Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Audi RS e-tron GT - daleko, szybko, dobrze

Audi RS e-tron GT - daleko, szybko, dobrze

Autor oprac. Rafał Sękalski
oprac. Rafał Sękalski

Najnowszy bolid z Ingolstadt, a właściwie z zakładu Böllinger Höfe w Neckarsulm pod wieloma względami jest technicznym bliźniakiem Porsche Taycana, ale ma swój własny charakter

Audi RS e-tron GT
Zobacz galerię (7)
Auto Świat / Auto Bild/Larson
Audi RS e-tron GT
  • Nowe elektryczne coupe Audi zachwyca mocą – nawet 646 KM!
  • Po 400 m od startu na liczniku pojawia się 230 km/h
  • Dzięki bateriom o pojemności 96 kWh ma zapewniać zasięg ponad 400 km

Kiedy dwie osoby robią to samo, czasami rezultat okazuje się inny. Nowe Audi RS e-tron GT wykorzystuje tą samą platformę co Porsche Taycan – według szefa projektu Dennisa Schmitza aż 40 proc. części jest identycznych – ale trzeba przyznać, że ma zdecydowanie indywidualny styl i osobowość. Mogliśmy przekonać się o tym podczas jazd prototypami, które przechodzą właśnie ostatnie szlify zanim auto trafi za kilka tygodni do seryjnej produkcji. To kolejny etap budowania napięcia przed oficjalną rynkową premierą nowego e-trona GT, planowaną na początek przyszłego roku. I choć e-tron GT nadal skrywa jeszcze tajemnic, to emocji podczas jazdy dostarcza pełnymi garściami.

Autor oprac. Rafał Sękalski
oprac. Rafał Sękalski
Powiązane tematy: