Chery to największy chiński eksporter samochodów osobowych. Tylko w 2024 r. koncern sprzedał 2,6 mln samochodów, w tym 1,1 mln poza Chinami. Firma rozwija swoją obecność w Europie. Obecnie, oprócz marek Omoda i Jaecoo, sprzedaje model Tiggo 7 w Hiszpanii pod lokalną marką Ebro. Polska jest pierwszym krajem Unii Europejskiej, w którym debiutuje marka Chery, o czym pisaliśmy już w grudniu ubiegłego roku.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Słynny chiński rywal Tesli wchodzi do Polski. Sprzedażą zajmie się właściciel sieci salonów BMW
Po Omodzie i Jaecoo koncern Chery Automotive wprowadza do Polski nową markę – Chery. Pierwszym modelem dostępnym w naszym kraju będzie SUV klasy C, Tiggo 7, który sprzedał się na świecie już w ponad milionie egzemplarzy. Oficjalna sprzedaż ma ruszyć w lipcu 2025 r.
Chery Tiggo 7 — dwie wersje napędu
Tiggo 7 (w chińskiej specyfikacji — niewykluczone, że europejska będzie się minimalnie różnić, bo wiemy już, że np. nieco inaczej będzie wyglądać m.in. grill tego SUV-a) mierzy 4553 mm długości, 1862 mm szerokości i 1696 mm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2670 mm. Samochód ma bagażnik o pojemności od 500 do 1305 l. Pod względem rozmiarów plasuje się więc obok takich aut jak Hyundai Tucson czy MG HS. W Polsce dostępne będą dwie wersje napędowe: benzynowa oraz hybrydowa plug-in (PHEV), a w przyszłości dołączy do nich klasyczna hybryda.
Wariant benzynowy wyposażono w silnik 1.6T-GDI współpracujący z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DCT. Odmiana PHEV otrzyma układ hybrydowy z jednostką 1.5T-GDI i automatyczną przekładnią. Przewidziano także opcjonalny napęd na cztery koła wraz z dedykowanymi temu napędowi trybami jazdy — off-road, śnieg, piasek i błoto.
Chery Tiggo 7 — wyposażenie i bezpieczeństwo
We wnętrzu Chery Tiggo 7 znajdziemy zakrzywiony ekran (cyfrowe zegary i wyświetlacz systemu multimedialnego), panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m² oraz podgrzewane i wentylowane fotele. Standardowe wyposażenie obejmuje też dwuwarstwowe szyby dźwiękoszczelne, bezprzewodową ładowarkę (50 W), wyświetlacz HUD, kamerę panoramiczną oraz system Sony. System multimedialny jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Samochód wyposażono w 24 systemy bezpieczeństwa, w tym asystenta zmiany pasa ruchu, ostrzeżenie przed kolizją, system awaryjnego hamowania i wsparcie parkowania. W aucie zamontowano siedem poduszek powietrznych. Tiggo 7 uzyskał pięć gwiazdek w australijskich testach A-NCAP.
Chery Tiggo 7 — ceny i dostępność
Ceny Tiggo 7 mają (przy czym są to ceny orientacyjne — ofiicjalny polski cennik nie został jeszcze zaprezentowany) zaczynać się od 27 tys. euro (ok. 117 tys. zł) za wersję Comfort z napędem na przednie koła, a najdroższe odmiany spalinowe mogą kosztować do 35 tys. euro (ok. 152 tys. zł). W Polsce dostępne będą trzy warianty: Comfort z napędem na przód, Premium również z napędem na przednią oś oraz hybrydowy Premium AWD. Ceny wersji PHEV — nawet te orientacyjne — nie zostały jeszcze podane.
Oficjalna sprzedaż modelu ma rozpocząć się w lipcu 2025 r., a pierwsze egzemplarze testowe pojawią się pod koniec marca. Oficjalne ceny i lista wyposażenia dostępnego na polskim rynku mają być dostępne niebawem — zapewne w ciągu najbliższych tygodni.
W przyszłości oferta Chery w Polsce zostanie rozszerzona o kolejne modele. Do Tiggo 7 dołączy SUV segmentu B – Tiggo 4, oraz SUV klasy średniej — Tiggo 9.