LS 500h zrywa z designem czterech poprzednich generacji LS-a, które były typowymi limuzynami, w najnowszym wydaniu to nadal duża, ale sportowa limuzyna, nawiązująca do coupe LC 500.
Dlaczego pierwsze jazdy testowe zorganizowano w Omanie? Bo to kraj, gdzie Lexus zajmuje ok. 40 proc. aut premium. Na ulicach dominują Lexusy i Toyoty – oczywiście większość, jak to w krajach arabskich, w kolorze białym. Na tzw. prowincji spotkać można znakomicie zachowane egzemplarze LS 400 z lat 90.
Wnętrze LS 500h jest luksusowe już na pierwszy rzut oka, a układów ułatwiających pracę kierowcy i zapewniających bezpieczeństwo – mnóstwo. Kierowca ma fotel z elektryczną regulacją, z funkcją masażu, podgrzewania i wentylowania. Co ważne – obsługa wszystkich funkcji jest ława, niemal intuicyjna, kierowca przed wyruszeniem w trasę nie musi studiować kilkusetstronicowej książki obsługi. Do wyboru jest 6 trybów jazdy – od Eco i Comfort, po Sport i Sport+.
Bardzo czytelny wyświetlacz na przedniej szybie (HUD) ułatwia jazdę. Wnętrze LS 500h jest znakomicie wyciszone, a zawieszenie może uchodzić za wzór.
Układ hybrydowy ma łączną moc 359 KM. To wystarcza do przyspieszania do setki w 5,5 s oraz osiągania 250 km/h, ale... Hybryda jest słabsza od wersji benzynowej o 61 KM, która rozwija 420 KM. Poza tym konkurenci są mocniejsi – np. Mercedes klasy S już w podstawowej wersji ma 367 KM, a w AMG – 610 lub 630 KM. Audi S8 ma moc 540 lub 610 KM, a BMW 7 w wersji M – 610 KM. Tu nie chodzi o osiągi LS 500h, te są OK, ale o psychologiczne odczucia ważnego prezesa czy innego VIP-a.
A co może mu zrekompensować tę mniejszą moc? Przede wszystkim świadomość, że podróżuje ekologiczną limuzyną, której średnie spalanie wynosi ok. 7 l/100 km przy osiągach auta sportowego i komforcie najwyższym z możliwych.
Poza tym, jeśli zamówi wersję wyposażeniową Omotenashi (najwyższą i najdroższą – cena 660 tys. zł) to do dyspozycji będzie miał tylny fotel nie tylko z podgrzewanie/chłodzeniem i masażem, lecz także z możliwością rozłożenia do pozycji półleżącej.
Na ekranie w tylnym panelu środkowym będzie mógł wybrać rodzaj masażu (7 możliwości i 5 stopni mocy oraz możliwość podgrzewania punktowego barków i lędźwi), oświetlenie, ustawić klimatyzację, sterować fotelem oraz 24-głośnikowym systemem audio.
Jeśli woli sam prowadzić, może wybrać tańszą o 80 tys. zł wersję Prestige (580 tys. zł) bez rozkładanego tylnego fotela.
Silnik | t.benz. V6 + elektr. |
Poj. silnika | 3456 cm3 |
Moc maks. ukł. hybr. | 359 KM |
Maks. mom. obr. | 350 Nm |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/aut. bezst. |
Dł./szer./wys. | 5235/1900/1450 mm |
Rozstaw osi | 3125 mm |
Poj. bagażnika | 435 l |
Przyspiesz. 0-100 km/h | 5,5 s |
Prędkość maks. | 250 km/h |
Spalanie śr. | 7,1 l/100 km |
Cena od | 490 tys. zł |
Lexus LS 500h – w punkt
To jest super
Wyciszenie, zawieszenie, system audio, tylne siedzenia typu Ottoman (rozkładane)
To nie wyszło
Malutkie, niewygodne kieszenie w drzwiach, brak stolika przy tylnym fotelu
Efekt WOW!
Widok wnętrza po otwarciu drzwi od strony kierowcy.
Lexus 500h – pierwsze jazdy w Omanie – długość auta 5235 mm. Rozsaw osi 3125 mm
Lexus 500h – pierwsze jazdy w Omanie – szerokość 1900 mm
Lexus 500h – pierwsze jazdy w Omanie – linia pokrywy bagażnika obniżona o 40,6 mm
Lexus 500h – pierwsze jazdy w Omanie – wnętrze wersjiOmotenashi (najdroższej)
Lexus 500h – pierwsze jazdy. Wszystkie LS 500h mają napęd 4x4
Lexus 500h – pierwsze jazd – gładzik do wybierania funkcji na ekranie, powyżej dżojstik skrzyni biegów
Komora układu napędowego
Lexus 500h – pierwsze jazdy – wyświetlacz na szybie przedniej
Lexus 500h – pierwsze jazd – klapa bagażnika otwierana... stopą
Lexus 500h – pierwsze jazdy – kamera wykrywa pieszych z tyłu pojazdu
Lexus 500h – pierwsze jazdy – panel sterowania dla pasażera tylnego fotela
Lexus 500h – pierwsze jazdy – biegi można zmieniać także łopatkami przy kierownicy
Lexus 500h – pierwsze jazdy – pokrętło wybierania trybów jazdy (6 możliwości)
Lexus 500h – pierwsze jazdy – analogowy zegarek na desce rozdzielczej
Lexus 500h – pierwsze jazdy – tylne siedzenia typu Ottoman (rozkładane)
Lexus 500h – pierwsze jazdy – aktywny tempomat
Lexus 500h – pierwsze jazdy – możliwości regulacji fotela kierowcy
Lexus 500h – pierwsze jazdy – nagłośnienie z systemem 24-głośnikowym
Lexus 500h – pierwsze jazdy – Lexus LS 500h przed salonem Lexusa w Omanie
Lexus 500h – pierwsze jazdy – postój na parkingu przed meczetem
Lexus 500h – pierwsze jazdy – historyczne spotkanie: Lexus LS 500h i pierwsza wersja – LS 400 z lat 90.
Lexus 500h – pierwsze jazdy