Auto Świat Wiadomości Premiery Odświeżony Hyundai Santa Fe już bez diesla. Na pocieszenie dostajemy 6 siedzeń

Odświeżony Hyundai Santa Fe już bez diesla. Na pocieszenie dostajemy 6 siedzeń

Koreańczycy zaprezentowali Hyundaia Santa Fe w wersji odświeżonej na rok 2022. Wygląd się nie zmienił, ale z palety silników wyleciał diesel. Na otarcie łez otrzymujemy trzeci układ siedzeń – do gamy dołącza wariant 6-osobowy. Znamy też nowy cennik.

Hyundai Santa Fe po zeszłorocznym dużym liftingu
Zobacz galerię (10)
Igor Kohutnicki / Auto Świat
Hyundai Santa Fe po zeszłorocznym dużym liftingu

Zmiany w odświeżonym Hyundaiu Santa Fe sprowadzają się niemal wyłącznie do palety jednostek napędowych i konfiguracji wnętrza. Koreańczycy oficjalnie odchodzą od diesli, duży SUV musiał zatem pożegnać się z jednostką wysokoprężną. Podobny los spotkał nowego Tucsona, a trochę wcześniej kompaktowe i30. W ofercie zostają same hybrydy – klasyczne (HEV) i plug-in (PHEV). Smuteczek? Na osłodę Hyundai przygotował dla bardziej wymagających podróżnych wariant z dwoma kapitańskimi fotelami w drugim rzędzie.

Hyundai Santa Fe – każdy się zmieści

Przeczytaj też:

Duża rodzina to duży problem? Niekoniecznie! Hyundai pozwala klientom skroić Santa Fe na miarę swoich potrzeb. Obok dotychczas dostępnych 5- i 7-osobowych wersji pojawia się wariant z nowym układem siedzeń. Chociaż ma ich sześć, nie znajdziemy tu konfiguracji znanego z Fiata Multipli czy Hondy FR-V (3+3) – fotele rozmieszczono po równo w trzech rzędach (2+2+2).

Nowa konfiguracja wnętrza z fotelami kapitańskimi
Nowa konfiguracja wnętrza z fotelami kapitańskimiHyundai

Hyundai Santa Fe – silniki

Zgodnie z tym, o czym wspominaliśmy na początku artykułu, jednostka wysokoprężna 2.2 CRDi odeszła do świata wiecznie szczęśliwych, klekoczących diesli. Rezygnacja z tego motoru to część strategii "Hyundai Progress for Humanity" i realizacja planów elektryfikacji gamy modelowej. W ofercie pozostają same hybrydy wykorzystujące benzynowy silnik 1.6 T-GDI:

  • Santa Fe Hybrid (230 KM, 350 Nm) z 6-biegowym automatem i napędem 2WD lub 4WD 
  • Santa Fe Plug-In Hybrid (265 KM, 350 Nm) z tą samą skrzynią, ale tylko z napędem 4WD 

Według pomiarów WLTP hybryda plug-in może przejechać w trybie czysto elektrycznym do 69 km w użytkowaniu miejskim i do 58 km w cyklu mieszanym. Umożliwia jej to zespół 90-konnego silnika elektrycznego i akumulatora o pojemności 13,8 kWh. W naszym teście Santa Fe PHEV pokonał 58 km na prądzie, ale w mieście (za to z włączoną klimatyzacją!).

Hyundai Santa Fe – ceny

Małe zmiany nastąpiły także w cenniku. Podstawowa wersja odświeżonego SUV-a jest teraz droższa o 1 tys. zł i kosztuje 166 tys. 900 zł. Koreańczycy nie tłumaczą jednak tej podwyżki kryzysem na rynku półprzewodników i brakiem dostępności samochodów, lecz lepszym wyposażeniem standardowym. Na pokładzie pojawiły się: centralna poduszka powietrzna, hamulec pokolizyjny (MCB) i poprawione materiały wykończeniowe. Za PHEV-a trzeba wyłożyć na stół co najmniej 245 tys. 900 zł.

Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków