Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Co za pojedynek! Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mechanik wyjaśnia

Oto trzy mające już kilka lat na karku limuzyny z oszczędnymi, dwulitrowymi dieslami pod maską za ok. 50 tys. zł. Które z tych aut zagwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, lecz także trwałość i niezawodność – Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E?

Porównanie – Audi A6, BMW serii 5 i Mercedes klasy EŹródło: Auto Świat / Archiwum
  • Dwulitrowe silniki Diesla R4 nie są wymarzonym napędem do limuzyny klasy wyższej, ale mało palą i w testowanych wersjach zapewniają przyzwoite osiągi. Czy jednak można liczyć na ich wysoką trwałość?
  • Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E kuszą prestiżem, komfortem jazdy i wyrafinowaniem technicznym, ale wiele ok. 10-letnich egzemplarzy ma już przebieg 400-500 tys. km, a taki dystans generuje dużo skomplikowanych, a tym samym kosztownych napraw i czynności serwisowych.
  • Nie liczcie na okazje cenowe, nie są to samochody, które naprawicie za grosze. Zalecamy bardzo dokładną ocenę stanu technicznego pod okiem fachowca!

Jeszcze w drugiej połowie lat 90. XX w., za czasów Audi A6 C5, BMW serii 5 E39 i Mercedesa klasy E W210, 170— czy 180-konne diesle były topowymi wysokoprężnymi motorami w tych modelach. Duże, mocne, solidne – marzył o nich niejeden potencjalny nabywca. Jednak szybko postępujący rozwój ropniaków sprawił, że 10 lat później taką mocą dysponowały już nie 3-litrowe "V6-ki" bądź "R6-ki", tylko 4-cylindrowe 2-litrówki, a 170-180 KM w prestiżowej limuzynie klasy wyższej nie robiło na nikim szczególnego wrażenia.

Zresztą tak jest do dziś. To wersje dla oszczędnych, bo jeśli na naszych bohaterów spojrzycie przez pryzmat zużycia paliwa, to rzeczywiście trudno o oszczędniejsze odmiany silnikowe, ale jeżeli globalnie potraktujecie koszty eksploatacji (doliczycie np. potencjalne usterki i koszty ich usunięcia, wydatki na serwis), to nie będzie wyglądać to już tak różowo. Przeważnie trzeba wybierać między większym a mniejszym złem. Które z porównywanych aut okaże się najlepsze, najtrwalsze, najtańsze w użytkowaniu, a do tego zapewni szeroko rozumianą przyjemność z jazdy? Do walki stają ok. 10-letnie limuzyny: Audi A6 2.0 TDI/177 KM, BMW serii 5 2.0d/184 KM oraz Mercedes klasy E 2.1 CDI/170 KM, a założony budżet to ok. 50 tys. zł.