- W hybrydzie znajdziemy benzynowe 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 85 kW (ok. 113 KM). Łącznie jest zatem do wykorzystania 245 KM
- Nowy RS iV z 6-stopniowym DSG przyspiesza gorzej od starego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 7,3 s, wcześniej było 6,7 s
- Większe różnice dotyczą prędkości maksymalnej. Starszym modelem pojedziemy 250 km/h. Nowym - 225 km/h
Skoda Octavia RS po raz pierwszy w historii będzie hybrydowa. Stąd charakterystyczne oznaczenie "iV". Pod maską znajdziemy zatem benzynowe 1.4 TSI o mocy 150 KM oraz silnik elektryczny o mocy 85 kW (ok. 113 KM). Łącznie jest zatem do wykorzystania 245 KM, czyli tyle samo, ile do tej pory. Jest nawet wyższy moment obrotowy - 400 Nm. To aż o 30 Nm więcej niż w schodzącej benzynowej Octavii RS 2.0 TSI. O masie niestety ani słowa w oficjalnym komunikacie prasowym. Nietrudno jednak zgadnąć, że Octavia RS iV z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 13 kWh nie należy do najlżejszych aut.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNiestety więcej niutonometrów wcale nie przekłada się na poprawę osiągów. Nowy RS iV z 6-stopniowym DSG przyspiesza zatem gorzej od starego. Różnica nie jest drastyczna, ale może zaboleć potencjalnego nabywcę. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje bowiem 7,3 s. Wcześniej było to zaś 6,7 s. Większe różnice dotyczą prędkości maksymalnej. Starszym modelem pojedziemy 250 km/h, a nowym - 225 km/h. Nawet diesel w odmianie RS okazał się szybszy (228 km/h w liftbacku).
Skoda Octavia RS iV - do 60 km na prądzie
Na osłodę Skoda chwali się znacznie niższą emisją CO2 (30 g/km w cyklu WLTP), skromniejszym apetytem na paliwo (nie podano szczegółowych danych) oraz możliwością jazdy wyłącznie w trybie elektrycznym (zasięg nawet do 60 km). Czy tyle wystarczy, by zachęcić klientów do zmiany na nowszy model?
Przeczytaj też:
- Nowa Skoda Octavia od 82 200 zł, początkowo będzie jednak drożej
- Nowa Skoda Octavia - to już nie jest ubogi krewny Volkswagena Golfa
- Duże kombi z małym dieslem - to idealna propozycja dla oszczędnych kierowców
Znamy już wstępną specyfikację wyposażenia. Skodę Octavię RS iV poznamy po seryjnych światłach przeciwmgielnych LED, czarnych 18-calowych felgach (w opcji 19 cali), czerwonych zaciskach, dyfuzorze czy czarnych ramach okiennych. W liftbacku znajdziemy czarny spojler na klapie. W kombi spojler na górze klapy będzie zaś malowany w kolorze nadwozia.
Zmiany objęły także kabinę. Łatwo zwrócić uwagę na sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami obszyte czarną tkaniną (w opcji Alcantara i skóra). Nie zabrakło kolorowych przeszyć, które znajdziemy m.in. na kierownicy, podłokietnikach i desce rozdzielczej (pokryta Alcantarą). Wymieniono również nakładki na pedały (aluminium). Na więcej szczegółów przyjdzie nam poczekać do publikacji oficjalnego cennika.