Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 2WD – witaj przygodo!

Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 2WD – witaj przygodo!

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Toyota Yaris Cross to crossover segmentu B, którego brakowało w ofercie japońskiego producenta. Bazuje technicznie na Yarisie hatchback, jest jednak od niego większy, ma 17-centymetrowy prześwit i może występować z napędem 4x4. W pierwszym teście Toyoty Yaris Cross sprawdzamy popularną wersję hybrydową z napędem na przednie koła.

Toyota Yaris Cross 2021 I generacjaŻródło: Auto Świat / Igot Kohutnicki
  • Yaris Cross ma produkowany w Polsce układ hybrydowy drugiej generacji
  • Ceny małego crossovera Toyoty startują od 75 800 zł za benzyniaka 1.5/125 KM
  • Yaris Cross oferuje mnóstwo systemów asystujących, ma także nowe multimedia

Podwyższone nadwozie i napęd hybrydowy to idealne rozwiązanie dla samochodu miejskiego. W pierwszym teście Toyoty Yaris Cross sprawdzamy, czy jej napęd hybrydowy oparty na trzycylindrowym benzyniaku 1.5 będzie nie tylko oszczędny, ale i dynamiczny. W nowym miejskim crossoverze Toyoty ocenimy także praktyczność wnętrza, komfort jazdy oraz sposób prowadzenia.

Toyota Yaris Cross – dla kogo?

Toyota Yaris Cross to przedstawiciel miejskich crossoverów segmentu B, rywal takich aut jak: Citroën C3 Aircross, Hyundai Kona, Opel Crossland, Seat Arona, Nissan Juke, Volkswagen T-Cross, Ford Puma. Ze względu na duży prześwit (17 cm), terenową stylizację nadwozia, (nakładki na błotnikach i w dolnych partiach drzwi), dostępność napędu 4x4, funkcjonalne rozwiązania w bagażniku, kierowany jest dla osób aktywnych, zarówno singli jak i młodych rodzin. Samochód ten pozwala właścicielom wyrazić swój indywidualizm oraz wspiera ich unikalny, aktywny styl życia.

Przeczytaj też:

W przypadku Yarisa Crossa wybór hybrydowego napędu wydaje się wręcz oczywisty. Po pierwsze mamy do czynienia z modelem Toyoty, marki mającej ponad 24-letnie doświadczenie w produkcji napędów hybrydowych. Połączenie silnika spalinowego z elektrycznym to z resztą najlepsze rozwiązanie do auta z przeznaczeniem miejskiego użytkowania, gdzie udział pracy bezemisyjnego i niemal bezszelestnego elektryka jest największy.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski