Auto Świat Wiadomości Aktualności Unia Europejska pokonała Gladiatora. Pikap z potężnym dieslem żegna się z klientami

Unia Europejska pokonała Gladiatora. Pikap z potężnym dieslem żegna się z klientami

Spieszmy się kochać pikapy z dieslem, tak szybko odchodzą... Jeep Gladiator przegrał kluczową bitwę na Starym Kontynencie. Dostał prawy sierpowy od Unii Europejskiej w postaci norm emisji i zwalnia miejsce dla następnych elektrycznych Jeepów. Amerykanie urządzili mu imprezę pożegnalną w postaci limitowanej edycji FarOut Final Edition.

W polityce Jeepa nie ma miejsca na diesla 3.0 V6 w EuropieŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Game over! Jeep Gladiator pakuje manatki i wyprowadza się z Europy. Aby godnie go pożegnać, marka zaprezentowała wersję FarOut Final Edition z "soczystym" 3-litrowym dieslem V6 pod maską i bogatym wyposażeniem. Auto w tej specyfikacji będzie produkowane jeszcze tylko w ostatnim kwartale tego roku, więc to ostatni moment na zakup Gladiatora.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jeep Gladiator musi odejść. Przegrał z elektrykami

Klamka zapadła. Jeep podjął decyzję o "definitywnym zakończeniu sprzedaży Gladiatora w Europie". Nie ukrywa przy tym, że to krok związany z przechodzeniem na w pełni elektryczne napędy.

Pożegnanie Jeepa Gladiatora w Europie, dostępnego wyłącznie z silnikiem diesla, oznacza kolejny krok w procesie elektryfikacji marki Jeep. Do 2025 r. na rynek trafią trzy (oprócz Avengera) w pełni elektryczne modele

– czytamy w komunikacie polskiego przedstawicielstwa Jeepa.

W 2030 r. w Europie zostaną nam już tylko e-Jeepy
W 2030 r. w Europie zostaną nam już tylko e-JeepyŻródło: Auto Świat / Mateusz Pokorzyński

Jeep Gladiator FarOut Final Edition – ostatnie pożegnanie

Limitowana wersja została przygotowana na bazie Jeepa Gladiatora Overland. Będzie można ją rozpoznać po metalowym emblemacie "FarOut Edition" na tylnej pokrywie i czarnych naklejkach na błotnikach. Edycja pożegnalna ma przyciemnione szyby, 18-calowe szare alufelgi i czarne progi rurowe. Oczywiście, nie zabraknie też trzyczęściowego zdejmowanego dachu.

Na pokładzie wersji FarOut Final Edition znajdziemy skórzane, podgrzewane fotele McKinley i podgrzewaną kierownicę, 9-głośnikowy zestaw audio Alpine z subwooferem, lampy LED, automatyczne "długie" i liczne systemy bezpieczeństwa. Na liście opcji zostają: kamera terenowa, zwijana roleta, 3-częściowa pokrywa "paki", miękki dach, konwerter o mocy 400 W i gniazdko 230V.

A taki był ładny, amerykański... Szkoda!
A taki był ładny, amerykański... Szkoda!Żródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki

Zobacz: Podobno zaczęli wlepiać mandaty za naklejki na szybach

Pod maską znajdzie się oferowany dotychczas diesel 3.0 V6 o mocy 264 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Do tego 8-stopniowa automatyczna skrzynia TorqueFlite 8HP75 i 2-biegowa skrzynia rozdzielcza Selec-Trac, czyli klasyka. To ostatni moment na zakup takiego auta – do końca 2030 r. już wszystkie modele Jeepa oferowane w Europie będą elektryczne.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków