REKLAMA
Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy Mercedes klasy E All-Terrain. Kombi w terenowym wydaniu

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain. Kombi w terenowym wydaniu

Mercedes klasy E w wersji kombi doczekał się odmiany All-Terrain. To druga generacja modelu klasy wyższej, która występuje w takiej wersji. Samochód z seryjnym napędem na wszystkie koła i pneumatycznym zawieszeniem Airmatic występuje w trzech wersjach silnikowych do wyboru, a do oferty trafi pod koniec 2023 r.

Mercedes klasy E All-Terrain
Zobacz galerię (17)
Mercedes
Mercedes klasy E All-Terrain
  • Mercedes kalsy E All-Terrain dostępny jest jako 381-konny benzyniak, diesel o mocy 197 KM lub jako hybryda typu plug-in, której układ generuje 313 KM
  • Benzynowa odmiana uzyskuje setke po 4,7 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, diesel 100 km/h jedzie po 8,1 s i rozpędza się do 220 km/h, natomiast hybryda plug-in osiąga setkę po 6,9 s, a maksymalnie pojedzie 213 km/h
  • Dzięki seryjnemu pneumatycznemu zawieszeniu Airmatic prześwit samochodu można zwiększyć maksymalnie o 46 mm

Nowy Mercedes klasy E zadebiutował w 2023 r. Poznaliśmy już ten samochód zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Teraz przyszedł czas na debiut uterenowionej wersji All-Terrain zbudowanej na podstawie kombi.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes klasy E All-Terrain jest nowością w obecnej generacji niemieckiego modelu, ale jednocześnie jest to drugie wydanie tej odmiany. Pierwsza pojawiła się na rynku w 2017 r.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – ma znaki szczególne

Rozpoznanie tej wersji nie będzie trudne, bowiem w stosunku do innych wydań kombi Mercedes klasy E All-Terrain ma nadkola uzbrojone w czarne plastikowe nakładki, które z tyłu przechodzą płynnie do zderzaka. W aucie nie zabrakło również imitacji osłon pod zderzakami.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŻródło: Mercedes

Mercedes klasy E All-Terrain ma nadwozie o wymiarach (dł./szer./wys.) 4950/1904/1497 mm i w porównaniu z seryjnym kombi urósł jedynie na wysokość. Jednocześnie w porównaniu z poprzedniczką powiększyła się o 28 mm szerokość nadwozia, a rozstaw osi urósł o 22 mm i wynosi obecnie 2961 mm.

W standardowym wyposażeniu pojazdu znalazł się nie tylko napęd na wszystkie koła, lecz także pneumatyczne zawieszenie Airmatic. Za sprawą kontroli wysokości utrzymuje ono stały prześwit niezależnie od obciążenia samochodu. W celu zmniejszenia oporu powietrza, a tym samym obniżenia zużycia paliwa w trybie Comfort prześwit zmniejsza się o 15 mm podczas jazdy powyżej 120 km/h.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŻródło: Mercedes

Mercedes klasy E All-Terrain ma wnętrze, które swobodnie mieści pasażerów przedniego oraz tylnego rzędu siedzeń. Deskę rozdzielczą tworzą dwa ekrany (ze wskaźnikami oraz centralny do obsługi urządzeń pokładowych), a opcjonalnie można mieć oddzielny wyświetlacz dla pasażera z przodu. W tej konfiguracji duża szklana powierzchnia MBUX Superscreen rozciąga się przez całą szerokość kokpitu.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŻródło: Mercedes

W trybie off-roadowym wyświetlacz kierowcy i centralny ekran nowej Klasy E All-Terrain przełączają się na specjalny widok off-roadowy, z łatwymi do odczytania danymi i możliwościami ustawień. W połączeniu z kamerami 360 stopni kierowcę wspiera wtedy tzw. przezroczysta maska.

W tej postaci centralny ekran prezentuje wirtualny widok spod przedniej części pojazdu. Dzięki temu można wcześniej dostrzec przeszkody takie jak duże kamienie lub głębokie dziury i bezpiecznie je ominąć.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – praktyczność w standardzie

Jak przystało na kombi, które ma sprawdzić się podczas podróży z rodziną, w samochodzie wygospodarowano pojemny bagażnik. Dotyczy to przede wszystkim odmian: benzynowej i diesla, bo ich kufry pomieszczą 615-1830 l. Hybryda typu plug-in ma bagażnik o pojemności 460-1675 l.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŻródło: Mercedes

Tylna kanapa składana jest w stosunku 40:20:40, a odblokowuje się ją przyciskami po obu bokach oparcia. Dostęp do kufra możliwy jest przez elektrycznie sterowaną klapę. Za to niezależnie od wersji silnikowej samochodem można holować przyczepy o maskymalnej masie 2100 kg.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – benzyna, diesel lub hybryda plug-in

Nowy Mercedes kalsy E All-Terrain występuje w trzech wersjach silnikowych do wyboru. Najsłabszy jest 197-konny diesel, który pozwala na rozpędzenie auta do setki po 8,1 s. Kolejna pod względem mocy jest hybryda typu plug-in, której układ generuje 313 KM, a sprint do 100 km/h trwa 6,9 s.

W tej postaci wykorzystano diesla o mocy 197 KM oraz elektryczną jednostkę produkującą 129 KM. Najmocniejszy w ofercie 381-konny benzyniak (podobnie, jak diesel jest to miękka hybryda) katapultuje samochód do setki po 4,7 s.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain wejdzie do oferty Mercedesa w Polsce pod koniec 2023 roku. Wówczas poznamy ceny tej odmiany i rozpocznie się przyjmowanie zamówień. Samochody mają trafić do klientów w pierwszym kwartale 2024 roku.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – nasza opinia

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain wpisuje się w modę na kombi o terenowym charakterze. W przypadku tego auta dochodzi jeszcze bogate wyposażenie, luksusowe wykończenie oraz prestiż marki z gwiazdą na masce. Czy to zapewni sukces, którego nie udało się osiągnąć w przypadku poprzednika? Dużo zależy od tego, jaka będzie cena pojazdu.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji