Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Nowy Mercedes klasy E All-Terrain. Kombi w terenowym wydaniu

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain. Kombi w terenowym wydaniu

Mercedes klasy E w wersji kombi doczekał się odmiany All-Terrain. To druga generacja modelu klasy wyższej, która występuje w takiej wersji. Samochód z seryjnym napędem na wszystkie koła i pneumatycznym zawieszeniem Airmatic występuje w trzech wersjach silnikowych do wyboru, a do oferty trafi pod koniec 2023 r.

Mercedes klasy E All-Terrain Zobacz galerię (17)
Mercedes klasy E All-TerrainŹródło: Mercedes
  • Mercedes kalsy E All-Terrain dostępny jest jako 381-konny benzyniak, diesel o mocy 197 KM lub jako hybryda typu plug-in, której układ generuje 313 KM
  • Benzynowa odmiana uzyskuje setke po 4,7 s, a jej prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, diesel 100 km/h jedzie po 8,1 s i rozpędza się do 220 km/h, natomiast hybryda plug-in osiąga setkę po 6,9 s, a maksymalnie pojedzie 213 km/h
  • Dzięki seryjnemu pneumatycznemu zawieszeniu Airmatic prześwit samochodu można zwiększyć maksymalnie o 46 mm

Nowy Mercedes klasy E zadebiutował w 2023 r. Poznaliśmy już ten samochód zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Teraz przyszedł czas na debiut uterenowionej wersji All-Terrain zbudowanej na podstawie kombi.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mercedes klasy E All-Terrain jest nowością w obecnej generacji niemieckiego modelu, ale jednocześnie jest to drugie wydanie tej odmiany. Pierwsza pojawiła się na rynku w 2017 r.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – ma znaki szczególne

Rozpoznanie tej wersji nie będzie trudne, bowiem w stosunku do innych wydań kombi Mercedes klasy E All-Terrain ma nadkola uzbrojone w czarne plastikowe nakładki, które z tyłu przechodzą płynnie do zderzaka. W aucie nie zabrakło również imitacji osłon pod zderzakami.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŹródło: Mercedes

Mercedes klasy E All-Terrain ma nadwozie o wymiarach (dł./szer./wys.) 4950/1904/1497 mm i w porównaniu z seryjnym kombi urósł jedynie na wysokość. Jednocześnie w porównaniu z poprzedniczką powiększyła się o 28 mm szerokość nadwozia, a rozstaw osi urósł o 22 mm i wynosi obecnie 2961 mm.

W standardowym wyposażeniu pojazdu znalazł się nie tylko napęd na wszystkie koła, lecz także pneumatyczne zawieszenie Airmatic. Za sprawą kontroli wysokości utrzymuje ono stały prześwit niezależnie od obciążenia samochodu. W celu zmniejszenia oporu powietrza, a tym samym obniżenia zużycia paliwa w trybie Comfort prześwit zmniejsza się o 15 mm podczas jazdy powyżej 120 km/h.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŹródło: Mercedes

Mercedes klasy E All-Terrain ma wnętrze, które swobodnie mieści pasażerów przedniego oraz tylnego rzędu siedzeń. Deskę rozdzielczą tworzą dwa ekrany (ze wskaźnikami oraz centralny do obsługi urządzeń pokładowych), a opcjonalnie można mieć oddzielny wyświetlacz dla pasażera z przodu. W tej konfiguracji duża szklana powierzchnia MBUX Superscreen rozciąga się przez całą szerokość kokpitu.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŹródło: Mercedes

W trybie off-roadowym wyświetlacz kierowcy i centralny ekran nowej Klasy E All-Terrain przełączają się na specjalny widok off-roadowy, z łatwymi do odczytania danymi i możliwościami ustawień. W połączeniu z kamerami 360 stopni kierowcę wspiera wtedy tzw. przezroczysta maska.

W tej postaci centralny ekran prezentuje wirtualny widok spod przedniej części pojazdu. Dzięki temu można wcześniej dostrzec przeszkody takie jak duże kamienie lub głębokie dziury i bezpiecznie je ominąć.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – praktyczność w standardzie

Jak przystało na kombi, które ma sprawdzić się podczas podróży z rodziną, w samochodzie wygospodarowano pojemny bagażnik. Dotyczy to przede wszystkim odmian: benzynowej i diesla, bo ich kufry pomieszczą 615-1830 l. Hybryda typu plug-in ma bagażnik o pojemności 460-1675 l.

Mercedes klasy E All-Terrain
Mercedes klasy E All-TerrainŹródło: Mercedes

Tylna kanapa składana jest w stosunku 40:20:40, a odblokowuje się ją przyciskami po obu bokach oparcia. Dostęp do kufra możliwy jest przez elektrycznie sterowaną klapę. Za to niezależnie od wersji silnikowej samochodem można holować przyczepy o maskymalnej masie 2100 kg.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – benzyna, diesel lub hybryda plug-in

Nowy Mercedes kalsy E All-Terrain występuje w trzech wersjach silnikowych do wyboru. Najsłabszy jest 197-konny diesel, który pozwala na rozpędzenie auta do setki po 8,1 s. Kolejna pod względem mocy jest hybryda typu plug-in, której układ generuje 313 KM, a sprint do 100 km/h trwa 6,9 s.

W tej postaci wykorzystano diesla o mocy 197 KM oraz elektryczną jednostkę produkującą 129 KM. Najmocniejszy w ofercie 381-konny benzyniak (podobnie, jak diesel jest to miękka hybryda) katapultuje samochód do setki po 4,7 s.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain wejdzie do oferty Mercedesa w Polsce pod koniec 2023 roku. Wówczas poznamy ceny tej odmiany i rozpocznie się przyjmowanie zamówień. Samochody mają trafić do klientów w pierwszym kwartale 2024 roku.

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain – nasza opinia

Nowy Mercedes klasy E All-Terrain wpisuje się w modę na kombi o terenowym charakterze. W przypadku tego auta dochodzi jeszcze bogate wyposażenie, luksusowe wykończenie oraz prestiż marki z gwiazdą na masce. Czy to zapewni sukces, którego nie udało się osiągnąć w przypadku poprzednika? Dużo zależy od tego, jaka będzie cena pojazdu.

Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków