- Tradycyjnie już dla japońskich marek lista płatnych opcji jest bardzo krótka, więc cena znacząco nie wzrośnie
- Do wyboru są dwie wersje Hondy e - podstawowa Base z silnikiem o mocy 136 KM lub mocniejsza (154 KM) tylko z najbogatszym wyposażeniem Advance
- Elektryczny maluch Hondy wyposażono w tylny napęd, deklarowany zasięg po pełnym naładowaniu wynosi do 222 km
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Elektryczny maluch z silnikiem o mocy 136 KM i napędem na tył - oto nowa Honda e, którą już wyceniono w Polsce. Na podstawową wersję (Base) samochodu produkowanego w Japonii trzeba przygotować 152 900 zł (oraz 165 900 zł za poziom Advance z mocniejszym napędem 154 KM). To niemal tyle samo, ile trzeba wydać na sporego hybrydowego SUV-a CR-V o mocy 184 KM i z napędem na cztery koła (bogata wersja Lifestyle). Na tym jednak nie koniec porównań cenowych.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoOkazuje się, że Honda jest tańsza od Fiata. Za elektryczną wersję nowej pięćsetki o mocy 118 KM trzeba bowiem zapłacić 154 900 zł. Nieco mniej wydamy jednak w salonie Hyundai'a (Kona Electric kosztuje 152 400 zł), Kii (e-Soul za 139 990 zł) czy Peugeota (e-208 za 124 900 zł). W odróżnieniu od konkurencji lista seryjnego wyposażenia w Hondzie e jest dość długa, a oferta dodatków dość skromna.
Przeczytaj też:
Tradycyjnie już dla japońskich marek lista płatnych opcji jest bardzo krótka, więc nawet po uwzględnieniu wszystkich dodatków cena znacząco nie wzrośnie. Samochód można bowiem wzbogacić o pakiet Urban, czyli zestaw nakładek na progi oraz listew na drzwi i zderzak (zależnie od koloru kosztuje od 2,5 do 2,6 tys. zł). Do tego dochodzą jeszcze opcjonalne panele wykończeniowe we wnętrzu (kolor miedziany) za 3,7 tys. zł, podświetlenie (2,7 tys. zł) i tapicerka skórzana (7,9 tys. zł). Tyle i aż tyle, nie licząc pakietu usług serwisowych (prawie 3 tys. zł.).
Na standardowe wyposażenie Hondy e trudno narzekać. Już w podstawowej wersji nie skąpiono m.in. na układach wspomagających kierowcę. Można zatem liczyć m.in. wspomaganie przy ruszaniu pod górę, ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu i kolizją, utrzymanie w pasie ruchu, adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych czy powiadomienie o ruchu poprzedzającego auta (przydatne w korku). Dopłaty nie wymagają także: czujnik deszczu, czujniki parkowania czy podgrzewane przednie fotele i multimedialne radio z dwoma ekranami 12,3”, nawigacją Garmin oraz Android Auto i Apple CarPlay.