Według informacji przekazanej przez firmy nazwa Stellantis ma się wywodzić od łacińskiego czasownika "stello, stellare", oznaczającego "lśnić jak gwiazda" (łac. stella). Jak informuje agencja Reutera, w wyborze nowej nazwy dla holdingu, który powstanie z połączenia FCA i PSA, uczestniczyła francuska grupa reklamowa Publicis.

Czwarty co do wielkości koncern motoryzacyjny

Włosko-amerykański Fiat Chrysler Automobiles i francuska Groupe PSA uzgodniły warunki fuzji w grudniu 2019 r. Jej podstawą będzie wymiana wartych 50 mld dolarów akcji, która ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2021 r. Powstały w jej wyniku koncern Stellantis będzie czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie - za Grupą Volkswagen, Toyotą i sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi, ale przed General Motors i Grupą Hyundai.

W 2019 r. całkowita światowa sprzedaż FCA wyniosła 4,42 mln pojazdów, a PSA - 3,49 mln. Do FCA należą takie marki, jak: Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Jeep i Ram. Z kolei w portfolio Groupe PSA znajdują się: Citroen, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall. Fuzja i powołanie Stellantis nie wpłyną na znaki handlowe stosowane przez poszczególne marki holdingu.