- Do oferowanego już w Polsce elektrycznego Fiata 600e dołącza hybrydowa wersja bez "e" w nazwie. Jest o 57 tys. zł tańsza, ale cena i tak składa się z sześciu cyfr
- Hybrydowy włoski SUV produkowany w polskim zakładzie w Tychach ma 100-konny silnik 1.2 i przekładnię zintegrowaną z niespełna 29-konnym motorem elektrycznym
- Fiat 600 w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 s i rozpędza się do 184 km/h, a spala średnio 4,8 l benzyny na 100 km. Jest całkiem nieźle wyposażony
108 tys. zł – tyle kosztuje najtańsze nowe "Seicento", czyli produkowany w Polsce Fiat 600 z układem tzw. miękkiej hybrydy. Drogo? Z pewnością, ale tylko dla osób, które przez ostatnie dwa lata nie zaglądały do cenników w segmencie B-SUV. Niestety, jak na dzisiejsze standardy to normalna cena – ani wyjątkowo atrakcyjna, ani kontrowersyjnie wysoka. Co za nią dostajemy?
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNajtańszy Fiat 600 kosztuje w Polsce 108 tys. zł. Co go napędza?
Chociaż Fiat 600 i Jeep Avenger to techniczne bliźnięta, a ich bazowe ceny dzieli zaledwie 500 zł na korzyść Fiata, zachodzi tu kluczowa różnica – podstawowy Avenger jest spalinowy, a "Seicento" hybrydowe. Mają ten sam trzycylindrowy silnik 1.2 o mocy 100 KM, ale w Fiacie jest on sprzężony z 6-biegową automatyczną skrzynią eDCT6 i układem tzw. miękkiej hybrydy.
Najtańszy Fiat 600 oprócz 100-konnego benzyniaka generującego 205 Nm momentu obrotowego ma 21-kilowatowy (czyli 29-konny) motor elektryczny grający w tandemie z dwusprzęgłową przekładnią. Do kompletu jest jeszcze 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, rozrusznik z napędem paskowym, falownik i elektroniczny moduł sterowania. Włoski SUV w tej wersji jest lekki, bo waży tylko 1280 kg.
Taki zestaw pozwala na jazdę na prądzie do prędkości 30 km/h i momentami daje odpocząć "spaliniakowi" przy stałej prędkości w trasie. Zdaniem Fiata względem zwykłej spalinowej wersji z automatem (której jednak nie ma w ofercie...) układ hybrydowy obniża emisję CO2 o 15 proc. i oszczędza benzynę (śr. spalanie wg WLTP to 4,8 l/100 km). A osiągi? Szału nie ma, ale znośne – 10,9 s od 0 do 100 km/h i 184 km/h prędkości maksymalnej.
Hybrydowy Fiat 600 – dwie wersje wyposażenia
Fiat 600 bez literki e w nazwie oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia – standardowej 600 i topowej La Prima. W cenniku dzieli je dokładnie 20 tys. zł. Wyposażenie podstawowe obejmuje m.in. multimedia z 10,25-calowym ekranem, bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, LED-owe reflektory i lampy, czujniki parkowania z tyłu, manualną klimę i kierownicę obszytą ekoskórą.
Kosztująca 128 tys. zł odmiana La Prima dorzuca do tego takie rzeczy, jak 18-calowe alufelgi, tapicerkę z ekoskóry, masaż w fotelu kierowcy, ładowarkę indukcyjną do smartfonów i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika. Polscy dealerzy już przyjmują zamówienia na Fiata 600 Hybrid. Gdyby ktoś wolał wersję elektryczną, musi przygotować 165 tys. zł.