- Ceny Dacii Bigster w Polsce zaczynają się poniżej 100 tys. zł. To cios wymierzony w chińskie marki
- Polacy w ciągu 20 dni od uruchomienia sprzedaży złożyli 300 zamówień na tego SUV-a
- Dacię Bigster mogą napędzać silniki spalinowe (także z LPG) lub oszczędne hybrydy
Rynkowa nowość w bardzo konkurencyjnym segmencie SUV-ów – Dacia Bigster – zaliczyła spektakularny debiut w Polsce. Chociaż samochodu nie ma jeszcze w większości salonów, przez co nie można liczyć na jazdę próbną, klienci złożyli na niego już 300 zamówień. Co więcej, postawili głównie na lepiej wyposażone wersje z układem hybrydowym. Niektórzy zdążyli wstępnie zapoznać się z autem podczas migrującego po Polsce pokazu "roadshow".
Dacia Bigster ma rewelacyjne ceny w Polsce
Kompaktowy rumuński SUV to pierwszy model Dacii grający wyżej niż w segmencie B. Z tego powodu Bigster to znacznie więcej, niż tylko wydłużony o 23 cm Duster. W segmencie C panują inne standardy i Rumuni musieli się do nich dostosować, zapewniając coś więcej niż mocniejsze jednostki napędowe.
Efekt? Na pokładzie nowego SUV-a możemy zażyczyć sobie nawet panoramicznego, otwieranego dachu, dwustrefowej klimatyzacji automatycznej, elektrycznej klapy bagażnika, adaptacyjnego tempomatu, konsoli środkowej z podłokietnikiem, dwukolorowego nadwozia czy 19-calowych alufelg. To rzeczy, których wcześniej w Dacii nie było, a które często oferują Chińczycy.
Dacia Bigster ma też to, co uwielbiają Polacy – ekonomiczne jednostki napędowe. Poczynając od benzynowego silnika z fabryczną instalacją gazową, a na hybrydzie skończywszy. Ceny mieszczą się w przedziale 99 900 – 132 700 zł.
Poniżej znajdziecie pełny cennik:
SILNIK | Essential | Expression | Extreme | Journey |
---|---|---|---|---|
TCe 140 | 99 900 zł | 107 400 zł | 116 100 zł | 115 700 zł |
ECO-G 140 (LPG) | 101 200 zł | 108 700 zł | 117 400 zł | 117 000 zł |
Hybrid 155 | - | 124 000 zł | 132 700 zł | 132 300 zł |
TCe 130 (4x4) | 110 400 zł | 117 900 zł | 126 600 zł | - |
Dacia Bigster podbiera klientów m.in. chińskiej konkurencji
W kontekście imponującej liczby pierwszych zamówień warto przytoczyć jeszcze jedną rzecz. Autogaleria.pl informuje, że ponad 50 proc. nabywców Bigstera to osoby, które nigdy nie zostawiły pieniędzy w salonie Dacii. To zaś oznacza, że rumuńska marka podbiera klientów konkurencji – oczywiście nie tylko chińskiej. Dacia Bigster ze 155-konnym układem hybrydowym z silnikiem 1.8 to mocny rywal np. dla oszczędnych SUV-ów Toyoty.
Pierwsze dostawy gorącej nowości z Rumunii zaplanowano już na kwiecień br. Z zapowiedzi marki wynika, że to dopiero początek popularności Bigstera. Niebawem możemy zobaczyć go naprawdę wysoko w rankingach, bo Dacia chce rocznie sprzedawać więcej egzemplarzy tego SUV-a niż bestsellerowego w naszym kraju Dustera.