Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Sprawdzamy, czy diesel nadal ma sens? W rodzinnym kombi to ważne. Test Skody Octavii RS 2.0 TDI

Sprawdzamy, czy diesel nadal ma sens? W rodzinnym kombi to ważne. Test Skody Octavii RS 2.0 TDI

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Na tle popularnych SUV-ów z napędem elektrycznym i hybrydowym rodzinne kombi z dieslem wygląda jak pojazd z przeszłości. Czy na pewno? Odpowiedzi na to pytanie szukam, testując 200-konną Skodę Octavię Combi RS.

Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 2022 4. generacja
Skoda Octavia Combi RS 2.0 TDI 2022 4. generacjaŹródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Dwulitrowy turbodiesel dysponuje maksymalnym momentem obrotowym aż 400 Nm
  • Sportowe kombi przyspiesza 0-100 km/h w 7,4 s i zużywa tylko 5,2 l/100 km
  • Progresywny układ kierowniczy i sportowe zawieszenie gwarantują dużo frajdy

Diesle trują środowisko, a nadwozie kombi już dawno przestało być modne. No to powiedzcie mi, proszę, dlaczego, jeżdżąc tym autem przez kilka dni, tak często widziałem w oczach innych kierowców podziw, oczywiście, pod warunkiem że udało im się dogonić mnie na najbliższych światłach?!

Przeczytaj też:

Skoda Octavia Combi RS – o 45 KM mniej niż benzynowy RS

Przyciągający w tym modelu był zarówno jaskrawy kolor nadwozia (niemetalizowany lakier Zieleń Mamba nie wymaga dopłaty), jak i kontrastujące z nim czarny grill (seryjny) oraz antracytowe 19-calowe felgi aluminiowe (od 3050 zł), spod których przebijały czerwone zaciski hamulcowe (standard). Inni kierowcy, którzy najczęściej widzieli na lewym pasie tył Octavii, dzięki umieszczonemu na nim znaczkowi „RS” wiedzieli, że pościg za tym autem szybko skończy się dla nich porażką.

Janusz Borkowski