REKLAMA
Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mały nerwus – test Seata Ibizy 1.5 TSI FR po liftingu

Mały nerwus – test Seata Ibizy 1.5 TSI FR po liftingu

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Wobec aut segmentu B nie stawia się zbyt dużych wymagań. Mają być tanie w zakupie i w eksploatacji, powinny być komfortowe i bez trudu pomieścić we wnętrzu cztery osoby, a w bagażniku większe zakupy spożywcze. Osiągi silnika czy sposób prowadzenia to w tej klasie aut raczej sprawa drugorzędna. Po teście odświeżonego Seata Ibizy w 150-konnej wersji FR mamy wątpliwości, czy aby na pewno.

Seat Ibiza 1.5 TSI DSG 2022 r. 5. generacja po liftingu
Zobacz galerię (20)
Auto Świat / Igor Kohutnicki
Seat Ibiza 1.5 TSI DSG 2022 r. 5. generacja po liftingu
  • Ibiza 1.5 TSI 150 KM DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,2 s i osiąga aż 216 km/h
  • Wersja FR ma sportowe akcenty stylistyczne, utwardzone zawieszenie i 18-calowe felgi
  • Testowana Ibiza to topowy wariant silnikowy i wyposażeniowy – dodajmy bardzo drogi

Dojazd do pracy, odwożenie dzieci do przedszkola lub szkoły, wizyta u lekarza, zakupy w centrum handlowym, weekendowy wypad na działkę – to najczęstsze wyzwania, jakie stawiamy miejskim hatchbackom segmentu B. Ale, kto powiedział, że auta tej klasy nie mogą dawać frajdy z mocniejszego wciśnięcia gazu, szybszego pokonania zakrętu czy wreszcie z patrzenia na nie? W końcu nie każdy może lub chce jeździć luksusową limuzyną czy autem klasy GTI. Dla osób, które oczekują od małego samochodu czegoś więcej, niż tylko przemieszczania się z punktu A do punktu B Seat proponuje Ibizę 1.5 TSI 150 KM DSG FR kosztującą bagatela 99 300 zł!

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski