Logo
WiadomościAktualnościNowe Volvo V60 – szwedzka specjalność

Nowe Volvo V60 – szwedzka specjalność

Szwedzi mają bogatą tradycję w produkowaniu samochodów typu kombi, więc nie zamierzają z nich rezygnować i postawić wyłącznie na SUV-y. W Sztokholmie właśnie zaprezentowano nową generację Volvo V60

Nowe Volvo V60 – szwedzka specjalność
Zobacz galerię (17)
Volvo / Volvo
Nowe Volvo V60 – szwedzka specjalność

Volvo kontynuuje wielką ofensywę modelową. Po niedawnym wprowadzeniu do sprzedaży zupełnie nowej całej palety flagowej serii 90 firma skupia się teraz na średniej wielkości modelach z serii 60. W zeszłym roku pojawiło się XC60, SUV nowej generacji, kolej więc na kombi V60 (po drodze był jeszcze kompaktowy crossover XC40). To naprawdę wiele nowości w krótkim czasie. Volvo, mocno wspierane chińskim kapitałem, idzie za ciosem i zamierza wykorzystać dobrą passę.

Skupmy się na nowym V60. Wygląd samochodu nie jest wielkim zaskoczeniem, bo i nie mógł być rewolucyjny. Nowy język stylistyczny marki Volvo został określony jakiś czas temu i świetnie przyjęli go klienci. Kombi klasy średniej w tym minimalistycznym, skandynawskim klimacie również wygląda elegancko i nowocześnie, dlatego też z całą pewnością zyska wielu zwolenników. Tylko czy nie jest zbyt podobne do większego brata – V90? Unifikacja oferty to nic nowego w dzisiejszych czasach. Konkurencja robi dokładnie tak samo.

Nowe Volvo V60
Nowe Volvo V60Żródło: Auto Świat

Volvo V60 - większe od poprzednika

Nowe V60 znacznie urosło w porównaniu ze schodzącą generacją tego modelu. Auto powstało na modułowej platformie SPA, na której bazują wspomniane wcześniej najnowsze, większe modele marki: XC90, S90, V90 i XC60. W rezultacie długość samochodu wzrosła o ponad 12 cm (do 476,1 cm), a rozstaw osi zwiększył się o 10 cm (do 287,1 cm).

To oznacza jedno: znacznie więcej miejsca w środku dla pasażerów oraz na ich bagaże. W porównaniu z pierwszą generacją pojemność bagażnika znacznie wzrosła (o równe 100 l) – wynosi 530 l do linii okien. Tylna część pojazdu nie jest teraz tak mocno ścięta, co dodatkowo poprawia możliwości transportowe w przypadku większych gabarytowo przedmiotów.

Nowe Volvo V60
Nowe Volvo V60Żródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Volvo V60 - silniki R4 i hybrydy

Pod maską może znaleźć się jeden z kilku czterocylindrowych silników o pojemności dwóch litrów, wspomaganych turbosprężarką. Do wyboru są: mocne benzyniaki T5 i T6, generujące odpowiednio 250 i 310 KM, oraz oszczędne diesle D3 (150 KM) i D4 (190 KM). Większość z nich już w serii będzie oferowana z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Nowe V60 w bazowym wydaniu D3 FWD przyspiesza do „setki” w 9,9 s, w wariancie T6 AWD potrzebuje na to zaledwie 5,8 s.

To jeszcze nie wszystko. Volvo bardzo poważnie podchodzi do procesu elektryfikacji swoich modeli. W związku z tym w ofercie pojawiły się aż dwie wersje hybrydowe (benzynowo-elektryczne). Obie są wariantami typu plug-in, których baterie można naładować ze źródła zewnętrznego. Nie są one jednak nastawione wyłącznie na ekologię, gdyż imponują mocą. Model T6 Twin Engine AWD ma 340 KM, a topowy T8 – 407 KM.

Volvo V60 – bezpieczne jak Volvo

Volvo ma pozytywną obsesję na punkcie bezpieczeństwa swoich samochodów, zarówno biernego, jak i czynnego. Nowe V60 otrzymało najnowsze rozwiązania marki, które mają za zadanie aktywnie wspomagać kierowcę podczas jazdy. Za sprawą systemu City Safety z funkcją automatycznego hamowania samochód potrafi zmniejszyć ryzyko kolizji czołowej nie tylko z innymi pojazdami, lecz także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami.

Na pokładzie może znaleźć się również system Pilot Assist, utrzymujący pas ruchu podczas monotonnej jazdy autostradą z prędkością do 130 km/h (auto samo hamuje, przyspiesza i skręca). Jego udoskonalona wersja radzi sobie z ostrzejszymi zakrętami. To tylko przykłady z długiej listy wyposażenia z tej dziedziny.

Nowe Volvo V60
Nowe Volvo V60Żródło: Auto Świat / Krzysztof Słomski

Volvo V60 – kiedy w salonach?

Nowa generacja Volvo V60 trafi do salonów sprzedaży w Polsce na przełomie czerwca i lipca br. Cennik otwiera kwota 147 000 zł, ale w pierwszej kolejności będzie można zamawiać tylko droższe wersje. Kombi będzie dostępne również w ofercie abonamentowej Care by Volvo.

Silnik/napędPojemność/mocSkrzynia biegówWersja V60MomentumInscription
D3 FWD**2.0 l/150 KMręczna 6b/aut. 8b147 000/156 300 zł159 000/168 300 zł178 500/187 800 zł
D3 AWD**2.0 l/150 KMaut. 8b166 300 zł178 300 zł197 800 zł
D4 FWD2.0 l/190 KMręczna 6b/aut. 8b158 700/166 000 zł170 700/180 000 zł190 200/199 500 zł
D4 AWD*2.0 l/190 KMaut. 8b178 000 zł190 000 zł209 500 zł
T5 AWD*2.0 l/250 KMaut. 8b-182 000 zł198 000 zł
T6 AWD2.0 l/310 KMaut. 8b-200 600 zł216 600 zł
T6 Twin Engine AWD*2.0 l+elektr./253+87 KMaut. 8b--234 000 zł
T8 AWD*2.0 l+elektr./303+87 KMaut. 8b--247 300 zł

*wersja dostępna w produkcji od 12 listopada 2018 r.

**wersja dostępna w produkcji od 25 czerwca 2018 r.

Na koniec dobra wiadomość dla zwolenników sedanów. W połowie roku Volvo pokaże nowe S60, ale na jego debiut w salonach sprzedaży będzie trzeba jeszcze trochę zaczekać.

Volvo V60 – naszym zdaniem

Może namieszać w klasie średniej. Nowa generacja Volvo V60 ma wszelkie szanse na to, by odnieść sukces w segmencie średniej wielkości kombi premium, zdominowanym przez marki niemieckie. Stylowy skandynawski design, który jeszcze się nie znudził, bogate wyposażenie z dziedziny multimediów i bezpieczeństwa, duże i funkcjonalne wnętrze – to jego najważniejsze zalety.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium