Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Honda CR-V w nowym wydaniu. Już jeździliśmy japońskim SUV-em

Honda CR-V w nowym wydaniu. Już jeździliśmy japońskim SUV-em

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat

Honda CR-V w 2023 r. doczekała się kolejnej generacji. Samochód występuje jako hybryda lub hybryda typu plug-in, a do wyboru jest wersja z napędem na przód lub 4x4. Podczas pierwszych jazd w Portugalii mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeżdżą obie odmiany silnikowe.

Honda CR-V 2023Żródło: Honda
  • Nowa Honda CR-V w obu wersjach silnikowych wykorzystuje benzyniaka o mocy 148 KM oraz elektryczną jednostkę generującą 184 KM
  • W hybrydzie typu plug-in wykorzystano akumulatory o pojemności 17,7 kWh i po naładowaniu ich na 100 proc., w trybie czysto elektrycznym można maksymalnie pokonać 82 km
  • W przedsprzedaży nowa, hybrydowa Honda CR-V z napędem na przód kosztuje od 213 900 zł, w wersji 4x4 od 224 400 zł, a jako hybryda plug-in (tylko z napędem na przednie koła) od 278 600 zł

Honda CR-V obecna jest na rynku już od 1996 r. Od tego czasu japoński SUV doczekał się sześciu generacji, a ostatnia z nich zadebiutowała w lipcu 2022 r. We wrześniu tego samego roku samochód trafił do sprzedaży w Ameryce oraz w Chinach.

Teraz przyszedł wreszcie czas na europejski rynek, na którym samochód oferowany jest jako klasyczna hybryda (e:HEV) lub jako hybryda typu plug-in (e:PHEV). Nowa Honda CR-V to SUV z napędem na przód lub na wszystkie koła. W trakcie pierwszych testów zweryfikowaliśmy mocne oraz słabe strony obu odmian silnikowych.

Nowa Honda CR-V – nowoczesny styl

Nowa Honda CR-V to SUV, którego terenowy charakter wyrażony plastikowymi nakładkami na nadkolach i powiększonym prześwitem nie przeszkodził we wpisanie w stylistykę sportowych cech. Takie postrzeganie to zasługa dużej atrapy chłodnicy zwieńczonej wąskimi reflektorami oraz zderzaka z wyrazistymi przetłoczeniami i dużym wlotem powietrza.

Honda CR-V 2023
Honda CR-V 2023Żródło: Honda

Z tyłu na pierwszy plan wysuwają się poziome lampy z pionowym przedłużeniem, a za sportowy wygląd tej części nadwozia odpowiadają atrapy podwójnego układu wydechowego oraz dachowy spoiler.

Nowa Honda CR-V – przestronnie i funkcjonalnie

Nowa Honda CR-V to nie tylko SUV o sportowych cechach, lecz także model, który spełni oczekiwania rodziny. To przede wszystkim zasługa przestronnego wnętrza – w obu rzędach siedzeń wygospodarowano dużo miejsca na nogi oraz nad głowami.

Zaletą części pasażerskiej są również optymalnie wyprofilowane siedzenia (dobrze podpierają z boku i zapewniają wysoki komfort jazdy) oraz wygodna pozycja za kierownicą. Do tego dochodzą czytelne, cyfrowe wskaźniki oraz łatwa obsługa.

Honda CR-V 2023
Honda CR-V 2023Żródło: Honda

Poszczególne funkcje aktywuje się za pośrednictwem dotykowego ekranu oraz dużych pokręteł. Szkoda tylko, że Android Auto działa za pośrednictwem kabla USB (Apple Carplay poprzez Bluetooth).

Przyzwyczajenia wymaga obsługa klawiszy do obsługi automatycznej skrzyni biegów. Aktywowanie każdego trybu osobnym przyciskiem niepotrzebnie komplikuję tę czynność. Nie jest to jednak nowość w przypadku aut japońskiego producenta, bo identyczne rozwiązanie zastosowano m.in. w testowanej już przez nas Hondzie ZR-V.

Honda CR-V 2023
Honda CR-V 2023Żródło: Honda

Nowa Honda CR-V jeszcze z jednego powodu okazuje się autem przyjaznym rodzinom – to zasługa pojemnego bagażnika. W przypadku klasycznej hybrydy z napędem na przód mieści on 587-1651 l, w wersji z napędem 4x4 kufer ma objętość 579-1643 l, natomiast w hybrydzie plug-in – 617-1728 l. W dodatku tylną kanapę można przesuwać nawet o 19 cm, a jej oparcie ma regulowany kąt ustawienia.

Honda CR-V 2023
Honda CR-V 2023Żródło: Honda

Skąd różnica w pojemności pomiędzy klasyczną hybrydą a odmianą plug-in, i to w dodatku na korzyść tej ostatniej? Otóż model ładowany z gniazdka ma akumulatory rozmieszczone pod częścią pasażerską, a zbiornik paliwa ma pojemność 46,5 l. W pozostałych modelach baterie ulokowano pod podłogą bagażnika, a bak mieści 57 l.

Nowa Honda CR-V – nowy poziom ochrony

Nowa Honda CR-V została bogato wyposażona we wszelkie systemy asystujące, które sprawiają, że jazda jest nie tylko komfortowa, lecz także bezpieczna. W samochodzie wykorzystano system Honda SENSING 360 ma przednią kamerę o kącie działania 100 stopni oraz radary zapewniające widoczność 360 stopni.

Rozpoznawanie obiektów na podstawie ich obrazu, możliwe dzięki zaktualizowanej przedniej kamerze CR-V oraz wykrywanie obiektów za pomocą radaru, pozwalają pojazdowi identyfikować linie namalowane na drodze, pobocza, motocykle, rowerzystów i inne pojazdy.

Honda CR-V 2023
Honda CR-V 2023Żródło: Honda

Pierwszy raz w Hondzie zastosowano system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (Front Cross Traffic Warning). System informuje kierowcę o pojazdach znajdujących się po lewej lub prawej stronie podczas ruszania po zatrzymaniu pojazdu i przy jeździe z niską prędkością.

Podczas pierwszych jazd przekonaliśmy się, jak dobrze działa ta funkcja. Podczas dojeżdżania do ronda system informował nas w porę o pojeździe nadjeżdżającym z lewej strony i znajdującym się już na rondzie.

Nowa Honda CR-V – tak jeździ

Nowa Honda CR-V pod maską może mieć klasyczną hybrydę lub hybrydę typu plug-in (pierwszy raz na europejskim rynku). W obu przypadkach do napędu wykorzystano benzynowy silnik o mocy 148 KM oraz elektryczny generujący 184 KM.

Honda CR-V 2023
Honda CR-V 2023Żródło: Honda

Niezależnie od wybranej odmiany dynamika jest na zbliżonym poziomie, a to oznacza, że po wybraniu sportowego ustawienia i po mocnym wciśnięciu pedału gazu możemy cieszyć się dobrym przyspieszeniem przy niskim poziomie hałasu.

Nie jest on natarczywy, mimo że w tym ustawieniu zmienia się nieco dźwięk wydechu (wygenerowany sztucznie), a tym samym kojarzy się on z rasowym brzmieniem. Nawet podczas szybkiej jazdy autostradą samochód nie staje się nadmiernie głośny.

Jeżeli jednak chcecie, jak najczęściej podróżować w niemal kompletnej ciszy, to powinniście zdecydować się na wersję plug-in. Po naładowaniu do pełna baterii o pojemności 17,7 kWh w czysto elektrycznym trybie można przejechać do 82 km. Czas uzupełniania energii na 100 proc. przy użyciu 230-woltowego gniazdka to 7,7 godz.

Honda CR-V 2023
Honda CR-V 2023Żródło: Honda

Do tego dochodzi zaleta w postaci dopracowanego zawieszenia, które skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Z kolei w trakcie dynamicznego pokonywania krętych dróg nie ma obawy o nadmierne przechyły karoserii. Do tego opanowanie auta ułatwia układ kierowniczy, który pracuje z lekkim oporem i okazuje się wystarczająco precyzyjny.

Kierowcy, którzy planują wyjazdy w teren i zdecydują się na wersję 4x4 mają do dyspozycji prześwit wynoszący aż 200 mm. W przypadku przednionapędowej, klasycznej hybrydy wynosi on nadal dobre 190 mm, natomiast w wersji plug-in to już tylko 153 mm.

Nowa Honda CR-V – którą wersję wybrać?

Nowa Honda CR-V w wersji hybrydowej, czy może lepiej jako plug-in? Wybór nie jest wcale oczywisty i nie zależy wyłącznie od odczuć podczas prowadzenia pojazdu.

Kierowcy, którzy potrzebują SUV-a z napędem 4x4 są skazani na klasyczną hybrydę, bowiem tylko w jej przypadku występuje tak opcja. Z kolei osoby liczące na bezemisyjną jazdę oraz, jak największy bagażnik zainteresują się z pewnością Nową Hondą CR-V w wersji plug-in.

Tyle tylko, że dochodzą jeszcze koszty zakupu, a te w przedsprzedażowej ofercie w przypadku wersji plug-in zaczynają się od 278 600 zł. Za inne odmiany zapłacimy mniej, ale nadal nie będzie tanio. Cena nowej Hondy CR-V z klasyczną hybrydą i przednim napędem to 213 900 zł, a w wersji 4x4 – minimum 224 400 zł.

Tymczasem konkurenci potrafią być tańsi. Hybrydowa Toyota RAV4 z układem o mocy 218 KM i z przednim napędem kosztuje od 188 900 zł, wersja 4x4 o mocy 222 KM to wydatek od 198 900 zł, a jako plug-in (306 KM) samochód wyceniono na minimum 256 900 zł.

Nowa Honda CR-V – nasza opinia

Nowa Honda CR-V sprawdza się z obydwoma rodzajami napędów – zarówno jako hybryda, jak i wersja plug-in. Wybór konkretnej wersji to już kwestia gustu, potrzeb i zasobności portfela. Odmiana e:PHEV to idealna propozycja dla tych, którzy dużo jeżdżą w mieście, bo efektywnie wykorzystają możliwość jazdy na prądzie.

Z kolei wersję e:HEV będą propagowali z pewnością kierowcy jeżdżący w długie trasy i planujący wyjazdy w teren – tylko w tej wersji występuje napęd 4x4. Niezależnie od dokonanego wyboru nowa Honda CR-V jest autem komfortowym i bezpiecznym, ale, niestety też drogim.

Nowa Honda CR-V – dane techniczne

Marka i model e:HEV e:PHEV
Silnik hybryda, benz. R4 + elektr. hybryda, benz. R4 + elektr.
Pojemność skokowa 1993 ccm 1993 ccm
Moc maksymalna silnika benzynowego 148 KM przy 6100 obr./min 148 KM przy 6100 obr./min
Moc maksymalna silnika elektrycznego 184 KM 184 KM
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego 189 Nm przy 4500 obr./min 189 Nm przy 4500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy silnika benzynowego 335 Nm 335 Nm
Napęd przedni/4x4 przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa (e-CVT) bezstopniowa (e-CVT)
Dł./szer./wys. 4706/1866/1674 mm (wys. w 4x4 – 1684 mm) 4706/1866/1673 mm
Rozstaw osi 2700 mm 2700 mm
0-100 km/h 9,0 s (4x4 – 9,4 s) 9,4 s
Prędkość maksymalna 194 km/h (4x4 – 187 km/h) 195 km/h
Średnie zużycie paliwa 5,9 l/100 km (4x4 – 6,7 l/100 km) 0,8 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa 57 l 46,5 l
Pojemność akumulatorów 17,7 kWh
Średnie zużycie prądu w trybie elektrycznym 15,6 kWh/100 km
Zasięg w trybie elektrycznym 82 km
Pojemność bagażnika 587-1651 l (4x4 – 579-1643 l) 617-1728 l
Cena od 213 900 zł (4x4 – od 224 400 zł) 278 600 zł
Materiał reklamowy na zlecenie marki
Auto Świat
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków