- Nowe Volvo V60 wygląda jak pomniejszone V90
- Pod maską silniki o mocy od 150 do 407 KM
- Cennik otwiera kwota 147 000 zł, ale w pierwszej kolejności będzie można zamawiać tylko droższe wersje
Volvo kontynuuje wielką ofensywę modelową. Po niedawnym wprowadzeniu do sprzedaży zupełnie nowej całej palety flagowej serii 90 firma skupia się teraz na średniej wielkości modelach z serii 60. W zeszłym roku pojawiło się XC60, SUV nowej generacji, kolej więc na kombi V60 (po drodze był jeszcze kompaktowy crossover XC40). To naprawdę wiele nowości w krótkim czasie. Volvo, mocno wspierane chińskim kapitałem, idzie za ciosem i zamierza wykorzystać dobrą passę.
Skupmy się na nowym V60. Wygląd samochodu nie jest wielkim zaskoczeniem, bo i nie mógł być rewolucyjny. Nowy język stylistyczny marki Volvo został określony jakiś czas temu i świetnie przyjęli go klienci. Kombi klasy średniej w tym minimalistycznym, skandynawskim klimacie również wygląda elegancko i nowocześnie, dlatego też z całą pewnością zyska wielu zwolenników. Tylko czy nie jest zbyt podobne do większego brata – V90? Unifikacja oferty to nic nowego w dzisiejszych czasach. Konkurencja robi dokładnie tak samo.
Volvo V60 - większe od poprzednika
Nowe V60 znacznie urosło w porównaniu ze schodzącą generacją tego modelu. Auto powstało na modułowej platformie SPA, na której bazują wspomniane wcześniej najnowsze, większe modele marki: XC90, S90, V90 i XC60. W rezultacie długość samochodu wzrosła o ponad 12 cm (do 476,1 cm), a rozstaw osi zwiększył się o 10 cm (do 287,1 cm).
To oznacza jedno: znacznie więcej miejsca w środku dla pasażerów oraz na ich bagaże. W porównaniu z pierwszą generacją pojemność bagażnika znacznie wzrosła (o równe 100 l) – wynosi 530 l do linii okien. Tylna część pojazdu nie jest teraz tak mocno ścięta, co dodatkowo poprawia możliwości transportowe w przypadku większych gabarytowo przedmiotów.
Volvo V60 - silniki R4 i hybrydy
Pod maską może znaleźć się jeden z kilku czterocylindrowych silników o pojemności dwóch litrów, wspomaganych turbosprężarką. Do wyboru są: mocne benzyniaki T5 i T6, generujące odpowiednio 250 i 310 KM, oraz oszczędne diesle D3 (150 KM) i D4 (190 KM). Większość z nich już w serii będzie oferowana z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Nowe V60 w bazowym wydaniu D3 FWD przyspiesza do „setki” w 9,9 s, w wariancie T6 AWD potrzebuje na to zaledwie 5,8 s.
To jeszcze nie wszystko. Volvo bardzo poważnie podchodzi do procesu elektryfikacji swoich modeli. W związku z tym w ofercie pojawiły się aż dwie wersje hybrydowe (benzynowo-elektryczne). Obie są wariantami typu plug-in, których baterie można naładować ze źródła zewnętrznego. Nie są one jednak nastawione wyłącznie na ekologię, gdyż imponują mocą. Model T6 Twin Engine AWD ma 340 KM, a topowy T8 – 407 KM.
Volvo V60 – bezpieczne jak Volvo
Volvo ma pozytywną obsesję na punkcie bezpieczeństwa swoich samochodów, zarówno biernego, jak i czynnego. Nowe V60 otrzymało najnowsze rozwiązania marki, które mają za zadanie aktywnie wspomagać kierowcę podczas jazdy. Za sprawą systemu City Safety z funkcją automatycznego hamowania samochód potrafi zmniejszyć ryzyko kolizji czołowej nie tylko z innymi pojazdami, lecz także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami.
Na pokładzie może znaleźć się również system Pilot Assist, utrzymujący pas ruchu podczas monotonnej jazdy autostradą z prędkością do 130 km/h (auto samo hamuje, przyspiesza i skręca). Jego udoskonalona wersja radzi sobie z ostrzejszymi zakrętami. To tylko przykłady z długiej listy wyposażenia z tej dziedziny.
Volvo V60 – kiedy w salonach?
Nowa generacja Volvo V60 trafi do salonów sprzedaży w Polsce na przełomie czerwca i lipca br. Cennik otwiera kwota 147 000 zł, ale w pierwszej kolejności będzie można zamawiać tylko droższe wersje. Kombi będzie dostępne również w ofercie abonamentowej Care by Volvo.
Silnik/napęd | Pojemność/moc | Skrzynia biegów | Wersja V60 | Momentum | Inscription |
D3 FWD** | 2.0 l/150 KM | ręczna 6b/aut. 8b | 147 000/156 300 zł | 159 000/168 300 zł | 178 500/187 800 zł |
D3 AWD** | 2.0 l/150 KM | aut. 8b | 166 300 zł | 178 300 zł | 197 800 zł |
D4 FWD | 2.0 l/190 KM | ręczna 6b/aut. 8b | 158 700/166 000 zł | 170 700/180 000 zł | 190 200/199 500 zł |
D4 AWD* | 2.0 l/190 KM | aut. 8b | 178 000 zł | 190 000 zł | 209 500 zł |
T5 AWD* | 2.0 l/250 KM | aut. 8b | - | 182 000 zł | 198 000 zł |
T6 AWD | 2.0 l/310 KM | aut. 8b | - | 200 600 zł | 216 600 zł |
T6 Twin Engine AWD* | 2.0 l+elektr./253+87 KM | aut. 8b | - | - | 234 000 zł |
T8 AWD* | 2.0 l+elektr./303+87 KM | aut. 8b | - | - | 247 300 zł |
*wersja dostępna w produkcji od 12 listopada 2018 r.
**wersja dostępna w produkcji od 25 czerwca 2018 r.
Na koniec dobra wiadomość dla zwolenników sedanów. W połowie roku Volvo pokaże nowe S60, ale na jego debiut w salonach sprzedaży będzie trzeba jeszcze trochę zaczekać.
Volvo V60 – naszym zdaniem
Może namieszać w klasie średniej. Nowa generacja Volvo V60 ma wszelkie szanse na to, by odnieść sukces w segmencie średniej wielkości kombi premium, zdominowanym przez marki niemieckie. Stylowy skandynawski design, który jeszcze się nie znudził, bogate wyposażenie z dziedziny multimediów i bezpieczeństwa, duże i funkcjonalne wnętrze – to jego najważniejsze zalety.