• To pierwsza generacja Astry stworzona po przejęciu Opla przez grupę Stellantis
  • Nowa Astra bazuje na platformie EMP2 trzeciej generacji francuskiego koncernu
  • Astra "L" została zaprojektowana i jest produkowana w zakładach w Rüsselsheim

Gdy po raz pierwszy otworzyłem cennik Astry znajdujący się w witrynie producenta, już z drugiej jego strony dowiedziałem się, że mam do czynienia z "nowoczesnym niemieckim charakterem Opla". W sumie mnie to nie dziwi, bo Niemcy, promując swoje produkty, zawsze lubili podkreślać ich pochodzenie. W tym przypadku nie do końca jednak mamy do czynienia z niemieckim autem, gdyż poza stylistyką nowa Astra ma niewiele wspólnego z Oplem.

Wykorzystuje bowiem francuską technikę, którą znajdziemy w innych kompaktach z grupy Stellantis (Peugeot 308, Citroën C4 i DS 4). I nie zmieni tego nawet typowo oplowski czarny pas przedni (Opel Vizor) ani stylistyczne nawiązanie wzoru lamp i grilla do Manty.