Fiesta udowadnia, że niskie spalanie nie musi ograniczać radości z prowadzenia.
Z zewnątrz auto nie różni się od innych wersji Fiesty. Z racji niezbyt przestronnego wnętrza z tyłu będzie wygodnie tylko dzieciom.
Zadowoli kierowców, którzy chcą jeździć oszczędnie, ale bez rezygnacji z dobrego przyspieszenia. Atutem jest też dobra elastyczność, uzyskana dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu.
W celu ograniczenia spalania zastosowano opony o zmniejszonym oporze toczenia oraz obniżone, sportowe zawieszenie. Kierowcy lubiący dynamiczne pokonywanie łuków będą zadowoleni, ale komfort jazdy jest niższy.
Fiestę Econetic zbudowano w oparciu o wersję Trend SVP, od której ekologiczna odmiana jest o 3,1 tys. zł droższa.
Fabia GreenLine rzeczywiście potrafi mało palić, ale jej dynamika jest słaba
Fabia ma bardziej przestronne wnętrze oraz pojemniejszy bagażnik. Dzięki tym zaletom samochód może być propozycją dla młodych rodzin.
Napęd Fabii GreenLine zadowoli przede wszystkim osoby nastawione na oszczędzanie. Pomagają mu w tym układ start-stop i system odzyskiwania energii. Niewielka moc sprawia, że osiągi pojazdu są słabe. Poza tym trzeba zaakceptować niską kulturę pracy 3-cylindrowego silnika.
Podobnie jak Fiesta, auto ma obniżone zawieszenie i opony o niskim oporze toczenia. Mimo to udało się uzyskać zadowalający poziom komfortu.
Jazda ekologiczną Fabią jest o prawie 3 tys. zł tańsza niż w przypadku Fiesty.