- Dwa silniki elektryczne wspólnie rozwijają aż 740 Nm
- Akumulator trakcyjny 77,4 kWh zapewnia do 424 km zasięgu
- EV6 GT jest pierwszym modelem Kii z nowej serii EV
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu
To najmocniejsza seryjnie produkowana Kia w historii. Przy czym EV6 GT nie osiągnęło tego dzięki turbodoładowanemu silnikowi V12 czy przemyślanemu układowi silników rakietowych. Samochód zawdzięcza to dwóm jednostkom elektrycznym. Na dodatek EV6 to pierwszy model Kii uhonorowany tytułem "Car of the Year".
Kię EV6 GT obsypano nagrodami. Ten elektryczny samochód zwyciężył w kategorii "Auta klasy średniej" w plebiscycie Auto Świat Moto Awards 2021. Koreańska nowość została także "Crossoverem Roku" w plebiscycie TopGear.com Awards 2021 i uhonorowano ją tytułami „Niemieckiego Samochodu Roku 2022” w kategorii "Premium", a także "Irlandzkiego Samochodu Roku 2022". W konkursie Red Dot Design Awards Kię EV6 wyróżniono aż dwoma tytułami, mianowicie: "Red Dot: Best of the Best" oraz "Innowacyjny Produkt".
Każda oś Kii EV6 GT ma własny silnik. Przedni rozwija 218 KM, tylny – 367 KM. Łącznie generują aż 740 Nm, które – jak to w elektrykach – są dostępne natychmiast, od ręki. Co ważne, te piorunujące osiągi wcale nie płyną z jakichś przerośniętych akumulatorów. Ten w Kii EV6 GT ma 77,4 kWh, dzięki czemu waga samochodu trzymana jest w ryzach. Zasięg wynosi 424 km, przy czym odpowiednia ładowarka pozwala podładować akumulator z 10 do 80 proc. w 18 minut.
Dwa silniki zapewniają też coś jeszcze: napęd na cztery 21-calowe koła. Przednie zatrzymywane są m.in. dzięki tarczom o średnicy 38 cm, z tyłu z kolei zastosowano 36-centymetrowe. Gdy się na nie patrzy, uwagę przykuwają jaskrawe zaciski. Samochód otrzymał ponadto elektronicznie sterowaną szperę.
Wersja GT ma dodatkowy tryb jazdy. Oprócz programów Eco, Normal i Sport kierowca może wybrać także GT Drive Mode, który bezpośrednio wpływa np. na charakterystykę obu silników, zawieszenia, elektronicznie sterowanej szpery oraz układów: kierowniczego, hamulcowego i stabilizacji toru jazdy.
Rekordową dla Kii moc zasygnalizowano sugestywnym designem. Wersja GT ma np. inne zderzaki i tapicerowane zamszem przednie kubełkowe fotele. Jaskrawe, zielono-żółte akcenty w desce rozdzielczej i tak gasną w cieniu imponującej zakrzywionej płaszczyzny, która po uruchomieniu samochodu okazuje się dwoma 12,3-calowymi ekranami. Towarzyszy im wyświetlacz head-up z funkcjami rozszerzonej rzeczywistości.
Kia EV6 inauguruje nową serię elektrycznych modeli spod szyldu EV. Poza tym to pierwsza Kia powstała w oparciu o architekturę E-GMP (Electric-Global Modular Platform), zaprojektowaną wyłącznie z myślą o elektrykach.
Paradoksalnie ten mierzący 469,5 cm długości, 189 cm szerokości i 154,5 cm wysokości samochód to najmniejsza Kia, do której trafiła ta platforma. Kolejny model z E-GMP – EV9 – zadebiutuje w Europie w drugiej połowie 2023 r. i będzie potężnym SUV-em o długości prawie 5 metrów z zasięgiem ok. 540 km.
Wersja GT ma swój własny tylny zderzak, różniący się od innych odmian Kii EV6
Przednie tarcze hamulcowe EV6 GT mają średnicę 38 cm, a obręcze kół – 21 cali
Zakrzywiony panel gości dwa ekrany: wskaźników
i centralny, oba 12,3-calowe
Rozstaw osi to aż 290 cm. Wnętrze urozmaicają akcenty w neonowym, zielono-żółtym kolorze