• Fiaty Scudo i Ulysse opracowano na platformie PSA EMP2, korzystają z niej także Citroen, Opel, Peugeot, Vauxhall i Toyota
  • Dostawcza odmiana trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku, model osobowy pojawi się w salonach w pierwszym kwartale 2022 r.
  • Pierwowzorami nowych Fiatów są produkowane od 2016 r. Citroeny Jumpy i SpaceTourer oraz Peugeot Expert i Traveller

Koncern Stellantis znów ma się czym chwalić. Na rynek trafia bowiem nowa generacja dostawczych samochodów średniej wielkości, czyli dwa modele Fiata: Scudo i Ulysse. Tak przynajmniej przekonują służby prasowe koncernu w najnowszym komunikacie. Ani słowa jednak o tym, że to konstrukcje bardzo dobrze znane na rynku (także w Polsce). Są to bowiem kolejne wcielenia francuskich bliźniaków, czyli Citroenów Jumpy i SpaceTourer oraz Peugeot Expert oraz Traveller. Na tym jednak nie koniec.

Technicznych krewniaków nowych Fiatów jest bowiem więcej. Znajdziemy je w gamie Opla (Vivaro i Zafira Life), Toyoty (ProAce i ProAce Verso) oraz Vauxhalla (Vivaro i Vivaro Life). Wszystkie powstały na tej samej platformie EMP2, którą opracowano z myślą nie tylko o napędach spalinowych.

Nowe Fiaty trafią na rynek w różnych konfiguracjach. Nie zabraknie zatem odmian spalinowych (zapewne diesle BlueHDi 1,5 l i 2,0 l) jak i całkowicie elektrycznej z akumulatorem 50 kWh. Fiat już zapowiedział, że miłośnicy diesla będą mogli skorzystać z odmian ze skrzynią ręczną lub automatyczną.

Będzie można wybierać wśród kilku odmian nadwoziowych. Prócz tradycyjnych wersji Van i Combi pojawi się także Flatbed Cab, czyli tzw. baza do zabudowy lub platforma. Zapewne wzorem innych marek będzie można skorzystać z platformy z dieslem pod maską lub zasilania elektrycznego z napędem o mocy 100 kW (136 KM).

Póki co nie zdradzono zbyt wielu szczegółów technicznych. Próżno jednak oczekiwać, że Fiaty będą się znacząco różnić od pierwowzoru. Na wybranych rynkach UE Scudo trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Na Ulysse trzeba zaś będzie poczekać do pierwszego kwartału 2022 r.