Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lexus LC 500h - Bliżej kierowcy

Futurystyczna sylwetka może zmylić. Najnowsze coupé Lexusa wcale nie skazuje kierowcy wyłącznie na nowoczesną technologię hybrydową. Poza ekologicznym LC 500h w ofercie jest też LC 500, które dzięki klasycznym założeniom konstrukcyjnym schlebia kierowcom czerpiącym przyjemność z kontrolowania maszyny. Pod maską LC 500 znajduje się wolnossące V8, które kieruje napęd na tylne koła. Lexusowi często zarzucano to, że owszem, oferuje osiągi na najwyższym poziomie, ale kontrolowanie samochodu przypomina gry komputerowe. To się zmieniło. Sztywna karoseria, dopracowany układ kierowniczy i wolnossący silnik zapewniają intensywne, bezpośrednie doznania.

Lexus LC kosztuje 527 000 zł

Dobrej zabawy nie psuje nawet automatyczna skrzynia biegów. Z jednej strony jest tradycyjna, hydrauliczna, z drugiej – rewolucyjna. To pierwsza automatyczna przekładnia w sportowym samochodzie z aż 10 przełożeniami. Kiedy nowy Lexus LC się zbliża, przyciąga wzrok nowoczesną stylistyką, a gdy odjeżdża, pozostawia w uszach soczyste brzmienie płynące z wydechu, przypominające wysublimowany gang Astona Martina.

Możesz też wybrać bardziej dyskretną wersję, której nazwa jest przyozdobiona literką „h”. Wtedy pod maską masz V6 wspomagane silnikami elektrycznymi, dzięki któremu po cichu i niewinnie przemykasz ulicami miasta, nie drażniąc mieszkańców natarczywym brzmieniem. Ale musisz wykazać się cierpliwością. LC trafi do salonów dopiero w sierpniu 2017 r.

Lexus LC 500h - w punkt

To jest super: styl i prowadzenie.

To nie wyszło: ograniczona regulacja kierownicy utrudnia wysokim osobom znalezienie wygodnej pozycji.

Efekt WOW! Przestrzenne tylne światła.

Kto to kupi? Przykładający wagę do wizerunku.

Lexus LC 500h - naszym zdaniem: wolny wybór

LC 500 to najlepiej prowadzący się Lexus w historii. Cieszy to, że firma pozwala wybrać klientom, czy wolą poczuć intensywne doznania, czy raczej chcą mimo sportowego charakteru auta zachować własny niewinny wizerunek bycia „eko”.

Lexus LC 500h - dane techniczne

Silnikbenzynowy V6 + silnik elektryczny
Pojemność3456 cm3
Moc299 KM (V6) + 179 KM (elektr.)
Łączna moc układu359 KM
Maks. moment obrotowy348 Nm (V6) + 300 nm (elektr.)
Napędna tylne koła
Skrzynia biegówautomatyczna, 10-biegowa
Dł./szer./wys.4770/1920/1345 mm
Bagażnik172 l
Masa własna1985 kg
Prędkośc maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h4,7 s
Cena527 tys. zł
Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków