Na Nissana Qashqaia nie warto wydawać mniej niż 30-35 tys., mimo że pierwszą generację modelu można dziś mieć za około 15 tys. Dlaczego? Bo Qashqaie z pierwszych lat produkcji miewają problemy jakościowe. Z mechanikami porozmawialiśmy na temat trwałości obu generacji modelu. Co najczęściej psuje się w SUV-ie Nissana?
Najmłodsze Qashqaie I kończą w tym roku 11 lat, najstarsze – 17. To sporo, zważywszy na to, że nigdy nie był to samochód idealny pod względem trwałości. Najdroższe auta kosztują do ok. 35 tys. zł i im bliżej tej kwoty, tym szansa na przyzwoity egzemplarz wzrasta. Mechanicy, z którymi rozmawialiśmy, polecają benzyniaki 2.0 (czasem z napędem 4x4), z wyjątkiem wersji ze skrzynią CVT po większych przebiegach (drogie naprawy).
Podstawowy silnik 1.6 też jest solidny, ale nieco za słaby do napędu auta. Jeśli diesel, to zdecydowanie 2.0 dCi – oczywiście, tylko po wnikliwej weryfikacji i z niedużym przebiegiem. Podstawowa jednostka wysokoprężna 1.5 dCi, zwłaszcza z początku produkcji modelu, bywała kapryśna. Oprócz zwykłej 5-osobowej wersji jest też Qashqai+2, który ma dodatkowy trzeci rząd awaryjnych miejsc. Jego podaż na rynku jest jednak dość niska. Duża popularność auta przekłada się na dobry dostęp do części zamiennych.

Po latach widać coraz więcej niedoskonałości wnętrza Qashqaia I. Dobre wyposażenie to domena aut po liftinguAuto Świat
Nissan Qashqai I - dane techniczne, silniki
Nadwozie SUV 5d: wym. 4380/1806/1590 mm, poj. bagażnika 401 l, prześwit 180 mm, średnica zawracania 10,7 m.
Silniki benzynowe, DIG-T, R4, turbo, wtrysk bezp.: 1.2/115, 1.3 (od 2018 r.)/140, 158 lub 160, 1.6/163 KM; turbodiesle, dCi, R4: 1.5 8V/110 lub 115, 1.6 16V/130, 1.7 16V (od 2019 r.)/150 KM.
Nissan Qashqai I - awarie i usterki
Karoseria
W najstarszych egzemplarzach coraz częściej słychać o problemach z korozją. Rdza atakuje głównie elementy podwozia Qashqaia. Dużo zastrzeżeń zgłaszanych jest także do jakości wnętrza, zwłaszcza aut z pierwszych lat produkcji.
Elektryka
Przegrzanie sterownika wspomagania kierownicy. Losowe problemy z systemami bezpieczeństwa. Usterki radia oraz klimatyzacji.
Napęd
Podwyższone zużycie oleju w silnikach benzynowych (wynik wyeksploatowania). Niska trwałość turbosprężarki w 1.5 dCi oraz ryzyko obrócenia panewki. W dieslu 1.6 możliwe kłopoty ze smarowaniem (uszkodzona głowica). W największym dieslu kłopoty z łańcuchem rozrządu (na szczęście dopiero po większych przebiegach). Drogie awarie skrzyni bezstopniowej.
Zawieszenie
Wybicie tulei amortyzatorów z tyłu. Szybkie zużycie drążków kierowniczych.
Przeczytaj także: Na naprawy tych silników trzeba brać kredyt. To najgorsze diesle na rynku [RANKING]
Używany Nissan Qashqai I - nasza opinia i ocena
To ten model wypromował podwyższone auta w Europie. Dzisiaj nie jest to już pierwszy wybór, ale wciąż można się nim zainteresować. Celujcie jednak w auta z końca produkcji za 30-35 tys. zł. Im tańsze i starsze auto, tym większe ryzyko problemów jakościowych.
Nasza ocena: 3
Nissan Qashqai II - ceny, czy warto kupić?

Nissan Qashqai (II)Auto Świat
- NA RYNKU: 2013-21
- SILNIKI: 1.2-1.7 110-163 KM
- CENY: OD 43 000 zł
Druga generacja modelu Qashqai to, tak jak i jej poprzedniczka, efekt współpracy Nissana i Renault – auto zbudowane jest na tej samej platformie, co Renault Kadjar, a w gamie silników są też jednostki występujące w modelach francuskiej marki. Jeśli dla kogoś to powód do zmartwień czy kpin, to z tych samych silników korzystał też Mercedes – choć to wcale nie znaczy, że są bezawaryjne.
W porównaniu z pierwszą generacją Qashqai produkowany od 2013 r. jest autem lepiej dopracowanym, bardziej komfortowym i przyjemniejszym do jazdy, ale też i bardziej skomplikowanym, z większą ilością elektroniki. Unowocześnione napędy oferują niezłe osiągi, ale też zdarzają się z nimi problemy, których we wcześniejszych wersjach nie było. W tej generacji nie ma już 7-osobowej wersji, jeśli dla kogoś dodatkowe miejsca są ważne, to w ofercie Nissana może go zainteresować nieco większy Nissan X-Trail. Niezły napęd 4x4 – w opcji.

Czytelne zegary, intuicyjna, łatwa obsługa. Multimedia niestety przeciętne, ale to konstrukcja sprzed ponad dekadyAuto Świat
Nissan Qashqai II - dane techniczne, silniki
Nadwozie SUV 5d: wym. 4380/1806/1590 mm, poj. bagażnika 401 l, prześwit 180 mm, średnica zawracania 10,7 m.
Silniki benzynowe, DIG-T, R4, turbo, wtrysk bezp.: 1.2/115, 1.3 (od 2018 r.)/140, 158 lub 160, 1.6/163 KM; turbodiesle, dCi, R4: 1.5 8V/110 lub 115, 1.6 16V/130, 1.7 16V (od 2019 r.)/150 KM.
Nissan Qashqai II - awarie i usterki
Cieniutka, delikatna powłoka lakiernicza. Egzemplarze z początku produkcji były bardzo słabo zabezpieczone przed korozją, a jakość ich wykonania (spasowanie plastików) często okazywała się bardzo niska.
Elektryka
To nie jest mocna strona tego modelu – problemy m.in. z czujnikami, systemem multimedialnym. Niektóre usterki wyglądające na awarie elektryki lub elektroniki da się usunąć aktualizacją oprogramowania.
Napęd
Silniki 1.2 mają niezbyt trwały rozrząd i tendencję do zużywania nadmiernych ilości oleju – zaniedbania mogą doprowadzić do zatarcia silnika, w dieslach 1.6 pękają czasem głowice, występują problemy z układami oczyszczania spalin. Nie trzeba się bać diesla 1.5 Renault – tu występuje w poprawionej wersji. Usterki skrzyni CVT.
Zawieszenie
Głównie usterki wynikające z dużych przebiegów.
Używany Nissan Qashqai II - nasza opinia i ocena
Nissan Qashqai drugiej generacji mimo upływu 11 lat od debiutu wciąż wygląda i jeździ całkiem współcześnie, a jego analogowa obsługa jest dla wielu nabywców wręcz dużą zaletą. Niestety, nie jest to najbardziej niezawodne auto w tym segmencie.
Nasza ocena: 4