• Volkswagen T-Roc 1.5 TSI o mocy 150 KM podczas testu osiągał setkę po 9,4 s
  • Samochód ma skuteczny układ hamulcowy, który potrafi zatrzymać T-Roca jadącego 100 km/h po 36,6 m
  • Ceny auta zaczynają się wprawdzie od 84 090 zł, ale testowany egzemplarz wyposażony w dodatkowe opcje kosztował 119 430 zł

Volkswagen T-Roc dzięki terenowej stylistyce idealnie wpisuje się w modę, która panuje obecnie w motoryzacji. Mamy jednak nadzieję, że efektowny design to niejedyna zaleta testowanego samochodu. Tym bardziej, że duże oczekiwania pokładamy w całkiem mocnym, 150-konnym benzyniaku, który pracował pod maską testowanego egzemplarza.

W stylistyce nadwozia nie doszukacie się efektownych wyróżników, ale ostre linie sprawiają, że T-Roc prezentuje się nowocześnie. Urody dodaje autu dwukolorowe malowanie – lakier żółty Kurkuma i czarny metalizowany dach. Do wyglądu nadwozia nawiązuje żółte wykończenie wnętrza.

Szkoda tylko, że w kokpicie dużo jest twardego plastiku. Powody do zadowolenia dają za to dobra przestronność w obu rzędach siedzeń oraz pojemny bagażnik (445-1290 l). Jednak Golf Variant jest w tej kwestii lepszy – 611-1624 l.

Pod maską testowanego egzemplarza pracował 150-konny benzyniak, który wprawdzie dobrze radzi sobie z napędzaniem pojazdu, ale nie ma co liczyć na sprinterski charakter. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu „setkę” udało nam się uzyskać po 9,4 s, a to nie wygląda optymistycznie w zestawieniu z 8,4 s obiecanymi przez Volkswagena.

Volkswagen T-Roc – pali więcej niż obiecuje

Wartość, która jest gorsza od danych producenta, to również zużycie paliwa. W trakcie testu auto spaliło średnio 6,2 l/100 km, podczas gdy w danych technicznych podano 5,3 l. Żadnych zastrzeżeń nie mieliśmy natomiast do wygłuszenia pojazdu – nawet podczas szybkiej jazdy czy w trakcie dynamicznego przyspieszania z wykorzystaniem górnego poziomu obrotów silnik pozostaje cichy.

Zawieszenie pojazdu to wyjątkowo dobrze zaprojektowany element. Nie tylko skutecznie niweluje wszelkie niedogodności nawierzchni, lecz także pozwala na dynamiczną, a przy tym bezpieczną jazdę na zakrętach. W takich warunkach nadwozie nie ma tendencji do nadmiernych przechyłów, a w ujarzmieniu pojazdu pomaga precyzyjny układ kierowniczy. Na dobrym poziomie jest również skuteczność hamowania.

Volkswagen T-Roc ze 150-konnym benzyniakiem dzięki promocji kosztuje od 84 090 zł, co nie jest przesadnie wysoką kwotą. Jeżeli jednak zdecydujecie się na płatne opcje, to koszty zakupu wzrosną do niezbyt korzystnych 119 430 zł.

Volkswagen T-Roc – to nam się podoba

Przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, wysoki komfort resorowania, skuteczne hamulce, łatwa obsługa.

Volkswagen T-Roc – to nam się nie podoba

W tej wersji silnikowej układ napędu 4x4 nie występuje nawet w opcji, przeciętna dynamika, wysoka cena zakupu.

Vokswagen T-Roc – nasza opinia

Modny crossover – Volkswagen T-Roc – ma cechy, dzięki którym sprawdzi się jako rodzinna alternatywa dla kompaktowych kombi. To przede wszystkim zasługa przestronnego wnętrza oraz wystarczająco dużego bagażnika. Mocnym punktem samochodu jest także dopracowane zawieszenie.

Volkswagen T-Roc – dane techniczne

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 1498 cm3, t.benz./R4/16
Moc silnika benzynowego 150 KM przy 5000 obr./min
Moment obrotowy silnika benzynowego 250 Nm przy 1500 obr./min
Skrzynia biegów i napęd man. 6/przedni
Prędkość maksymalna 205 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,4 s
Średnie zużycie paliwa (WLTP) 5,3 l/100 km
Dł./szer./wys. 4348/1819/1573 mm
Rozstaw osi 2566 mm
Poj. bagażnika 445-1290 l
Poj. zbiornika paliwa 50 l
Rozmiar opon 215/50 R 18
Cena bazowa/wersji testowanej 84 090/119 430 zł

Volkswagen T-Roc – wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 3,3 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,4 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 14,9 s
Elastyczność 60-100 km/h 7,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h 12,1 s (6. bieg)
Masa własna/ładowność 1362/595 kg
Rozdział masy przód/tył 59/41 proc.
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce zimne) 36,6 m
Droga hamowania 100-0 km/h (hamulce rozgrzane) 36,7 m
Poziom hałasu przy 50 km/h 55 dB (A)
Poziom hałasu przy 100 km/h 69 dB (A)
Poziom hałasu przy 130 km/h 67 dB (A)
Średnica zawracania (m) l/p 11,1/11,1 m
Średnie zużycie paliwa 6,2 l/100 km