- Nowe Volvo V60 wygląda jak pomniejszone V90
- Pod maską silniki o mocy od 150 do 407 KM
- Cennik otwiera kwota 147 000 zł, ale w pierwszej kolejności będzie można zamawiać tylko droższe wersje
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Volvo kontynuuje wielką ofensywę modelową. Po niedawnym wprowadzeniu do sprzedaży zupełnie nowej całej palety flagowej serii 90 firma skupia się teraz na średniej wielkości modelach z serii 60. W zeszłym roku pojawiło się XC60, SUV nowej generacji, kolej więc na kombi V60 (po drodze był jeszcze kompaktowy crossover XC40). To naprawdę wiele nowości w krótkim czasie. Volvo, mocno wspierane chińskim kapitałem, idzie za ciosem i zamierza wykorzystać dobrą passę.
Skupmy się na nowym V60. Wygląd samochodu nie jest wielkim zaskoczeniem, bo i nie mógł być rewolucyjny. Nowy język stylistyczny marki Volvo został określony jakiś czas temu i świetnie przyjęli go klienci. Kombi klasy średniej w tym minimalistycznym, skandynawskim klimacie również wygląda elegancko i nowocześnie, dlatego też z całą pewnością zyska wielu zwolenników. Tylko czy nie jest zbyt podobne do większego brata – V90? Unifikacja oferty to nic nowego w dzisiejszych czasach. Konkurencja robi dokładnie tak samo.
Volvo V60 - większe od poprzednika
Nowe V60 znacznie urosło w porównaniu ze schodzącą generacją tego modelu. Auto powstało na modułowej platformie SPA, na której bazują wspomniane wcześniej najnowsze, większe modele marki: XC90, S90, V90 i XC60. W rezultacie długość samochodu wzrosła o ponad 12 cm (do 476,1 cm), a rozstaw osi zwiększył się o 10 cm (do 287,1 cm).
To oznacza jedno: znacznie więcej miejsca w środku dla pasażerów oraz na ich bagaże. W porównaniu z pierwszą generacją pojemność bagażnika znacznie wzrosła (o równe 100 l) – wynosi 530 l do linii okien. Tylna część pojazdu nie jest teraz tak mocno ścięta, co dodatkowo poprawia możliwości transportowe w przypadku większych gabarytowo przedmiotów.
Volvo V60 - silniki R4 i hybrydy
Pod maską może znaleźć się jeden z kilku czterocylindrowych silników o pojemności dwóch litrów, wspomaganych turbosprężarką. Do wyboru są: mocne benzyniaki T5 i T6, generujące odpowiednio 250 i 310 KM, oraz oszczędne diesle D3 (150 KM) i D4 (190 KM). Większość z nich już w serii będzie oferowana z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Nowe V60 w bazowym wydaniu D3 FWD przyspiesza do „setki” w 9,9 s, w wariancie T6 AWD potrzebuje na to zaledwie 5,8 s.
To jeszcze nie wszystko. Volvo bardzo poważnie podchodzi do procesu elektryfikacji swoich modeli. W związku z tym w ofercie pojawiły się aż dwie wersje hybrydowe (benzynowo-elektryczne). Obie są wariantami typu plug-in, których baterie można naładować ze źródła zewnętrznego. Nie są one jednak nastawione wyłącznie na ekologię, gdyż imponują mocą. Model T6 Twin Engine AWD ma 340 KM, a topowy T8 – 407 KM.
Volvo V60 – bezpieczne jak Volvo
Volvo ma pozytywną obsesję na punkcie bezpieczeństwa swoich samochodów, zarówno biernego, jak i czynnego. Nowe V60 otrzymało najnowsze rozwiązania marki, które mają za zadanie aktywnie wspomagać kierowcę podczas jazdy. Za sprawą systemu City Safety z funkcją automatycznego hamowania samochód potrafi zmniejszyć ryzyko kolizji czołowej nie tylko z innymi pojazdami, lecz także z pieszymi, rowerzystami i dużymi zwierzętami.
Na pokładzie może znaleźć się również system Pilot Assist, utrzymujący pas ruchu podczas monotonnej jazdy autostradą z prędkością do 130 km/h (auto samo hamuje, przyspiesza i skręca). Jego udoskonalona wersja radzi sobie z ostrzejszymi zakrętami. To tylko przykłady z długiej listy wyposażenia z tej dziedziny.
Volvo V60 – kiedy w salonach?
Nowa generacja Volvo V60 trafi do salonów sprzedaży w Polsce na przełomie czerwca i lipca br. Cennik otwiera kwota 147 000 zł, ale w pierwszej kolejności będzie można zamawiać tylko droższe wersje. Kombi będzie dostępne również w ofercie abonamentowej Care by Volvo.
Silnik/napęd | Pojemność/moc | Skrzynia biegów | Wersja V60 | Momentum | Inscription |
D3 FWD** | 2.0 l/150 KM | ręczna 6b/aut. 8b | 147 000/156 300 zł | 159 000/168 300 zł | 178 500/187 800 zł |
D3 AWD** | 2.0 l/150 KM | aut. 8b | 166 300 zł | 178 300 zł | 197 800 zł |
D4 FWD | 2.0 l/190 KM | ręczna 6b/aut. 8b | 158 700/166 000 zł | 170 700/180 000 zł | 190 200/199 500 zł |
D4 AWD* | 2.0 l/190 KM | aut. 8b | 178 000 zł | 190 000 zł | 209 500 zł |
T5 AWD* | 2.0 l/250 KM | aut. 8b | - | 182 000 zł | 198 000 zł |
T6 AWD | 2.0 l/310 KM | aut. 8b | - | 200 600 zł | 216 600 zł |
T6 Twin Engine AWD* | 2.0 l+elektr./253+87 KM | aut. 8b | - | - | 234 000 zł |
T8 AWD* | 2.0 l+elektr./303+87 KM | aut. 8b | - | - | 247 300 zł |
*wersja dostępna w produkcji od 12 listopada 2018 r.
**wersja dostępna w produkcji od 25 czerwca 2018 r.
Na koniec dobra wiadomość dla zwolenników sedanów. W połowie roku Volvo pokaże nowe S60, ale na jego debiut w salonach sprzedaży będzie trzeba jeszcze trochę zaczekać.
Volvo V60 – naszym zdaniem
Może namieszać w klasie średniej. Nowa generacja Volvo V60 ma wszelkie szanse na to, by odnieść sukces w segmencie średniej wielkości kombi premium, zdominowanym przez marki niemieckie. Stylowy skandynawski design, który jeszcze się nie znudził, bogate wyposażenie z dziedziny multimediów i bezpieczeństwa, duże i funkcjonalne wnętrze – to jego najważniejsze zalety.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo