Owszem, face lifting przeprowadzony pod koniec ubiegłego roku być może nie był rewolucyjny, lecz tylko potwierdził, z jak dobrą konstrukcją mamy do czynienia. Czesi poprawili to, co niezbędne, żeby rynkowy bestseller ponownie nabrał blasku, a wyposażając go w nowoczesne gadżety, wyraźnie puścili oko do bardziej wymagających klientów.
Wersja Combi to jeden z najlepszych rodzinnych kompaktów na rynku. Nie zwraca specjalnie uwagi wyglądem, ale jeśli chodzi o właściwości użytkowe, to w tej klasie trudno znaleźć godnego przeciwnika Skody. Przestronność z przodu, jak i na tylnej kanapie jest wzorowa. Bagażnik z podwójną podłogą należy do najpojemniejszych w segmencie. Przy standardowym ustawieniu oparć siedzeń daje do dyspozycji 610 l, a po ich rozłożeniu – aż 1740 l, co czyni z Octavii Combi pod tym względem kompaktowego lidera. Co więcej, w razie potrzeby tym autem można przewieźć przedmioty o długości dochodzącej do 1,9 m i masie 585 kg.
Po liftingu zauważalna jest poprawa jakości wykończenia i teraz zdecydowanie jest jej bliżej do rozwiązań z Volkswagena. Świetnie działają multimedia, obsługiwane nie tylko dotykowo, lecz także gestami. Nie zabrakło również wielu dodatków wpływających na bezpieczeństwo. W testowanym egzemplarzu były to m.in. w pełni ledowe aktywne reflektory, układ antykolizyjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywny tempomat czy asystenci utrzymania pasa ruchu oraz wspomagania parkowania.
Opcjonalne zawieszenie adaptacyjne DCC (4200 zł) zapewnia wysoki komfort jazdy, a system Driving Mode Select – także wybór jednego z pięciu trybów pracy układów jezdnego i napędowego: Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual. W sportowym „zawias” przyjemnie się usztywnia i zmienia siła wspomagania, a w połączeniu ze 180-konnym silnikiem Octavia daje dużo frajdy z jazdy. Auto jest szybkie i elastyczne, podczas testu na trasie (blisko 800 km) spaliło średnio 8,2 l/100 km.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się podoba
Komfortowa charakterystyka pracy zawieszenia, przestronne wnętrze, mocny, ale i ekonomiczny silnik, bardzo dobra jakość wykończenia.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - to nam się nie podoba
Drogie opcje wyposażenia. Po rozłożeniu oparć tylnych siedzeń nie powstaje płaska przestrzeń ładunkowa. 150 tys. zł za Skodę to dla wielu osób nadal kwota nie do zaakceptowania.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI - nasza ocena
Octavia Combi nie jest autem, za którym oglądamy się na ulicy, ale to typ dobrego kumpla, na którym zawsze możemy polegać. Nie ma wyraźnych wad, w roli rodzinnego kombi sprawdza się perfekcyjnie.
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemnośc skokowa | 1798 cm3 |
Moc maksymalna | 180 KM/5100-6200 obr./min. |
Maks. moment. obrotowy | 250 Nm/1250-5000 obr./min. |
Skrzynia biegów/napęd | manualna 6-beigowa |
Napęd | przedni |
Prędkość maksymlana | 229 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,4 s |
Średnie spalanie testowe | 8,2 l/100 km |
Średnie spalanie producenta | 6,6 l/100 km |
Emisja CO2 | 140 g/km |
Pojemność bagażnika | 610-1740 l |
Długość/szerokość, wysokość | 4659/1814/1450 mm |
Rozstaw osi | 2667 mm |
Masa własna/ładowność | 1267 kg/585 kg |
Cena podst. test. wersji | 97 900 zł |
Gwarancja mech./perforacyjna | 2 lata/12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km/rok |
Cena testowanego egz. | 149 550 zł |