Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeep Renegade e-Hybrid – miękka hybryda inna niż wszystkie

Jeep Renegade e-Hybrid – miękka hybryda inna niż wszystkie

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Najmniejszy z Jeepów z napędem na przednie koła stanie się trochę elektryczny. Sprawdziliśmy, jak jeździ Jeep Renegade e-Hybrid.

Jeep Renegade e-Hybrid (2022)
Zobacz galerię (5)
Auto Bild
Jeep Renegade e-Hybrid (2022)
  • Renegade i Compass z nowym napędem mieszanym – nie w pełni hybrydowym, ale bardziej zaawansowanym niż klasyczne miękkie hybrydy
  • Auto może się poruszać w korku i na parkingu w trybie elektrycznym – z bardzo niską prędkością i na krótkim dystansie
  • Nowy napęd działa bezproblemowo i gładko, sprawnie współpracuje z 7-stopniowym dwusprzęgłowym automatem
  • Ceny nieco wyższe od zwykłych spalinowców, ale znacznie niższe od hybryd plug-in 4xe

Stellantis potraktował temat elektromobilności poważnie. Zapowiada, że nie będzie już produkować samochodów czysto spalinowych. Koncernowi ta decyzja zaoszczędzi kar za przekroczenie emisji CO2, a klientom wymierną korzyść mają przynieść niższe rachunki na stacjach paliw. Dlatego do oferty Renegade’a i Compassa dołącza miękka hybryda ze 130-konnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym i 48-woltowym motorem elektrycznym w przekładni, wspomagającym mocą 20 KM.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska