• Hybrydowy Fiat 500X ma pod maską benzynowy silnik generujący 130 KM i 240 Nm, a wspomaga go 15-kilowatowa jednostka elektryczna
  • Samochód ma napęd na przednie koła, a moment obrotowy dociera do nich za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej przekładni
  • Cennik pojazdu rozpoczyna się od 112 700 zł za wersję wyposażeniową Cross

Fiat 500X Hybrid uzupełnił paletę zelektryfikowanych modeli wspólnie z Fiatem Tipo Hybrid. Oba modele trafiły do oferty w tym roku i mają identyczny napęd – benzyniak generujący 130 KM i 240 Nm wspomagany przez elektryczną jednostkę o mocy 15 kW. Wrażenia z jazdy Fiatem Tipo Hybrid już przedstawiliśmy, a teraz czas na Fiata 500X Hybrid.

Fiat 500X Hybrid sprawdzi się przede wszystkim podczas jazdy w mieście, gdzie docenimy jego niewielkie wymiary ułatwiające manewrowanie czy parkowanie. Auto ma wystarczająco przestronne wnętrze, a bagażnik o pojemności 350 l wystarczy, na cotygodniowe zakupy.

Jednak trudno będzie do niego zmieścić urlopowy ekwipunek całej rodziny. Crossover Fiata to raczej propozycja dla młodych kierowców, którzy modną stylistykę przedkładają nad względy praktyczne.

Fiat 500X Hybrid – estetycznie wykończone wnętrze

Fiat 500X Hybrid ma wnętrze wykończone materiałami dobrej jakości, a podróż odbywa się na wygodnych siedzeniach z dobrym bocznym podparciem. Zaletami pojazdu okazują się również: wygodna pozycja za kierownicą oraz łatwa obsługa urządzeń pokładowych.

Fiat 500X Hybrid nie szokuje potężną mocą, bo pracujący pod maską silnik ma 130 KM, ale podczas pierwszego testu przekonaliśmy się, że to wystarczy do sprawnego podróżowania. Silnik bez zwłoki reaguje na mocne wciśnięcie pedału gazu, samochód dynamicznie startuje i już po 9,4 s na szybkościomierzu mamy setkę.

Fiat 500X Hybrid okazuje się dynamiczny

Do dynamicznej jazdy przyczynia się seryjna, w hybrydowej wersji, 7-stopniowa, automatyczna skrzynia. Zmienia ona biegi delikatnie i, w większości sytuacji robi to bardzo szybko.

Dlaczego w większości przypadków? Ponieważ w trakcie próby dynamicznej jazdy zdarzało się, że w pracy skrzyni wyczuwało się chwilę zawahania. To pogarszało nieco płynność przyspieszania.

Fiat 500X Hybrid ma zawieszenie, którego zestrojenie nastawiono przede wszystkim na komfort. W efekcie pokonywanie wszelkich nierówności (zarówno poprzecznych, jak i wzdłużnych) odbywa się bez uszczerbku na komforcie pasażerów.

Fiat 500X Hybrid – komfortowy i prowadzi się dobrze

Nie oznacza to jednak, że konstruktorzy zapomnieli zupełnie o optymalnym prowadzeniu. Wprawdzie samochód nie zachowuje się na zakrętach, jak gokart, ale łuki pokonuje bez nadmiernych przechyłów nadwozia.

Fiat 500X Hybrid już jest w sprzedaży w Polsce. Cennik hybrydowego Fiata 500X otwiera odmiana Cross, za którą trzeba zapłacić 112 700 zł. Samochód oferowany jest m.in. w specjalnej wersji RED, która nawiązuje do współpracy Fiata z organizacją RED.

Tym samym Fiat przyczynia się do rozpowszechniania przesłania, że każdy z nas może wnieść wkład w słuszną sprawę i stanąć u boku (RED) w walce z pandemią. Fiat 500X Hybrid ze specyfikacją RED to wydatek 116 700 zł.

Fiat 500X Hybrid – nasza opinia

Fiat 500X Hybrid okazuje się przyjemny w prowadzeniu, jest komfortowy, a do tego ma atrakcyjną stylistykę nadwozia. Hybrydowy napęd nadaje autu dobrą dynamikę, a współpracująca z nim skrzynia delikatnie zmienia biegi. Czasami tylko robi to niewystarczająco sprawnie. Jednak jedyna istotna wada pojazdu to wysoka cena zakupu.

Fiat 500 X Hybrid – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1469, t.benz. R4/16 + elektryczny
Moc maksymalna silnika benzynowego 130 KM przy 5250 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów aut. 7
Napęd przedni
Prędkość maksymalna 194 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Średnie spalanie (wg WLTP) 5,7 l/100 km
Emisja CO2 129 g/km
Długość/szerokość/wysokość 4264/1796/1595 mm
Rozstaw osi 2570 mm
Pojemność bagażnika 350 l
Pojemność zbiornika paliwa 48 l
Cena od 112 700 zł