- W Polsce debiutuje topowa, jeśli chodzi o zasięg, wersja w gamie nowego Peugeota 5008. To elektryczna wersja e-5008 230 Long Range, która ma akumulator o pojemności 96,9 kWh i zasięg prawie 700 km
- Rodzinny SUV będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Allure ora GT
- Cennik Peugeota e-5008 230 Long Range otworzy 267 350 zł. A to wcale nie jest ostatnie słowo Francuzów. Wciąż czekamy na najmocniejszą odmianę
Peugeoty e-3008 i e-5008 Long Range produkowane są we Francji w zakładzie w Sochaux, natomiast akumulatory powstają w gigafabryce ACC w Douvrin. W uzyskaniu dużego zasięgu pomaga platforma STLA Medium "BEV-by-design", która umożliwia przechowywanie większej ilości energii między kołami dzięki grubszemu o 15 mm akumulatorowi. Równocześnie platforma ta pozwala zachować przestrzeń w kabinie pasażerskiej i bagażniku. W Polsce właśnie debiutuje większy z braci w tej wersji. Na metce z ceną widzimy 267 350 zł.
Przeczytaj także: Przetestowałem trzeci rząd siedzeń w nowym Peugeocie 5008. W końcu ktoś to poprawił
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoIle przejedzie nowy Peugeot e-5008? Imponujące parametry
Tak wysoka cena wynika z danych technicznych francuskiego SUV-a. Peugeot w najwyższych wersjach e-3008 i e-5008 wchodzi na terytorium, gdzie dotąd znajdowały się tylko wielkie SUV-y marek premium. Nowy Peugeot e-5008 230 w wersji o zwiększonym zasięgu jest wyposażony w akumulator o pojemności 96,9 kWh, który w połączeniu z wydajnym i mocnym silnikiem 230 KM zapewnia zasięg 668 km wg WLTP. Producent podkreśla, że to najlepszy wynik w segmencie.
Pochwalić trzeba też czasy ładowania. Peugeot e-5008 230 obsługuje szybkie ładowanie o mocy do 160 kW. Naprawdę ogromny akumulator naładujemy od 20 do 80 proc. w 27 min. Z kolei 10 min przy tak mocnej ładowarce przekłada się na 150 km zasięgu.
Przeczytaj także: Czy znasz samochody z czasów PRL?
Peugeot e-5008 230 - ceny w Polsce
- Peugeot E-5008 230 Long Range ALLURE : 267 350 zł
- Peugeot E-5008 230 Long Range GT : 283 750 zł
To aktualnie topowa propozycja w gamie. Słabszy Peugeot e-5008 201 z akumulatorem o pojemności 73 kWh kosztuje odpowiednio 247 850 zł i 263 300 zł.
W ofercie znajdują się jeszcze dwie spalinowe propozycje. Peugeot 5008 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 startuje od 226 150 zł, a Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 - od 184 150 zł.
Nowy Peugeot 5008 - silniki. To jeszcze nie koniec
Duży SUV Peugeota wciąż czeka na swoje topowe wydanie. Niedługo w sprzedaży pojawi się e-5008 w wersji 320 Dual Motor AWD, wyposażonej w napęd na cztery koła, oferującą wyjątkowo wysokie osiągi. 210-konny silnik umieszczony jest z przodu, 110-konny z tyłu, a akumulator ma mieć 73 kWh, co pozwoli przejechać do 500 km wg WLTP.
Ciekawe, ile kosztować będzie tak mocny SUV. Mniejszy akumulator może sprawić, że różnica miedzy wersją Long Range nie będzie bardzo duża.