LS 500h zrywa z designem czterech poprzednich generacji LS-a, które były typowymi limuzynami, w najnowszym wydaniu to nadal duża, ale sportowa limuzyna, nawiązująca do coupe LC 500.

Dlaczego pierwsze jazdy testowe zorganizowano w Omanie? Bo to kraj, gdzie Lexus zajmuje ok. 40 proc. aut premium. Na ulicach dominują Lexusy i Toyoty – oczywiście większość, jak to w krajach arabskich, w kolorze białym. Na tzw. prowincji spotkać można znakomicie zachowane egzemplarze LS 400 z lat 90.

{ "uuid": "d0845013-3ba7-5fb9-82d4-9c58d4fc58a7", "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Roman Dębecki / Auto Świat" }, "creators": [ { "name": "Roman Dębecki", "uuid": "fb5fd777-c18b-52c0-b541-fd880ebfa8d9", "idref": "fb5fd777-c18b-52c0-b541-fd880ebfa8d9" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZGU7MDA_/fee6a83d8d22fa0c7d750c06e9bed940.jpeg", "caption": "Lexus LS 500h i LS 400 pierwszej generacji", "size": { "height": 683, "width": 1024, "bytes": 279761 }, "contentSources": [ { "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" } ], "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "fee6a83d8d22fa0c7d750c06e9bed940" }, "asyncAdSlot": null } Lexus LS 500h i LS 400 pierwszej generacji Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Lexus LS 500h i LS 400 pierwszej generacji

Wnętrze LS 500h jest luksusowe już na pierwszy rzut oka, a układów ułatwiających pracę kierowcy i zapewniających bezpieczeństwo – mnóstwo. Kierowca ma fotel z elektryczną regulacją, z funkcją masażu, podgrzewania i wentylowania. Co ważne – obsługa wszystkich funkcji jest ława, niemal intuicyjna, kierowca przed wyruszeniem w trasę nie musi studiować kilkusetstronicowej książki obsługi. Do wyboru jest 6 trybów jazdy – od Eco i Comfort, po Sport i Sport+.

{ "uuid": "85ee88d3-5141-5ace-92b5-a2d980661faa", "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Roman Dębecki / Auto Świat" }, "creators": [ { "name": "Roman Dębecki", "uuid": "fb5fd777-c18b-52c0-b541-fd880ebfa8d9", "idref": "fb5fd777-c18b-52c0-b541-fd880ebfa8d9" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NjA7MDA_/887e77358a2aea2818ba1bed2613736d.jpeg", "caption": "Lexus LS 500h kokpit", "size": { "height": 683, "width": 1024, "bytes": 183456 }, "contentSources": [ { "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" } ], "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "887e77358a2aea2818ba1bed2613736d" }, "asyncAdSlot": null } Lexus LS 500h kokpit Foto: Roman Dębecki / Auto Świat
Lexus LS 500h kokpit

Bardzo czytelny wyświetlacz na przedniej szybie (HUD) ułatwia jazdę. Wnętrze LS 500h jest znakomicie wyciszone, a zawieszenie może uchodzić za wzór.

Układ hybrydowy ma łączną moc 359 KM. To wystarcza do przyspieszania do setki w 5,5 s oraz osiągania 250 km/h, ale... Hybryda jest słabsza od wersji benzynowej o 61 KM, która rozwija 420 KM. Poza tym konkurenci są mocniejsi – np. Mercedes klasy S już w podstawowej wersji ma 367 KM, a w AMG – 610 lub 630 KM. Audi S8 ma moc 540 lub 610 KM, a BMW 7 w wersji M – 610 KM. Tu nie chodzi o osiągi LS 500h, te są OK, ale o psychologiczne odczucia ważnego prezesa czy innego VIP-a.

A co może mu zrekompensować tę mniejszą moc? Przede wszystkim świadomość, że podróżuje ekologiczną limuzyną, której średnie spalanie wynosi ok. 7 l/100 km przy osiągach auta sportowego i komforcie najwyższym z możliwych.

Poza tym, jeśli zamówi wersję wyposażeniową Omotenashi (najwyższą i najdroższą – cena 660 tys. zł) to do dyspozycji będzie miał tylny fotel nie tylko z podgrzewanie/chłodzeniem i masażem, lecz także z możliwością rozłożenia do pozycji półleżącej.

{ "uuid": "4086e4a3-ef69-58da-9701-ec25f91ef5eb", "copyright": { "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "note": "Lexus / Auto Świat" }, "creators": [ { "name": "Lexus", "uuid": "6996aa45-0de0-4198-9837-014b9c4cdaa8", "idref": "6996aa45-0de0-4198-9837-014b9c4cdaa8" } ], "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/NTI7MDA_/ed376c2292a9d7e033e266dd19e9df6e.jpeg", "caption": "Lexus LS 500h – fotel Ottoman", "size": { "height": 616, "width": 1024, "bytes": 158975 }, "contentSources": [ { "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "name": "Auto Świat" } ], "available": { "start": "2018-07-17 00:00:00+0200" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdnExt": "jpeg", "ocdn": "ed376c2292a9d7e033e266dd19e9df6e" }, "asyncAdSlot": null } Lexus LS 500h – fotel Ottoman Foto: Lexus / Auto Świat
Lexus LS 500h – fotel Ottoman

Na ekranie w tylnym panelu środkowym będzie mógł wybrać rodzaj masażu (7 możliwości i 5 stopni mocy oraz możliwość podgrzewania punktowego barków i lędźwi), oświetlenie, ustawić klimatyzację, sterować fotelem oraz 24-głośnikowym systemem audio.

Jeśli woli sam prowadzić, może wybrać tańszą o 80 tys. zł wersję Prestige (580 tys. zł) bez rozkładanego tylnego fotela.

Silnik t.benz. V6 + elektr.
Poj. silnika 3456 cm3
Moc maks. ukł. hybr. 359 KM
Maks. mom. obr. 350 Nm
Napęd/skrzynia biegów 4x4/aut. bezst.
Dł./szer./wys. 5235/1900/1450 mm
Rozstaw osi 3125 mm
Poj. bagażnika 435 l
Przyspiesz. 0-100 km/h 5,5 s
Prędkość maks. 250 km/h
Spalanie śr. 7,1 l/100 km
Cena od 490 tys. zł

Lexus LS 500h – w punkt

To jest super

Wyciszenie, zawieszenie, system audio, tylne siedzenia typu Ottoman (rozkładane)

To nie wyszło

Malutkie, niewygodne kieszenie w drzwiach, brak stolika przy tylnym fotelu

Efekt WOW!

Widok wnętrza po otwarciu drzwi od strony kierowcy.