- Pierwsza generacja Toyoty RAV4 zadebiutowała bowiem w 1994 roku
- Największym rynkiem pozostała Ameryka Północna. W 2019 roku sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy
- W drugiej połowie 2020 roku pojawi się kolejna nowość: Toyota RAV4 Plug-in Hybrid o mocy ponad 300 KM, a samym prądzie przejedzie nawet ponad 65 km.
Upływ czasu jest nieubłagany. Aż trudno uwierzyć, że Toyota RAV4 jest już tak długo na rynku. Pierwsza generacja popularnego SUV-a zadebiutowała bowiem w 1994 roku. W tym samym roku odbył się dopiero II finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Polsat otrzymał koncesję na ogólnopolską stację telewizyjną, denominowano złotego, a w kinach debiutował film „Psy 2. Ostatnia krew”.
Przeczytaj też:
- Nowy numer tygodnika dostępny bez wychodzenia z domu. Najnowsze wydanie online
- Oto ekskluzywna wersja RAV4 - nowa Toyota Harrier
- Toyota RAV4 kontra Lexus UX i Honda CR-V – trzy pomysły na hybrydowego SUV-a
W ciągu 26 lat doczekaliśmy się aż pięciu generacji, z których każda cieszyła się świetnym powodzeniem. Co więcej, sprzedaż rosła z generacji na generację. Rekord pierwszej RAV4 to 156 247 sztuk sprzedanych na całym świecie. W przypadku drugiej, to już ponad 239 tys. aut i przekroczony milion (licząc od 1994 roku). Trzecia osiągnęła ponad 424 tys. egzemplarzy (i kolejno 3 i 4 mln łącznie), a czwarta RAV4 - ponad 800 tys. sztuk (nawet decyzja Toyoty o rezygnacji z silników V6 nie zniechęciła klientów).
Nieźle przyjęła się także najnowsza piąta generacja. Toyota chwali się, że dość szybko udało się uzyskać rekord. Nowy model wybrało ponad 130 tys. klientów w ciągu roku. Dobrze zaczął się także 2020 rok. Przez pierwsze dwa miesiące sprzedano na całym świecie ponad 156 tys. sztuk RAV4 (z czego w Europie prawie 22 tys. egzemplarzy).
Nietrudno zgadnąć, gdzie Toyota RAV4 sprzedaje się najlepiej. Największym rynkiem pozostała Ameryka Północna. Tylko w zeszłym roku bramy amerykańskich i kanadyjskich salonów opuściło ponad pół miliona egzemplarzy. Na drugim miejscu w 2019 roku znalazła się Europa z wynikiem 133 tys. samochodów. O zaledwie kilka tys. sztuk mniej (127 tys. egz.) odnotowano zaś w Chinach. Czy taka sama kolejność na podium utrzyma się w kolejnym roku?
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Oto cztery generacje. Wszystkie już przeszły do historii. Jest już bowiem piąta generacja.
Pierwsza generacja. Czy takie auto w obecnych czasach miałoby szanse powodzenia? Pierwsza generacja popularnego SUV-a zadebiutowała w 1994 roku.
W pierwszej generacji pojawiła się także odmiana pięciodrzwiowa. Była nawet wersja elektryczna z silnikiem o mocy 67 KM.
Wnętrze modelu pierwszej generacji. Nie zawsze stosowano fabryczne radio. W bazowych wersjach brakowało bowiem radioodtwarzacza.
Druga generacja. Sprzedaż rośnie. Rekord to już ponad 239 tys. aut w skali roku.
Druga generacja oferowana była także w krótszej odmianie nadwoziowej. Za oceanem pojawiła się odmiana elektryczna jako owoc współpracy z Teslą.
Z RAV4 trafiliśmy także w pobliże granicy kraju podczas jednego z testów.
Trzecia generacja i charakterystyczna stylizacja tylnego okna (utrzymano ją w następcy). W gamie silnik V6 3,5L!
Do wyboru nie tylko krótka odmiana ale także większa wersja pięciodrzwiowa.
Wnętrze dość oryginalne. Narzekano na twarde tworzywa i dość marne radio.
Trzecia generacja po liftingu. Zmieniono przede wszystkim stylizację przodu i odświeżono wnętrze.
W Europie niedostępna. Za oceanem oferowano RAV4 z jeszcze dłuższym nadwoziem i większym bagażnikiem niż w Europie.
Czwarta generacja. W porównaniu z poprzednikiem urósł jeśli porównujemy wersje dla Europy.
Czwarta generacja po liftingu. Debiutuje napęd hybrydowy!
Wnętrze odmiany hybrydowej. Jakość materiałów poprawiła się w porównaniu z poprzednikiem. Kabinę znacznie powiększono.
Oto pierwsza w historii RAV4 w której pod maską znalazł się diesel od BMW. To nie była najlepsza kombinacja.
Piąta generacja. Toyota chwali się, że dość szybko udało się uzyskać rekord. Nowy model wybrało ponad 130 tys. klientów w ciągu roku.
W teście długodystansowym RAV4 zmierzyła się także z poprzednikiem. Nowa lepsza? Cóż, starszy model wciąż ma wielu fanów.
Piąta generacja. W sprzedaży od 2019 roku.
Oto nowość. Najmocniejsza RAV4 w historii. Odmiana o mocy ponad 300 KM trafi do salonów w połowie roku.