- Fiat Tipo Hybrid dostępny jest zarówno w wersji hatchback, jak i w praktyczniejszej odmianie kombi
- Układ hybrydowy składa się z benzynowego silnika o mocy 130 KM oraz 15-kilowatowej, elektrycznej jednostki
- Napęd na przednie koła przekazywany jest za pośrednictwem 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni
- Ceny Fiata Tipo Hybrid w wersji hatchback zaczynają się od 106 900 zł, natomiast kombi to wydatek minimum 112 600 zł
Fiat Tipo obecnej generacji na rynku jest od 2015 r. Niezależnie od wersji nadwoziowej (sedan, hatchback, kombi) samochód występował z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi. Od tego roku to się zmieniło, ponieważ odmiany pięciodrzwiowa oraz kombi doczekały się napędu w postaci miękkiej hybrydy.
Fiat Tipo Hybrid hatchback za sprawą przestronnego wnętrza zapewnia jadącym komfortowe warunki jazdy. W przypadku tej wersji nadwoziowej wielkość bagażnika ma drugorzędne znaczenie, choć trzeba przyznać, że 440-litrowy kufer w pięciodrzwiowym kompakcie to dobry wynik.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Ważniejsze jest jednak to, że pod stylistycznym względem pojazd prezentuje się dynamicznie, a w wersji Cross nabył dodatkowo terenowych cech. To zasługa czarnych plastikowych nakładek na nadkolach oraz srebrnych osłon pod zderzakami.
Fiat Tipo Hybrid kombi – dla aktywnej rodziny
Co innego Fiat Tipo Hybrid kombi oraz Fiat Tipo Hybrid Cross kombi. Tu nie tylko będzie wygodnie podróżować, dzięki dużej ilości miejsca na nogi oraz nad głowami, lecz także możliwości transportowe okazują się bardzo dobre. To zasługa kufra o pojemności 550 l.
Zatem w przypadku tego samochodu familijne wojaże nie stanowią żadnego problemu. Jeżeli wybierze się wersję Cross z powiększonym prześwitem i czarnymi, plastikowymi nakładkami na nadkolach to zyskujemy nie tylko terenowy styl, lecz także możliwość wjazdu na niewymagające bezdroża.
Fiat Tipo Hybrid – zelektryfikowany i dynamiczny
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- Suzuki SX4 S-Cross – podrasowane prądem
- DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – hybryda dla indywidualistów
Wspólną cechą obu wersji nadwoziowych są wygodne siedzenia, możliwość przyjęcia optymalnej pozycji przez kierowcę i, oczywiście nowy układ napędowy. Moc 130 KM nie jest szokującą wartością, ale w przypadku Fiata Tipo okazuje się wystarczająca. Mocne wciśnięcie pedału gazu sprawia, że silnik sprawnie wchodzi na obroty i pozwala na tyle dynamicznie przyspieszać, żeby setkę uzyskać po 9,4 s.
Dobre osiągi to również zasługa delikatnie i zazwyczaj sprawnie przełączającej, dwusprzęgłowej przekładni. Dlaczego nadmieniliśmy, że zazwyczaj? Ponieważ podczas próby dynamicznej jazdy zdarzało się, że w pracy skrzyni wyczuwało się chwilę wyczekiwania. W efekcie kolejne biegi nie były zmieniane dostatecznie szybko.
Fiat Tipo Hybrid – będzie Ci w nim wygodnie…
Wysoki komfort podróżowania, jaki zapewnia hybrydowy Fiat Tipo to nie tylko zasługa odpowiednio wyprofilowanych siedzeń czy przestronnego wnętrza, lecz także dopracowanego zawieszenia. Pracuje ono cicho i skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni.
Nawet podczas pokonywania powtarzających się często wybojów pasażerowie nie odczuwają obniżenia komfortu. Dodatkowy atut układu jezdnego docenią kierowcy lubiący dynamiczną jazdę. W trakcie pokonywania zakrętów przekonaliśmy się, że samochód nie przechyla się na nich nadmiernie.
Fiat Tipo Hybrid to droga propozycja
Fiat Tipo z miękką hybrydą pod maską jest już w sprzedaży w Polsce. Ceny startują od 106 900 zł (hatchback w wersji City Cross). Odmiana kombi kosztuje minimum 112 600 zł, a jako Cross – 117 100 zł. Hybrydowy Fiat Tipo oferowany jest także w specjalnej wersji RED, która nawiązuje do współpracy Fiata z organizacją RED.
Tym samym włoski koncern przyczynia się do rozpowszechniania przesłania, że każdy z nas może wnieść wkład w słuszną sprawę i stanąć u boku (RED) w walce z pandemią. Fiat Tipo hatchback RED to wydatek 115 700 zł, Fiat Tipo kombi RED jest za 121 400 zł.
Fiat Tipo Hybrid – nasza opinia
Fiat Tipo Hybrid to udany kompakt, który dzięki 130-konnemu napędowi okazuje się wystarczająco dynamiczny. Atutem pojazdu jest również przestronne wnętrze, a w wersji kombi – pojemny kufer. Wysokie noty należą się autu również za wysoki komfort jazdy oraz precyzyjne prowadzenie. Niestety, jako hybryda włoski kompakt okazuje się drogą propozycją.
Fiat Tipo Hybrid – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1469, t.benz. R4/16 + elektryczny |
Moc maksymalna silnika benzynowego | 130 KM przy 5250 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 240 Nm przy 1500 obr./min |
Skrzynia biegów | aut. 7 |
Napęd | przedni |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,4 s |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 117 g/km |
Długość/szerokość/wysokość | 4386/1818/1556 mm |
Rozstaw osi | 2638 mm |
Pojemność bagażnika | 440 l (kombi: 550 l) |
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l |
Cena od | 106 900 zł |