestronności wypada raczej marnie, ale już na przykład ilość miejsca z tyłu na nogi jest największa w tym porównaniu. Skąd więc to niesłuszne wrażenie ciasnoty? Przednia szyba jest blisko kierowcy, a do tego słupki A mocno nachylono do środka samochodu, przez co są nieprzyjemnie blisko głów kierowcy i pasażera. Zwycięstwo w kategorii „praktyczność” zapewnia sobie Talisman, także dzięki obszernemu bagażnikowi. Mało satysfakcjonuje za to jakość wykończenia, a raczej jakość montażu – te pojęcia są często niesłusznie mylone.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoZagłówki potrafią stukać nawet wtedy, kiedy pokonujemy małe pofalowania asfaltu. Natomiast na kocich łbach kanonada dźwięków robi się wręcz nieznośna. Wszystko wibruje, drży i trzeszczy. Można odnieść wrażenie, że w fabryce nie podokręcali wszystkich śrubek. Szkoda, bo Renault swoim Talismanem celuje w klasę premium, w której takie rzeczy są niedopuszczalne. Także Alfa ma co poprawiać w jakości wykonania. Wiele elementów wnętrza się rusza, jest niedokładnie spasowanych. Elektryczne silniki fotela działają z drżeniem. Najwyższy poziom pod tym względem prezentuje Peugeot, jest naprawdę starannie poskładany. A do tego najbardziej futurystyczny z całej trójki, co może (ale nie musi) się podobać.
Peugeot 508 wygląda najbardziej futurystycznie, szczególnie w kosmicznie zaprojektowanej kabinie.
We francuskich samochodach potrzeba trochę więcej czasu, żeby przyzwyczaić się do logiki obsługi, Giulię ogarnia się łatwiej i szybciej. Alfa ma po prostu bardziej klasyczny kokpit – analogowe zegary, osobny panel sterowania klimatyzacją (którego w Peugeocie bardzo nam brakuje) i inforozrywkę obsługiwaną pokrętłem umieszczonym na tunelu – trochę jak w BMW. W Talismanie i 508 to wszystko reguluje się przez jeden ekran dotykowy.
Mimo to Peugeot zarabia dodatkowe punkty: ma fizyczne guziki dające szybki dostęp do konkretnych funkcji, jego menu też są bardziej przejrzyste. W Talismanie poruszanie się po menu najbardziej absorbuje uwagę. A w obu tych autach sama konieczność używania ekranu dotykowego do tak prozaicznej funkcji, jak np. regulacja kierunku nawiewu, to naszym zdaniem zły pomysł. Nie idźcie tą drogą – tablet w aucie za bardzo odciąga kierowcę od prowadzenia.
Bardziej jednoznacznie wypada ocena systemów asystujących. Najmłodszy model oferuje oczywiście najwięcej: kierowcy „508-ki” mogą nawet dokupić system noktowizyjny. Nazwę „kamera 360 stopni” wypada ująć w cudzysłów, bowiem tak naprawdę nie są to cztery kamery, lecz jedynie przednia i tylna. Obraz po bokach auta powstaje komputerowo po przejechaniu kilku metrów od włączenia kamer.
Nie jest to dobre rozwiązanie, a dodatkowe dwie kamery w lusterkach kosztowałyby grosze. Obecne rozwiązanie uznajemy za półśrodek. Niewiele asystującego wsparcia kierowca otrzymuje w Giulii. Oczywiście, częściowo można to wytłumaczyć bardziej sportowym, mocniej angażującym kierowcę nastawieniem tego samochodu. I to ma jakiś sens.
Znaczące różnice można zauważyć w napędzie. „508-ka” ze swoim 1.6 Turbo i automatyczną skrzynią biegów jest pełna wigoru, ma nerw, ale na dociśnięcie gazu reaguje trochę zbyt gwałtownie. Współpracy silnika i skrzyni mogłaby towarzyszyć większa harmonia i trudno oprzeć się wrażeniu, że niezależnie od ustawień reakcja na gaz została sztucznie uwypuklona, żeby spotęgować wrażenie narowistości samochodu. Jeżeli Peugeot chce być „premium”, a cena na to wskazuje, to podpowiemy, że w klasie premium takie osiągi są raczej podstawowe niż wyczynowe i płynność jazdy powinna być tutaj priorytetem dla konstruktorów.
Pod względem prowadzenia i dynamiki jazdy Alfa Romeo Giulia jest w tym towarzystwie niedoścignionym wzorem dla przednionapędowych rywali.
Mniej zdecydowanie rusza Renault, jednak potknięcia jego dwusprzęgłowej skrzyni wprowadzają w jazdę nieco nerwowości. Alfa radzi sobie podczas rozpędzania najlepiej, i to z dużym zapasem. I chodzi tu zarówno o obiektywne odczucia, jak i wyniki pomiarów przyspieszenia. Dwulitrowy silnik turbo serwuje moc bardzo równomiernie, a dzięki napędowi na tylną oś poczucie trakcji też jest solidniejsze.
Podczas zmiany biegu z pierwszego na drugi system kontroli trakcji nie musi tak brutalnie interweniować, jak czasem dzieje się to (na przykład na łuku drogi) u przednionapędowych rywali. Po ruszeniu Giulią przy pierwszym skręcie kierownicą też od razu czuć dobrodziejstwa tylnego napędu – nic tu nie szarpie kierownicą, kiedy mocno wciska się gaz. To jest właśnie prowadzenie klasy premium na wysokim poziomie dopracowania.
Alfą jeździ się pewniej i zwinniej od konkurentów. Jest niezwykle poręczna, układ kierowniczy bystro reaguje, choć niektórzy kierowcy mogą to postrzegać jako zbędną nerwowość. „Francuzy” jeżdżą zdecydowanie spokojniej, szczególnie Talisman ma mało bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego i wymaga więcej pracy kierownicą na krętej drodze. Gdzieś pośrodku leży wyważenie układu kierowniczego Peugeota.
Ale do niego też mamy zastrzeżenia: pracuje syntetycznie, z nienaturalnymi siłami i słabo sprawdza się w przypadku szybkich manewrów. W sztywno zestrojonym Peugeocie amortyzatory mogłyby też mniej telepiąco reagować, ale biorąc pod uwagę to, że testowa „508-ka” toczyła się na 19-calowych kołach, możliwości filtracji nierówności są akceptowalne. Na podobnym poziomie gra w tej dyscyplinie Giulia. Na nierównych drogach mocno jednak zaczyna pracować karoseria. Talisman wydaje się niedostrojony i nieprzyjemnie twardy, co zupełnie do niego nie pasuje.
Że porównujemy nieporównywalne – czyli auta z przednim i tylnym napędem? I to niby nieuczciwe? Zupełnie się z tym nie zgadzamy. Wszystkie te limuzyny walczą w podobnej klasie cenowej, a wybór rodzaju napędu mieści się w różnorodności koncepcji samochodów klasy średniej. I całe szczęście, że taki wybór jeszcze mamy. Alfa poszła pod prąd i z tańszego, bardziej popularnego przedniego napędu przestawiła się na tylny. I my jej tego posunięcia serdecznie gratulujemy! A teraz - czas na liczby. A raczej - cały las liczb.
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - wyniki pomiarów drogowych (oceniane)
Wyniki testu | Peugeot | Renault | Alfa Romeo |
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,2 s | 3,4 s | 2,6 s |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,8 s | 7,7 s | 6,9 s |
Przyspieszenie 0-130 km/h | 12,0 s | 11,9 s | 11,1 s |
Czas rozpędzania 60-100 km/h | 3,8 s | 3,7 s | 3,6 s |
Czas rozpędzania 80-120 km/h | 4,7 s | 4,7 s | 4,7 s |
Masa rzeczywista/ładowność | 1528/473 kg | 1576/488 kg | 1561/444 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 60/40 proc. | 60/40 proc. | 50/50 proc. |
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) | 11,0/11,1 m | 11,4/11,4 m | 11,1/11,2 m |
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) | 34,0 m | 34,5 m | 34,6 m |
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) | 34,7 m | 34,9 m | 35,2 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 58 dB (A) | 57 dB (A) | 58 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 100 km/h | 65 dB (A) | 65 dB (A) | 64 dB (A) |
Hałas w kabinie przy 130 km/h | 68 dB (A) | 69 dB (A) | 68 dB (A) |
Spalanie testowe | 7,8 l/100 km | 8,0 l/100 km | 8,5 l/100 km |
Zasięg | 790 km | 580 km | 680 km |
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - zmierzone wymiary wnętrz (oceniane)
Dane | Jednostka | Peugeot 508 | Renault Talisman | Alfa Romeo Giulia |
Miejsce na nogi z przodu maks. | (mm) | 1200 | 1145 | 1160 |
Szerokość wnętrza z przodu | (mm) | 1465 | 1505 | 1495 |
Wysokość wnętrza z przodu maks. | (mm) | 1000 | 1020 | 990 |
Zakres regulacji fotela | (mm) | 255 | 215 | 240 |
Indeks miejsca na nogi z tyłu | (mm) | 755 | 770 | 790 |
Szerokość wnętrza z tyłu | (mm) | 1430 | 1465 | 1460 |
Wysokość nad głową z tyłu | (mm) | 890 | 920 | 925 |
Wysokość siedziska z tyłu | (mm) | 330 | 340 | 350 |
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - dane katalogowe (nieoceniane oprócz pojemności bagażników)
Dane producenta | 508 | Talisman | Giulia |
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzynowy, turbo/R4/16 | benzynowy, turbo/R4/16 | benzynowy, turbo/R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu | poprzecznie z przodu | wzdłużnie z przodu |
Zasilanie/napęd rozrządu | wtrysk bezp./łańcuch | wtrysk bezp./łańcuch | wtrysk bezp./łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1798 | 1995 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 225/5500 | 225/5500 | 200/5000 |
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) | 300/1900 | 300/1750 | 330/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 | 240 | 235 |
Skrzynia biegów | automatyczna, 8-biegowa | dwusprzęgłowa, 7-biegowa | automatyczna, 8-biegowa |
Napęd | na przednie koła | na przednie koła | na tylne koła |
Hamulce (przód/tył) | tw/t | tw/t | tw/t |
Pojemność bagażnika (l) | 487-1537 | 608-1022 | 480 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 62 | 47 | 58 |
Marka i model opon testowanego auta | Michelin Pilot Sport 4 | Continental SportContact 5 | Pirelli Cinturato P7 |
Rozmiar opon testowanego auta (p | t) | 235/40 ZR 19 | 245/40 R 19 | 225/45 R 18 | 255/40 R 18 |
Emisja CO2 (g/km) | 164 | 179 | 162 |
Masa przyczepy z hamulcem/bez (kg) | 1600/745 | 1800/750 | 1600/745 |
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - wyposażenie i ceny opcji (oceniane)
Wyposażenie | 508 | Talisman | Giulia |
Wersja wyjściowa | PureTech 225 EAT8 GT | TCe 225 EDC Initiale Paris | 2.0 Turbo 16V Super |
Airbagi czołowe/boczne/kurtynowe | S/S/S | S/S/S | S/S/S |
Światła dzienne LED/pełne LED/ksenony | S/S/N | S/S/N | S/N/5300 zł |
Klimatyzacja manualna/automatyczna | N/S | N/S | N/S |
Lusterka boczne elektrycznie składane | S | S | 1 600 zł |
System multimedialny/nawigacja | S/S | S/S | S/8800 zł (pakiet) |
Bluetooth/USB/DAB/skórzana tapicerka | S/S/800 zł/S | S/S/S/S | S/S/1350/5000 zł |
Apple CarPlay/Android Auto | S/S | N/N | 1500 zł za obie opcje |
Elektrycznie regulowane fotele | S | S | 4 000 zł |
Kluczyk zbliżeniowy/aktywne zawieszenie | S/S | S/S | 2800/5000 zł |
Tempomat/adaptacyjny tempomat | S/1850 zł | S/S | S/5200 zł |
Czujniki parkowania tylne/przednie | S/S | S/S | 8800 zł (pakiet za 2 opcje) |
Kamera cofania/automat parkujący | S/2600 zł | S/1500 zł | 8800 zł (pakiet)/N |
Podgrzewane przednie fotele/kierownica | S/N | S/600 zł | 3400 zł za obie opcje |
Elektrochromatyczne lusterko wsteczne | S | S | 8800 zł (pakiet) |
Unikanie kolizji/monitor. uwagi kierowcy | S/S | S/N | S/N |
Skaner znaków/asystent pasa ruchu | S/S | S/S | N/S |
Czujnik martwego pola lusterek wstecznych | S | S | 8800 zł (pakiet) |
Lakier met./alufelgi w testowanym aucie | 2700/3200 zł (19 cali) | 2500 zł/S (19 cali) | 4000/6000 zł (18 cali) |
Brakujące elementy wyposażenia dodaje się do ceny wyjściowej testowanej wersji – cena po doposażeniu to cena punktowana. Uwaga: samochody na zdjęciach mogą różnić się wyposażeniem od tych, które przyjmujemy jako modele wyjściowe w tabeli, nawet po doposażeniu.
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - ceny, utrata wartości, gwarancje, przeglądy (oceniane)
gwarancja/ceny | 508 | Talisman | Giulia |
Cena wyjściowa | 180 300 zł | 154 000 zł | 163 000 zł |
Utrata wartości (po 3 latach i 90 tys. km) | 52,2 proc. | 49,9 proc. | 50,7 proc. |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata | 3 lata | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat | 12 lat | 12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km | co 30 tys. km | co 15 tys. km |
Cena po doposażeniu | 191 450 zł | 158 600 zł | 216 950 zł |
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - punkty i klasyfikacja
Nadwozie | Maks. pkt. | Peugeot | Renault | Alfa Romeo |
Przestronność z przodu | 40 | 32 | 29 | 30 |
Przestronność z tyłu | 30 | 21 | 23 | 24 |
Pojemność bagażnika | 25 | 18 | 22 | 18 |
Ładowność | 15 | 9 | 9 | 8 |
Widoczność | 20 | 15 | 16 | 17 |
Fotele, pozycja kierowcy | 30 | 28 | 26 | 28 |
Ergonomia obsługi | 20 | 15 | 13 | 15 |
Jakość wykończenia | 20 | 17 | 14 | 16 |
Suma punktów | 200 | 155 | 152 | 156 |
Napęd i zawieszenie | Maks. pkt. | Peugeot | Renault | Alfa Romeo |
Przyspieszenie | 25 | 16 | 16 | 19 |
Elastyczność | 25 | 23 | 23 | 23 |
Poziom hałasu | 15 | 11 | 11 | 11 |
Skrzynia biegów | 15 | 14 | 12 | 15 |
Zachowanie na drodze | 30 | 26 | 25 | 29 |
Komfort jazdy | 30 | 23 | 21 | 23 |
Układ kierowniczy | 15 | 12 | 13 | 15 |
Średnica zawracania | 5 | 5 | 4 | 5 |
Skuteczność hamulców | 40 | 34 | 32 | 32 |
Suma punktów | 200 | 164 | 157 | 172 |
Koszty | Maks. pkt. | Peugeot | Renault | Alfa Romeo |
Cena po doposażeniu | 50 | 36 | 40 | 33 |
Utrata wartości | 15 | 5 | 8 | 7 |
Zużycie paliwa | 30 | 21 | 20 | 18 |
Wyposażenie – komfort | 40 | 28 | 29 | 27 |
Wyp. – bezpieczeństwo | 30 | 21 | 20 | 19 |
Ubezpieczenia | 10 | 7 | 8 | 6 |
Gwarancja | 15 | 8 | 10 | 8 |
Przeglądy | 10 | 9 | 9 | 4 |
Suma punktów | 200 | 135 | 144 | 122 |
Wynik końcowy | 600 | 454 | 453 | 450 |
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - spalanie testowe kontra katalogowe zużycie paliwa (różnica nie jest oceniana)
Renault okazało się najbardziej uczciwe pod względem spalania katalogowego, gdyż różni się ono od testowego zużycia paliwa zaledwie o trzy procent. Można to uznać za pomijalny błąd, wynikający choćby z innych warunków naszego testu spalania i procedury testowej WLTP. W Peugeocie różnica sięga już 10 proc., ale to i tak nie jest dużo, bo w Alfie wynosi ona aż 21 proc. Giulia przy okazji spaliła najwięcej.
Alfa Romeo Giulia 2.0 Turbo, Peugeot 508 PureTech 225 EAT8 i Renault Talisman TCe 225 EDC - podsumowanie
Serce podpowiada, że to Alfa powinna wygrać porównanie. I tak też by się stało, gdybyśmy pominęli koszty, okresy międzyprzeglądowe i kilka innych szczegółów. Finalnie jednak wygrywa Peugeot, który zapewnia gorszą dynamikę prowadzenia – przewaga Alfy Romeo jest na tym polu bardzo duża. Za nim plasuje się najtańsze w porównaniu Renault, które jest tu najmniej sportowe. Tabelki z punktami są bezlitosne, ale gdybyśmy mieli dużo pieniędzy, wybralibyśmy Alfę.
A jaki jest Twój typ?
Galeria zdjęć
Z blachy można zrobić różne rzeczy. Te z czterema kołami na fotografii to prawdziwe magnesy.
Krótki przedni zwis, duży rozstaw osi, długa maska - to musi być samochód tylnonapędowy. Zapożyczenia stylistyczne od BMW są ewidentne i dość wstydliwe - nawet podcięcie tylnego bocznego okna wygląda jak w serii 3.
Soczyście brzmiący, dwustukonny benzynowy dwulitrowiec - to początek palety silnikowej Alfy Romeo Giulia. U rywali na niewiele wyższej mocy wybór się kończy.
Przyjazne fotele, ale słupek przedniej szyby jest za blisko głowy kierowcy.
Piękna, filigranowa kierownica, a reszta... Jak w BMW :) Tylko montaż nie jest niestety doskonały.
Alfa Romeo Giulia uwielbia zakręty i świetnie radzi sobie z tylnym napędem.
Długi, niski i szeroki, z dużym rozstawem osi - Peugeot 508 to jedyny liftback w porównaniu.
Dziwnie? Na pewno. Ale ergonomia obsługi jak na tak kosmiczny projekt jest akceptowalna, poza regulacją klimatyzacji przez tablet.
Z tyłu w Peugeocie jest bardzo mało miejsca nad głową. Opadający dach podważa w ogóle sens umieszczania tylnej kanapy w tym samochodzie dla dorosłych z tylnymi miejscami dla dzieci.
Tylko liftback zapewnia tak wygodny załadunek bagażnika.
Peugeot też pewnie trzyma się drogi, a silnik ma ognistą charakterystykę - tylko osiągi jak na postulowaną klasę premium raczej podstawowe. A to najmocniejszy silnik w gamie. Jeżeli Francuzi chcą mierzyć wyżej, muszą dołożyć do pieca.
Renault Talisman ma najbardziej tradycyjne, bliskie klasycznemu sedanowi, proporcje.
W kabinie jest dużo miejsca, a pod tabletem dodano praktyczne pokrętła.
Dwusprzęgłowa skrzynia Renault działa sprawnie i szybko, ale czasem pozwala sobie na drobne potknięcia.
Renault Talisman ma najwygodniejsze miejsca na tylnej kanapie.
Spora moc, spokojne usposobienie układu jezdnego, który do tego jest dość sprężysty - poprosimy o więcej harmonii.
Schadzka nad wodą? Zobaczcie, jak pięknie można się różnić!