- Następna generacja (T7) już została zaprezentowana, póki co jako Multivan, na nową Californię jeszcze poczekamy. Ale T6.1 to przemyślany i funkcjonalny wóz, nadal godny polecenia
- Nad dużymi kamperami California ma też przewagę, że jazda z prędkością 140 km/h nie jest żadnym wyzwaniem. Jej kompaktowe wymiary też ułatwiają poruszanie się chociażby po małych miasteczkach na południu Europy czy parkowanie w garażach podziemnych
- W teście na autostradzie Volkswagen California 2.0 TDI palił 9-10 l/100 km, przy 120 km/h – ok. 8 l, a w czasie jazdy nie szybszej niż 90 km/h – ok. 7 l/100 km
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Covidowe ograniczenia w turystycznym lataniu i spaniu skierowały zainteresowanie obieżyświatów na kampery – w tym także moje. Skoro nie mogę udać się do Kalifornii, to chociaż gdzieś się Californią wybiorę. Kultowy kamperbus Volkswagena bazuje na rodzinie Transporter/Multivan 6. generacji, po 2 liftingach nazywanej T6.1. Następca (T7) już został zaprezentowany, ale póki co jeszcze nie w odmianie kempingowej.