Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Citroen

Citroen

Citroen C3 Aircross po liftingu – już nie taki słodziak
Testy nowych samochodów

Citroen C3 Aircross po liftingu – już nie taki słodziak

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Tanie auto na dojazdy do pracy! Sprawdzamy, co warto kupić za 3-5 tys. zł
Co warto kupić

Tanie auto na dojazdy do pracy! Sprawdzamy, co warto kupić za 3-5 tys. zł

Kto produkuje najtrwalsze samochody? Raport Jakości 2021 - oceniliśmy 26 marek!
Rankingi Aut Używanych

Kto produkuje najtrwalsze samochody? Raport Jakości 2021 - oceniliśmy 26 marek!

Typowe usterki, akcje naprawcze, raport TÜV, testy na dystansie 100 tys. km oraz gwarancje – takie kryteria wzięliśmy pod uwagę podczas tworzenia Raportu Jakości 2021. Które firmy poprawiły jakość swoich aut, a które ją obniżyły? Oto wyniki!

Autor Marcin Matus
Marcin Matus
Citroen Xantia Activa w teście łosia – już nie jest najlepszy?!
Aktualności

Citroen Xantia Activa w teście łosia – już nie jest najlepszy?!

Najszybszy samochód w teście łosia? Nie Porsche, nie Ferrari, nie żaden inny supersamochód, a... Citroen Xantia Activa. Tak przynajmniej przyjęło się uważać od 1999 r., kiedy to ów model, testowany przez Szwedów z magazynu "Teknikens Värld", rozłożył na łopatki wszystkie inne testowane samochody i nie został pokonany aż do dziś. Po 22 latach Xantię pod lupę wzięli jednak Hiszpanie z km77.com, a wynik przeprowadzonej przez nich próby może nie spodobać się miłośnikom francuskiej motoryzacji.

Dziesięć najtańszych nowych samochodów
Aktualności

Dziesięć najtańszych nowych samochodów

Drożejące samochody sprawiają, że coraz trudniej znaleźć atrakcyjną (czytaj: niedrogą) ofertę. Czy zatem da się kupić nowy samochód za mniej niż 50 tys. zł? Okazuje się, że tak. Udało nam się znaleźć 10 pojazdów, które spełniają to kryterium.

Genesisy G80 i GV80 oraz Citroeny C4 i e-C4 w testach Euro NCAP
Aktualności

Genesisy G80 i GV80 oraz Citroeny C4 i e-C4 w testach Euro NCAP

Euro NCAP opublikowało nowe wyniki testów zderzeniowych. Tym razem w sprawdzianach wzięły udział dwa luksusowe modele – Genesis G80 i GV80, które uzyskały najwyższą notę pięciu gwiazdek. Z kolei kompaktowy C4 Citroen, w tym elektryczny wariant e-C4, zasłużył na cztery gwiazdki.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Od 1400 do nawet 8105 zł/mies., czyli auta elektryczne w abonamencie
Aktualności

Od 1400 do nawet 8105 zł/mies., czyli auta elektryczne w abonamencie

Samochód elektryczny to wciąż kosztowny wydatek w Polsce. Według szacunków analityków kosztuje on nawet o 80 proc. więcej od podobnej odmiany auta z silnikiem spalinowym. Różnice będą się jednak zmniejszać, eksperci prognozują nie tylko spadek cen, ale i większą dostępność, również dzięki wynajmowi. Otwartą kwestią pozostaje tylko, ile zapłacimy za comiesięczną ratę.

Citroen Ami 6 skończył 60 lat. Najtańszy na świecie kilometr komfortu
Oldtimer

Citroen Ami 6 skończył 60 lat. Najtańszy na świecie kilometr komfortu

Takim hasłem Citroen reklamował swój nowy wówczas model Ami 6, zaprezentowany 24 kwietnia 1961 r. Zaprojektował go Flaminio Bertoni – twórca m.in. modeli 2 CV i DS. Właśnie między popularną "kaczką" a luksusowym DS-em sytuował się Citroen Ami 6.

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony
Aktualności

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Nowy Citroen C5 X – limuzyna inna niż wszystkie
Premiery

Nowy Citroen C5 X – limuzyna inna niż wszystkie

Citroen przedstawia swój nowy model flagowy jako unikalne połączenie elegancji limuzyny, dynamizmu kombi i uniwersalnych zdolności SUV-a. Faktem jest, że nowy C5 X prezentuje się niezwykle oryginalnie i kiedy pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2022 r., to z pewnością ma szansę na zwrócenie uwagi klientów.

Koncern Stellantis szykuje auta na wodór. W salonach pojawią się w tym roku!
Aktualności

Koncern Stellantis szykuje auta na wodór. W salonach pojawią się w tym roku!

Miłośnicy samochodów elektrycznych zasilanych wodorem będą mieli w czym wybierać. Jeszcze w tym roku modele z wodorowymi ogniwami paliwowymi pojawią się w salonach Citroena, Opla i Peugeota. Wbrew pozorom nie będą jednak konkurować z Toyotą Mirai.

Poradnik kupującego małego SUV-a
Porównania samochodów

Poradnik kupującego małego SUV-a

Wsiadać wygodnie, siedzieć wysoko i poruszać się beztrosko to specjalność małych SUV-ów. Sprawdzamy 10 atrakcyjnych propozycji o długości około 4,2 m i radzimy którą wersję silnikową wybrać.

Znów sprowadzamy więcej aut - łatwiej o młodszego diesla niż benzynę
Aktualności

Znów sprowadzamy więcej aut - łatwiej o młodszego diesla niż benzynę

Rynek używanych samochodów powoli wraca do stanu sprzed pandemii. Do Polski znów importujemy auta z krajów zachodnich - tradycyjnie najwięcej z Niemiec, Francji i Belgii. Najczęściej sprowadzamy kilkunastoletnie egzemplarze.

Jeśli lubisz komfort, to ten model jest dla Ciebie
Testy nowych samochodów

Jeśli lubisz komfort, to ten model jest dla Ciebie

Kompaktowy hatchback, a może jednak crossover? Na pewno wyjątkowy pojazd, choćby ze względu na stylistykę, zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi i napęd elektryczny. Testując Citroena e-C4, sprawdzimy, czy oryginalny design współgra w nim z codzienną praktycznością.

Nowy Citroen C4 - na pograniczu
Testy nowych samochodów

Nowy Citroen C4 - na pograniczu

Nowy Citroen C4 licznymi szczegółami przypomina hatchbacka, trochę SUV-a (lub jak kto woli: crossovera), zaś linią dachu nawiązuje do nadwozi typu coupe. Auto ma też niebanalne wnętrze, jakkolwiek niektóre szczegóły wskazują na zwycięstwo stylistów nad osobami zajmującymi się ergonomią. A jak jeździ nowy Citroen C4 wyposażony w 130-konny silnik 1.2?

Autor Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński
Nowy Citroen e-C4 - Robert testuje
Testy i prezentacje

Nowy Citroen e-C4 - Robert testuje

Techniczna baza nowego Citroena e-C4 nie jest nowością, bo korzystają z niej także modele innych marek koncernu PSA: Opel Corsa, Peugeota e-208 i e-2008 oraz DS3 Crossback E-Tense. Tak jak w przypadku wcześniej zaprezentowanych modeli akumulator ma pojemność 50 kWh, moc silnika elektrycznego wynosi 136 KM, a moment obrotowy 260 Nm. To nowemu Citroenowi e-C4 pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w 9,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 150 km/h - czyli osiągi w zupełności wystarczające nie tylko do codziennej jazdy. Jednak nowy Citroen e-C4 jest zrobiony zupełnie inaczej niż zaprezentowane wcześniej modele.

Samochód Roku 2021 - triumf po raz drugi
Aktualności

Samochód Roku 2021 - triumf po raz drugi

Tytułem Europejskiego Samochodu Roku znów uhonorowano Toyotę Yaris. Ceremonia wręczenia nagrody stała się dobrą okazją do przypomnienia ponownie odwołanego salonu samochodowego w Genewie, na którym od lat ogłaszano corocznego zwycięzcę.

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza
Aktualności

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP, czyli niezależna organizacja oceniająca ekologiczność pojazdów, ogłosiła wyniki testów kolejnych aut - po raz pierwszy również hybryd typu plug-in (PHEV). Rezultaty trzech z nich pokazują, że nie wszystkie PHEV-y oferują takie same korzyści dla środowiska. Z kolei pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi potwierdził potencjał tej technologii. Na liście testowanych aut znalazł się także w pełni elektryczny model oraz 19 samochodów spalinowych, z których dwa wyróżniają się na tle pozostałych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Zwycięzcy i przegrani producenci aut - które marki zanotowały największe spadki?
Aktualności

Zwycięzcy i przegrani producenci aut - które marki zanotowały największe spadki?

Pandemia nikogo nie oszczędziła w 2020 r. Straty zanotowały wszystkie marki na europejskim rynku. W przypadku niektórych można wręcz mówić o prawdziwej katastrofie pod względem spadku liczby rejestrowanych samochodów. Oto lista zwycięzców oraz przegranych w Europie.

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?
Aktualności

Czy wiesz, ile w salonie kosztują te samochody?

Tanie samochody już były. Zwykle zmiana rocznika modelowego wiąże się ze zmianą cen. A te niestety zwykle rosną w górę. Otwartą kwestią pozostaje jednak to, czy zdajemy sobie sprawę z tego, ile trzeba zapłacić za najpopularniejsze modele, a także za samochody dostępne tylko dla nielicznych. Sprawdź swoją wiedzę w naszym quizie!

Citroen XM - król komfortu
Używane

Citroen XM - król komfortu

Citroena XM można kochać albo nienawidzić, ale nie można być w stosunku do niego obojętnym. Po siedmiu latach od zakończenia produkcji Citroen XM nadal intryguje. Niestety, cieszy się też złą sławą - uchodzi za auto dość awaryjne i drogie w utrzymaniu. W powszechnej opinii odpowiedzialne za to jest nietypowe zawieszenie

Citroen Xantia - arcymistrz komfortu
Używane

Citroen Xantia - arcymistrz komfortu

Pierwszym Citroenem klasy średniej mającym w miarę współczesne kształty był DS 19. Samochód ten debiutował w 1955 roku i od razu zdobył ogromne powodzenie - w pierwszym kwadransie zebrano 749 zamówień! Podstawą sukcesu były awangardowe kształty i zaawansowana technika: hydropneumatyczne zawieszenie i przedni napęd. Blisko 40 lat później Citroen zaprezentował Xantię. Nie zdobyła ona już takiego rozgłosu, ale z pewnością stanowi atrakcyjne auto klasy średniej

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.