Dzięki nowemu napędowi klienci mogą wybierać spośród trzech wersji hybrydowych i jednej benzynowej. E-Tense 250 jest drugim od góry napędem pod względem mocy. Jak sama nazwa wskazuje, łączna moc silnika spalinowego i elektrycznego będzie wynosić 250 KM. To połączenie silnika 1.6 PureTech o mocy 200 KM oraz motoru elektrycznego o mocy 110 KM. Maksymalna prędkość samochodu została elektronicznie ograniczona do 240 km/h, a na samym silniku elektrycznym można jechać do 135 km/h.
DS 9 E-Tense 250 - większa moc, większy akumulator
Poza większą mocą, na pokładzie znalazł się także większy akumulator, którego pojemność wynosi 15,6 kWh. Według producenta DS 9 będzie mógł na prądzie pokonać 70 km w cyklu miejskim i 61 km w warunkach mieszanych. Ładowanie z wallboxa o mocy 7,4 kW ma zajmować 2 godz. 21 min.
Spalanie przy w pełni naładowanych akumulatorach ma wynieść 1,1 litra benzyny na 100 km. Dla dużej limuzyny wynik godny pozazdroszczenia, choć zapewne w rzeczywistych warunkach drogowych ciężko będzie osiągnąć aż tak spektakularny rezultat.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Wyposażenie E-Tense 250 będzie bogate, producent także obiecuje dobrą jakość wykończenia. Osoby chętne na tę wersję napędu będą mieli do wyboru odmianę Performance Line oraz Rivoli.
Polskie ceny samochodu nie są jeszcze znane, we Francji kosztuje on 58 tys. euro, zatem w Polsce możemy spodziewać się ceny około 265 tys. zł. Auto powinno trafić do salonów w pierwszym kwartale 2022 r.