Zrealizowane wszystkie obiekty inżynierskie, gotowe 75 proc. robót branżowych i niemal 60 proc. robót drogowych — tak wygląda obecnie stan zaawansowania budowy drogi S14 na odcinku Aleksandrów Łódzki — Słowik. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zakończenie wszystkich prac będzie oznaczało zamknięcie ringu. Dzięki temu Łódź będzie można objechać z każdej strony bez konieczności przejeżdżania przez samo miasto, a z centrum zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy.
Początki ringu sięgają 2006 r., kiedy to do użytku została oddana Autostrada A2 na odcinku Konin — Stryków. Po kolejnych sześciu latach kierowcy zyskali fragment drogi ekspresowej S14 — Zachodniej Obwodnicy Pabianic od węzła Dobroń do Łodzi, a dwa lata później odcinek drogi ekspresowej S8 węzeł Róża — węzeł Łódź Południe. Ten drugi umożliwiał objechanie Łodzi od południa.
Równocześnie budowany był 40-kilometrowy odcinek autostrady A1 od węzła Łódź Północ do węzła Tuszyn. Cały fragment udostępniono kierowcom latem 2016 r. Najpóźniej, bo na początku lata 2022 r., kierowcy wjechali na 12-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S14 między węzłami Lublinek i Aleksandrów Łódzki, będący przedostatnim odcinkiem budowanego ringu.