Auto Świat Testy Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style - w stronę klasy premium

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style - w stronę klasy premium

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Praktyczna, komfortowa, dobrze wyposażona i dzięki 180-konnemu silnikowi szybka – Octavia Combi w takiej wersji to prosty przepis na rynkowy sukces.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Adam Mikuła
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Style

Owszem, face lifting przeprowadzony pod koniec ubiegłego roku być może nie był rewolucyjny, lecz tylko potwierdził, z jak dobrą konstrukcją mamy do czynienia. Czesi poprawili to, co niezbędne, żeby rynkowy bestseller ponownie nabrał blasku, a wyposażając go w nowoczesne gadżety, wyraźnie puścili oko do bardziej wymagających klientów.

Wersja Combi to jeden z najlepszych rodzinnych kompaktów na rynku. Nie zwraca specjalnie uwagi wyglądem, ale jeśli chodzi o właściwości użytkowe, to w tej klasie trudno znaleźć godnego przeciwnika Skody. Przestronność z przodu, jak i na tylnej kanapie jest wzorowa. Bagażnik z podwójną podłogą należy do najpojemniejszych w segmencie. Przy standardowym ustawieniu oparć siedzeń daje do dyspozycji 610 l, a po ich rozłożeniu – aż 1740 l, co czyni z Octavii Combi pod tym względem kompaktowego lidera. Co więcej, w razie potrzeby tym autem można przewieźć przedmioty o długości dochodzącej do 1,9 m i masie 585 kg.

Po liftingu zauważalna jest poprawa jakości wykończenia i teraz zdecydowanie jest jej bliżej do rozwiązań z Volkswagena. Świetnie działają multimedia, obsługiwane nie tylko dotykowo, lecz także gestami. Nie zabrakło również wielu dodatków wpływających na bezpieczeństwo. W testowanym egzemplarzu były to m.in. w pełni ledowe aktywne reflektory, układ antykolizyjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywny tempomat czy asystenci utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania parkowania.

Opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC (4200 zł) zapewnia wysoki komfort jazdy, a system Driving Mode Select – także wybór jednego z pięciu trybów pracy układów jezdnego i napędowego: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual. W sportowym „zawias” przyjemnie się usztywnia i zmienia siła wspomagania, a w połączeniu ze 180-konnym silnikiem Octavia daje dużo frajdy z jazdy. Auto jest szybkie i elastyczne, podczas testu na trasie (blisko 800 km) spaliło średnio 8,2 l/100 km.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się podoba

Komfortowa charakterystyka pracy zawieszenia, przestronne wnętrze, mocny, ale i ekonomiczny silnik, bardzo dobra jakość wykończenia.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się nie podoba

Drogie opcje wyposażenia. Po rozłożeniu oparć tylnych siedzeń nie powstaje płaska przestrzeń ładunkowa. 150 tys. zł za Skodę to dla wielu osób nadal kwota nie do zaakceptowania.

Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - nasza ocena

Octavia Combi nie jest autem, za którym oglądamy się na ulicy, ale to typ dobrego kumpla, na którym zawsze możemy polegać. Nie ma wyraźnych wad, w roli rodzinnego kombi sprawdza się perfekcyjnie.

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R4/16
Pojemnośc skokowa1798 cm3
Moc maksymalna180 KM/5100-6200 obr./min.
Maks. moment. obrotowy250 Nm/1250-5000 obr./min.
Skrzynia biegów/napędmanualna 6-beigowa
Napędprzedni
Prędkość maksymlana229 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h7,4 s
Średnie spalanie testowe8,2 l/100 km
Średnie spalanie producenta6,6 l/100 km
Emisja CO2140 g/km
Pojemność bagażnika610-1740 l
Długość/szerokość, wysokość4659/1814/1450 mm
Rozstaw osi2667 mm
Masa własna/ładowność1267 kg/585 kg
Cena podst. test. wersji 97 900 zł
Gwarancja mech./perforacyjna2 lata/12 lat
Przeglądyco 30 tys. km/rok
Cena testowanego egz.149 550 zł
Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków