Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Honda HR-V 1.6 i-DTEC - wszystko jak należy!

Honda HR-V 1.6 i-DTEC - wszystko jak należy!

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Honda HR-V udowadnia, że można zaprojektować samochód, do którego nie trzeba się przyzwyczajać czy szukać usprawiedliwień pewnych rozwiązań – tu wszystko jest na swoim miejscu. Czyżby idealne auto?

Honda HR-V 1.6 i-DTEC - wszystko jak należy!
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Honda HR-V 1.6 i-DTEC - wszystko jak należy!

Mierzące niecałe 4,3 m długości nowe HR-V jest typowym przedstawicielem crossoverów. Produkcja auta odbywa się w Meksyku, a oferta przewiduje 130-konny motor benzynowy (1.5) oraz diesla 1.6/120 KM. W naszym teście uczestniczył samochód z silnikiem wysokoprężnym.

Honda HR-V - nadwozie

Po kanciastej karoserii poprzednika Japończycy zdecydowali się na stylistykę „ufo”, znaną m.in. z Civica. Patrząc na HR-V, od razu widać, że to Honda. Wymiarami samochód jest zbliżony do aut segmentu C (Astra, Golf), ale znacznie wyższe nadwozie sprawia, że w środku jest przestronniej.

Fotele z przodu są dobrze wyprofilowane, a pozycja za kierownicą okazuje się bardzo wygodna – mieliśmy wrażenie, że HR-V jest wzorowo zaprojektowane pod względem ergonomiczności. Wszystko znajduje się w zasięgu ręki, a obsługa jest bardzo łatwa. Jedynie dotykowy ekran obsługi klimatyzacji mógłby nieco żwawiej działać. Tylne siedzenia Magic Seats pozwalają jeszcze efektywniej wykorzystać wnętrze Hondy. Olbrzymi bagażnik!

Honda HR-V - silnik

Honda HR-V z dieslem nie jest może najszybszym autem w klasie, ale do jazdy w mieście (a zakładamy, że to będzie jego główne środowisko) 120 koni wystarczy aż nadto. Krótki drążek biegów przyjemnie precyzyjnie pracuje. Honda obiecuje, że w mieście samochód będzie spalał 4,4 l/100 km – mimo wielu prób nie udało nam się zejść poniżej 6,5 l/100 km. Dobre wyciszenie kabiny.

Honda HR-V prowadzenie

Zawieszenie skutecznie kompensuje nierówności, ale określilibyśmy je jako twarde. Niezależnie od prędkości kierowca czuje, że w pełni panuje nad autem i elektronika (systemy asystujące) niewiele ma tu do roboty.

Honda HR-V - koszty

Testowa wersja kosztuje 93 000 zł – dużo jak za pojazd tej wielkości z napędem na jedną oś. Za Renault Captura ze 110-konnym dieslem trzeba zapłacić od 75 000 zł.

Honda HR-V - nasza opinia

Zaskoczenie – tak najkrócej można opisać pierwszy kontakt z tym autem. Wsiadłem do niego i poczułem, że zaprojektowano je dla mnie – wszystko mi w nim odpowiadało, szybko znalazłem wygodną pozycję, a obsługa pokładowych instrumentów jest intuicyjna. Gdyby tylko nie ta cena...

Honda HR-V 1,6 i-DTEC - dane techniczne

Silnik t.diesel/R4
Pojemność1597 cm3
Moc120 KM przy 4000 obr./min
Maks. moment obr.300 Nm/2000 obr./min
Napędprzedni/skrzynia man. 6b
Dł./szer./wys. 4294/1772/2020 mm
Bagażnik470-1533 l
Poj. zbior. paliwa50 l
Masa własna 1324 kg
V maks.192 km/h
0-100 km/h 10,1 s
Spalanie 4,0 l/100 km
Emisja CO2104 g/km
Cena 93 000 zł
Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków