Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid. Jeździ bez płynności i przekonania

Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid. Jeździ bez płynności i przekonania

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Suzuki Vitara otrzymało nowy hybrydowy układ napędowy. Tym razem nie jest to rozwiązanie Toyoty, lecz autorska konstrukcja Suzuki. Mały SUV ze 116-konnym systemem napędu nie daje jednak wielu powodów do radości.

Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid 4WD (2022 r.; 4. generacja)Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Wybierając wersję hybrydową Vitary trzeba się pogodzić ze startą aż 86 l pojemności bagażnika
  • W teście sprawdziliśmy spalanie na naszej standardowej trasie – Vitara nie jest mistrzem oszczędności jak na swoją moc i gabaryty
  • Ceny Vitary 1.5 DualJet Hybrid zaczynają się od 112 900 zł. Napęd 4x4 wymaga 12 tys. zł dopłaty
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Dotąd hybrydowe modele Suzuki pochodziły z fabryk Toyoty i miały układy napędowe opracowane przez doświadczonego w tej materii japońskiego giganta. Suzuki natomiast ograniczało się w swoich autorskich modelach do systemów mild hybrid. Nowy układ 1.5 DualJet Hybrid (zwany też nieco przewrotnie "Strong Hybrid") jest pierwszą taką konstrukcją marki i Suzuki przygotowało go nieco inaczej niż Toyota.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy:Suzuki