Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Niedrogie sedany, które warto kupić – przegląd rynku używanych

Niedrogie sedany, które warto kupić – przegląd rynku używanych

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Co można kupić za mniej więcej 15 tys. zł? Zwolennicy nadwozia typu sedan w klasie kompakt mają mniejszy wybór niż w przypadku hatchbacków, ale tu również każdy znajdzie coś dla siebie.

Ford Focus II (2005-10)Źródło: Auto Świat / Robert Magdziak
  • Klasa kompakt to ciekawy kompromis pomiędzy wydatkami i kosztami eksploatacji a funkcjonalnością
  • Ford Focus czy Opel Astra sedan to tylko inne wersje nadwoziowe popularnych modeli, w Toyocie Corolli, Volvo S40 i Volkswagenie Jetta producenci zdecydowali się na wydzielenie tych odmian
  • Dużo bardziej pojemne bagażniki trzeba "opłacić" ich mniejszą funkcjonalnością

Przed kilkunastoma laty polscy kierowcy, przyzwyczajeni do sylwetek Ład i „dużych Fiatów”, chętnie wybierali auta z trójbryłowym nadwoziem. Czy to tylko kwestia gustu? Nie zawsze: sedany zazwyczaj mają zdecydowanie większe bagażniki niż ich odpowiedniki w wersji hatchback. Przykłady? Proszę bardzo: Opel Astra III 5d – 340 l, sedan – 490 l, Volkswagen Golf V 5d – 350 l, sedan (Jetta) – aż 527 l. Niektórzy dodadzą jeszcze, że w przypadku sedanów nie ma problemu, gdy np. w chłodny dzień ktoś otwiera bagażnik – do wnętrza nie wpadnie zimne powietrze. Kolejny plus: sedany są przez producentów często pozycjonowane nieco wyżej, przez co łatwiej znaleźć lepiej wyposażony czy po prostu ładniejszy egzemplarz.

Andrzej Jedynak