• W pierwszej dziesiątce najcenniejszych firm świata zabrakło niestety miejsca dla koncernów motoryzacyjnych. W czołówce Amazon, Google i Apple
  • Mercedes został uznany za najbardziej wartościową markę w Europie. Niemiecki koncern znalazł się dopiero na 11. miejscu wyprzedzając Toyotę (15. pozycja)
  • Poza pierwszą dwudziestką znalazły się jeszcze takie marki jak Volkswagen (25. miejsce), BMW (30), Porsche (41.), Honda (45.), Ford (94.) i Nissan (97.)

Bankowość, ubezpieczenia i technologie przewyższają świat motoryzacji. Nietrudno o taki wniosek po lekturze najnowszego raportu Brand Finance Global 500, czyli rankingu najbardziej wartościowych marek świata. W czołówce znajdują się amerykańscy giganci, czyli w odpowiedniej kolejności: Amazon, Google, Apple, Microsoft i Facebook. Nie zabrakło także Samsunga oraz aż trzech firm z Chin, czyli banku ICBC, ubezpieczeniowej Ping An oraz dobrze znanego w Polsce Huawei.

W pierwszej dziesiątce zabrakło miejsca dla koncernów motoryzacyjnych. Wśród nich najcenniejszy okazał się Mercedes, który został uznany także za najbardziej wartościową markę w Europie. Niemiecki koncern znalazł się dopiero na 11. miejscu, wyprzedzając Toyotę (15. pozycja). Szacowana wycena producenta ze Stuttgartu to 65 mld dolarów. Toyotę wyceniono zaś o 6 mld niżej.

Poza pierwszą dwudziestką znalazły się jeszcze takie marki jak Volkswagen (25. miejsce), BMW (30.), Porsche (41.), Honda (45.), Ford (94.) i Nissan (97.). W drugiej setce znalazły się zaś Audi (105.), Volvo (106.), Tesla (147.) i Renault (169.). Na dalszych miejscach zaś m.in. Lexus (200.), Ferrari (206.) czy Subaru (217.).

Pozycje poszczególnych firm mogą zaskakiwać niejednego fana motoryzacji. Okazuje się, że popularny serwis filmowy Netflix (73. miejsce) jest wyżej wyceniany od Forda, Nissana czy Audi. Boeing znany z produkcji samolotów jest zaś wyceniany niżej (76. miejsce) od Hondy, BMW czy Volkswagena. Nokia (182.) jest natomiast cenniejszą marką od Lexusa (200) czy Ferrari (206.). Włosi nie mają jednak powodów do niepokoju. Ferrari drugi rok z rzędu wyróżniono w innej kategorii – najsilniejszej marki świata.