Futurystyczna sylwetka może zmylić. Najnowsze coupé Lexusa wcale nie skazuje kierowcy wyłącznie na nowoczesną technologię hybrydową. Poza ekologicznym LC 500h w ofercie jest też LC 500, które dzięki klasycznym założeniom konstrukcyjnym schlebia kierowcom czerpiącym przyjemność z kontrolowania maszyny. Pod maską LC 500 znajduje się wolnossące V8, które kieruje napęd na tylne koła. Lexusowi często zarzucano to, że owszem, oferuje osiągi na najwyższym poziomie, ale kontrolowanie samochodu przypomina gry komputerowe. To się zmieniło. Sztywna karoseria, dopracowany układ kierowniczy i wolnossący silnik zapewniają intensywne, bezpośrednie doznania.
Lexus LC kosztuje 527 000 zł
Dobrej zabawy nie psuje nawet automatyczna skrzynia biegów. Z jednej strony jest tradycyjna, hydrauliczna, z drugiej – rewolucyjna. To pierwsza automatyczna przekładnia w sportowym samochodzie z aż 10 przełożeniami. Kiedy nowy Lexus LC się zbliża, przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką, a gdy odjeżdża, pozostawia w uszach soczyste brzmienie płynące z wydechu, przypominające wysublimowany gang Astona Martina.
Możesz też wybrać bardziej dyskretną wersję, której nazwa jest przyozdobiona literką „h”. Wtedy pod maską masz V6 wspomagane silnikami elektrycznymi, dzięki któremu po cichu i niewinnie przemykasz ulicami miasta, nie drażniąc mieszkańców natarczywym brzmieniem. Ale musisz wykazać się cierpliwością. LC trafi do salonów dopiero w sierpniu 2017 r.
Lexus LC 500h - w punkt
To jest super: styl i prowadzenie.
To nie wyszło: ograniczona regulacja kierownicy utrudnia wysokim osobom znalezienie wygodnej pozycji.
Efekt WOW! Przestrzenne tylne światła.
Kto to kupi? Przykładający wagę do wizerunku.
Lexus LC 500h - naszym zdaniem: wolny wybór
LC 500 to najlepiej prowadzący się Lexus w historii. Cieszy to, że firma pozwala wybrać klientom, czy wolą poczuć intensywne doznania, czy raczej chcą mimo sportowego charakteru auta zachować własny niewinny wizerunek bycia „eko”.
Lexus LC 500h - dane techniczne
Silnik | benzynowy V6 + silnik elektryczny |
Pojemność | 3456 cm3 |
Moc | 299 KM (V6) + 179 KM (elektr.) |
Łączna moc układu | 359 KM |
Maks. moment obrotowy | 348 Nm (V6) + 300 nm (elektr.) |
Napęd | na tylne koła |
Skrzynia biegów | automatyczna, 10-biegowa |
Dł./szer./wys. | 4770/1920/1345 mm |
Bagażnik | 172 l |
Masa własna | 1985 kg |
Prędkośc maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 4,7 s |
Cena | 527 tys. zł |
We wnętrzu wykończonym materiałami o wysokiej jakości można znaleźć elementy nawiązujące do słynnego LFA
Wersja LC 500 ma pod maską silnik V8 o mocy 477 KM i przyspiesza do „setki” w 4,4 s.
Przestrzenne tylne światła idealnie wpisują się w nowoczesny styl
Wsiadając opierasz stopy na grubym puszystym dywaniku i wsuwasz się w miękkie przyjemnie otulające kubełkowe fotele pokryte delikatną skórą