• Skoda Karoq 1.5 TSI o mocy 150 KM według producenta rozpędza się do setki po 9 s, natomiast w teście na osiągnięcie tej prędkości potrzeba było 9,5 s
  • Atutem pojazdu są skuteczne hamulce, które samochód jadący 100 km/h pozwalają na zatrzymanie się po 36,4 m lub po 35,7 m, gdy rozgrzane są elementy cierne
  • Skoda Karoq 1.5 TSI o mocy 150 KM w wersji Style kosztuje 130 400 zł, a po doliczeniu cen opcji – 141 300 zł

Skoda Karoq zadebiutowała w 2017 roku i od tego czasu ten kompaktowy SUV zyskał sympatię rzeszy klientów. Pod koniec 2021 roku samochód został poddany modernizacji. Przekonajmy się zatem, jak się spisuje i czym przekonuje odnowiony model.

Skoda Karoq 1.5 TSI – subtelnie zmieniona podczas liftingu

Zewnętrzne przeróbki wprowadzone w Skodzie Karoq nie zmieniły znacząco wyglądu, ale wystarczyły, żeby auto stało się nowocześniejsze. Wnętrze zyskało materiały wykończeniowe o lepszej jakości, a poza tym można mieć wirtualne wskaźniki (element pakietu Tech Amundsen – 3800 zł).

Skoda Karoq 1.5 TSI – przestronnie i komfortowo

Bez zmian pozostały natomiast zalety, które klienci doceniali już przed liftingiem: przestronne wnętrze w obu rzędach siedzeń, odpowiednio wyprofilowane fotele, które nie tylko są komfortowe, lecz także zapewniają dobre podparcie z boku, oraz wygodną pozycję za kierownicą.

Przeczytaj równieżSkoda Karoq po face liftingu wkrótce na rynku

Zastrzeżeń nie budzi również obsługa urządzeń pokładowych. Aktywuje się je za pośrednictwem dotykowego wyświetlacza (w testowanej wersji Style w serii jest ekran o przekątnej 8 cali) lub tradycyjnymi przyciskami oraz pokrętłami.

Skoda Karoq 1.5 TSI – praktyczny SUV

Škoda Karoq jest nie tylko przestronnym samochodem, lecz także pojazdem, którym swobodnie da się przewieźć bagaże całej rodziny. To zasługa kufra o pojemności aż 521-1630 l. Szkoda tylko, że po powiększeniu części ładunkowej na podłodze powstaje duży próg.

Przydałaby się podwójna podłoga bagażnika, ale ta jest dostępna z pakietem Varioflex (800 zł), który zawiera też kanapę dzieloną na trzy części. Niestety, w naszym aucie nie występowało to udogodnienie.

Skoda Karoq 1.5 TSI – wystarczająco dynamicznie

Skoda Karoq w 150-konnej wersji silnikowej jest wystarczająco dynamicznym modelem. Wprawdzie po mocnym dodaniu gazu nie można liczyć na gwałtowny start, ale setkę osiąga się po 9,5 s – tylko o 0,5 s później niż obiecuje producent. Taka dynamika wystarczy do sprawnej jazdy autostradą.

Przeczytaj równieżSkody Kamiq, Karoq i Kodiaq, czyli SUV na miarę. A będzie ich jeszcze więcej

Powody do zadowolenia daje też umiarkowany apetyt na benzynę. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,7 l/100 km, a w trakcie naszego sprawdzianu na każdych 100 km niezbędne okazało się 7,4 l. Nieco ponad pół litra więcej to akceptowalna nadwyżka w stosunku do fabrycznych danych.

Skoda Karoq 1.5 TSI ma dopracowane zawieszenie

Testowany egzemplarz występował z dwusprzęgłową skrzynią i przekonaliśmy się, że w większości przypadków tworzy ona zgrany duet z silnikiem. Sprawnie i delikatnie zmienia przełożenia, choć po mocnym dodaniu gazu, a zatem podczas próby dynamicznej jazdy zdarzało się, że przekładnia niezdecydowanie przełączała biegi.

Czeski SUV jest autem, którego zawieszenie dobrze tłumi wyboje. Jednocześnie układ jezdny uwzględnia potrzeby kierowców, którzy lubią dynamicznie pokonywać kręte odcinki dróg. W takich warunkach auto nie przechyla się nadmiernie.

Škoda Karoq 1.5 TSI w wersji Style kosztuje 130 400 zł. Nie jest tanio, ale na podobnym poziomie kształtują się ceny konkurentów. Seat Ateca ze 150-konnym benzyniakiem, z DSG i też w wersji Style to wydatek 128 400 zł.

Skoda Karoq 1.5 TSI – ocena końcowa: 4+

Skoda Karoq 1.5 TSI – nasza opinia

Czytaj więcej o SKODA KAROQ

Skoda Karoq okazuje się uniwersalnym SUV-em. Kompaktowe wymiary i nieduża średnica zawracania sprawiają, że pojazd dobrze spisuje się podczas jazdy w mieście. Przestronne wnętrze i pojemny bagażnik odpowiadają za przydatność auta dla rodziny. Z kolei wystarczająco dynamiczny silnik sprawdza się w trakcie dalekich wyjazdów. Zaletami są również dopracowane zawieszenie, umiarkowane zapotrzebowanie na paliwo czy świetna widoczność we wszystkich kierunkach. Niestety, Karoq nie jest wyjątkiem na tle klasowej konkurencji i jego cena okazuje się wysoka. Nie tłumaczy jej nawet bogate wyposażenie.

Skoda Karoq 1.5 TSI – wyniki testu

0-50 km/h 3,7 s
0-100 km/h 9,5 s
0-130 km/h 15,6 s
0-160 km/h 26,2 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h 4,9 s (aut.)
Czas rozpędzania 80-120 km/h 6,5 s (aut.)
Masa rzeczywista/ładowność 1438/491 kg
Rozdział masy (przód/tył) 58/42 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo) 10,7/10,8 m
Hamow. ze 100 km/h zimne 36,4 m
Hamow. ze 100 km/h gorące 35,7 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A)
przy 100 km/h 66 dB (A)
przy 130 km/h 70 dB (A)
Spalanie testowe (95 okt.) 7,3 l/100 km
Zasięg rzeczywisty 680 km

Skoda Karoq 1.5 TSI – dane producenta

Rodzaj silnika t.benz./R4/16
Pojemność skokowa 1498 ccm
Moc maksymalna 150 KM przy 5000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd aut. 7/przedni
Prędkość maksymalna 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s
Zużycie paliwa (WLTP) 6,7 l/100 km
Emisja CO2 151 g/km
Dł./szer./wys. 4382/1841/1603 mm
Rozstaw osi 2638 mm
Pojemność bagażnika 521-1630 l
Pojemność zbiornika paliwa 48 l
Marka i model opon testowanego auta Michelin Primacy3
Rozmiar opon (przód i tył) 215/50 R 18

Skoda Karoq 1.5 TSI – wyposażenie

6 airbagów S
Reflektory Full LED Matrix S
Klimatyzacja aut. 2-strefowa S
Elektrycznie sterowane szyby/lusterka S/S
Pakiet Tech Amundsen 3800 zł
Elektrycznie sterowana klapa bagażnika 3000 zł
Alufelgi 17 cali/18 cali S/2450 zł
Lakier pomarańczowy Phoenix 3100 zł

Skoda Karoq 1.5 TSI – gwarancja/ceny

Cena podst. testowanej wersji 130 400 zł
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna 2 lat b.o./12 lat
Przeglądy co 15 tys. km
Cena testowanego egzemplarza 141 300 zł