Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Xiaomi SU7: tak jeździ chiński Taycan za pół ceny

Xiaomi SU7: tak jeździ chiński Taycan za pół ceny

Autor Jonas Uhlig, Mirko Menk
Jonas Uhlig, Mirko Menk

Kilka lat temu smartfony Xiaomi kusiły atrakcyjnym designem i niezłymi możliwościami przy bardzo umiarkowanych cenach. Teraz kiedy firma stała się jedną z trzech największych smartfonowych marek na świecie, ceni się coraz bardziej, a "wypasione" modele Xiaomi nie kosztują mniej od Iphonów. Czy tak samo będzie za kilka lat z autami Xiaomi? Testujemy model Xiaomi SU7, który wygląda podejrzanie podobnie do Porsche Taycana, ale (jeszcze?) kosztuje znacznie mniej.

Xiaomi SU7: jak jeździ Taycan za pół ceny?Żródło: Auto Bild
  • Sprzedaż SU7 w Chinach rozpoczęła się w kwietniu 2024 r. i do stycznia 2025 r. osiągnęła wynik ponad 160 tys. egzemplarzy
  • W Europie Xiaomi jeszcze nie oferuje oficjalnie tego modelu, ale chętnie go pokazuje
  • Model Xiaomi SU7 oferuje moc 673 KM, zasięg do 800 km i kosztuje w Chinach ok. 157 tys. zł; w Europie cena wzrasta do ok. 299 tys. zł
  • SU7 pokonał okrążenie na torze Nürburgring w rewelacyjnym czasie 6:46,874, wyprzedzając seryjnego Porsche Taycana

Naśladownictwo jest ponoć najwyższą formą uznania, więc projektanci Porsche Taycana mogą być z siebie dumni – Xiaomi SU7 wygląda, jakby wyszedł spod ich ręki i trudno uznać, żeby to było podobieństwo przypadkowe. SU7 to samochodowy debiut marki, która w ciągu ostatnich lat szturmem opanowała rynek elektroniki użytkowej, a najlepiej znana jest ze smartfonów. Rozejrzyjcie się po własnym domu: niewykluczone, że już teraz macie nie tylko telefon, ale też router, czajnik elektryczny, odkurzacz, telewizory czy frytkownicę beztłuszczową. A co ze słuchawkami bezprzewodowymi? Ze smartwatchami? Z hulajnogą elektryczną? Być może właśnie w tym momencie jesteście obserwowani przez kamery Xiaomi... Więc może już czas na Xiaomi w garażu?

Autor Jonas Uhlig, Mirko Menk
Jonas Uhlig, Mirko Menk