• Citroen nie zachęca do dynamicznej jazdy
  • Zawieszenie Citroena C5 pozwala na długie i wygodne podróżowanie
  • Francuski samochód mógłby sprawniej zawracać

Citroen C5 kombi - spokojnie do przodu

Citroen C5 kombi z najmocniejszym dieslem i automatyczną skrzynią biegów jest samochodem sprzyjającym bardzo spokojnej i dostojnej jeździe. Choć silnik kusi, kierowca zazwyczaj nie ma specjalnie ochoty się z kimś ścigać. Powód? Normalne, delikatne wciskanie gazu powoduje, że Citroen przyspiesza z dużym wyczuciem, bardzo harmonijnie rozwijając swoją moc, a zmiany poszczególnych przełożeń są niemalże niezauważalne. Gdy dodamy do tego specjalność firmy - hydropneumatyczne zawieszenie - powstaje obraz niemalże idealnego auta do długich podróży (niekoniecznie zresztą po autostradzie), którego harmonijne zestrojenie spodoba się z pewnością tym, którzy wiele godzin spędzają za kierownicą.

Citroen C5 kombi - a co nam się nie podobało?

Duża średnica zawracania (12,4 m). Rozumiemy, że Citroen C5 kombi to spory samochód, ale z takim promieniem skrętu w mieście może się okazać, że zamiast zakręcić "na raz", trzeba będzie jeszcze trochę pomanewrować. Testowe auto (kombi w najbogatszej wersji Exclusive) z uwzględnieniem obecnych promocji kosztuje 119 950 zł - niemało, ale francuska konkurencja ma bardzo podobne ceny. W zamian otrzymujemy w pełni wyposażony samochód, w którym lista opcji jest bardzo krótka.