Trudno w to uwierzyć, ale obecne w salonach Suzuki Vitara zostało zaprezentowane w 2014 r., więc konstrukcyjnie ma już aż 10 lat. Sprzedaż w Polsce rozpoczęto w 2015 r. i nadal utrzymuje się ona na dość dobrym poziomie, szczególnie wśród klientów indywidualnych. W 2023 r. osoby prywatne kupiły 2287 Vitar, a łącznie Suzuki sprzedało w Polsce 8514 wszystkich modeli samochodów. Wkrótce o utrzymanie takiego stanu może być jedank trudniej, ponieważ Dacia wprowadza do sprzedaży nowego Dustera, i to w atrakcyjnych cenach.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo
Suzuki Vitara po liftingu — co się zmieni
Suzuki na razie zamierza bronić się kolejnym miniliftingiem Vitary. Produkowany na Węgrzech miejski SUV otrzyma nową osłonę chłodnicy i zmodyfikowany zderzak. Ponadto w ofercie pojawią się dwie nowe opcje kolorystyczne: lakier Sphere Blue Pearl z czarnym dachem oraz jednokolorowa opcja Titan Dark Grey Pearl Metallic.
Zobacz też: Nowy SUV Suzuki będzie pierwszym elektrykiem. Wiemy, kiedy zadebiutuje
W środku również bez rewolucji — największą nowością jest na nowo zaprojektowany system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 9 cali. Oczywiście będzie można do niego podłączyć smartfon poprzez funkcje Apple CarPlay i Android Auto. Kierowca będzie mógł także zdalnie łączyć się z autem za pośrednictwem aplikacji Suzuki Connect.
Modernizacja jest również spowodowana nową normą GSR2. Od lipca 2024 r. nowe samochody osobowe sprzedawane w Unii Europejskiej będę musiały mieć na pokładzie kolejne układy bezpieczeństwa.
Suzuki Vitara po liftingu otrzyma następujące systemy:
- ochrony przy zderzeniach czołowych i bocznych;
- hamowania awaryjnego;
- wykrywania obiektów przy cofaniu;
- utrzymywania pasa ruchu;
- zarządzający cyberbezpieczeństwem;
- ostrzegający o zmęczeniu i możliwości zaśnięcia za kierownicą;
- inteligentny asystent prędkości;
- blokadę antyalkoholową;
- rejestrator informacji o zdarzeniach drogowych.
Suzuki Vitara po liftingu — dwa silniki i dwa napędy
Auto nadal będzie oferowane w dwóch wersjach benzynowych:
- 1.4 BoosterJet SHVS mild hybrid: silnik turbodoładowany współpracujący z miękką hybrydą, 129 KM i 235 Nm, ręczna skrzynia biegów, napęd na przednie lub wszystkie koła;
- 1.5 DualJet Hybrid: silnik wolnossący, pełna hybryda, 102 KM i 138 Nm, automatyczna skrzynia biegów, napęd na przednie lub wszystkie koła.
Oficjalny importer Suzuki w Polsce nie opublikował jeszcze cennika nowej Vitary, jednak powinno to nastąpić już wkrótce. Ceny wersji sprzed zmian zaczynają się od 93 900 zł (Vitara 1.4 BoosterJet mild Hybrid 2WD 2024).