Nowe Audi A6 e-tron wygląda bardzo podobnie do modelu koncepcyjnego zaprezentowanego w 2021 r. na salonie samochodowym w Szanghaju. Wizja stała się rzeczywistością.
A6 e-tron to pierwszy całkowicie elektryczny model Audi dostępny w wersjach Sportback i Avant
– powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu Audi AG.
No właśnie, Sportback. To oznacza, że nowe Audi A6 nie będzie już dostępne w wersji sedan, a stało się liftbackiem z klapą bagażnika podnoszoną wraz z szybą. To praktyczniejsze rozwiązanie, jednak w tej klasie klasyczne limuzyny cieszą się prestiżem, więc to interesujący i nieco ryzykowny ruchu. Tak samo postąpiono w nowym Audi A5. W przypadku Avanta nic się nie zmienia.
Design jest typowy dla Audi — dynamiczny i zaawansowany technicznie. Na atrakcyjny wygląd tradycyjnie dla tej marki wpływają nowoczesne światła. Reflektory i tylne lampy mają trójwymiarowy kształt i oferują cyfrowe sygnatury świetlne. W opcji znajdą się cyfrowe światła do jazdy dziennej w technice LED oraz tylne lampy OLED 2.0.
Ponadto charakterystyczną cechą Audi A6 e-tron jest podświetlane tylne logo marki (w wyższych poziomach wyposażenia).
Nowe Audi A6 e-tron: kokpit w stylu A5
We wnętrzu nowego A6 również mamy aż trzy ekrany — osobne dla kierowcy (11,9 cala) i pasażera (10,9 cala) oraz środkowy dotykowy do obsługi systemu infotainment (14,5 cala). Prowadzący samochód może jeszcze korzystać z nowego wyświetlacza head-up wykorzystującego rozszerzoną rzeczywistość.
Audi A6 e-tron oferuje wiele innych nowoczesnych funkcji, np. wirtualne lusterka zewnętrzne drugiej generacji (dostępne na życzenie). Zewnętrze kamery zamiast lusterek poprawiają własności aerodynamiczne samochodu (Cd – 0,21 dla Sportbacka), a kierowca widzi wyświetlany obraz na ekranach znajdujących się po obu stronach kabiny przy narożnikach przednich słupków.
Warto wspomnieć również o panoramicznym szklanym dachu, który staje się nieprzezroczysty po naciśnięciu przycisku.
Nowe Audi A6 e-tron wyłącznie elektryczne
Audi A6 e-tron wyposażono w nowo opracowany dla platformy PPE akumulator litowo-jonowy o pojemności 100 kWh brutto. Producent deklaruje, że zasięg po pełnym naładowaniu może wynieść nawet 750 km (720 w Avancie).
Bazowy model A6 performance jest tylnonapędowy, ma 270 kW mocy (367 KM), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s i może się rozpędzić do 210 km/h. Zużycie energii w cyklu mieszanym ma wynosić od 14 do 17 kWh na 100 km.
Oczywiście na tym nie koniec, dla oczekujących jeszcze więcej przygotowano Audi S6 e-tron. Jego moc systemowa to 370 kW (503 KM), a z układem kontroli startu — aż 405 kW (550 KM). Sprint do "setki" wynosi tylko 3,9 s, a prędkość maksymalna to 240 km/h. W tym przypadku napęd przenoszony jest na cztery koła (quattro).
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTak wygląda gama napędowa w chwili premiery. Przedstawiciele Audi zapowiadają, że w zależności od rynku w późniejszym terminie pojawią się kolejne odmiany nowej "A-szóstki".
Postoje przy ładowarkach nie będą zbyt długie, jeśli będziesz mieć do dyspozycji szybkie stacje. Audi A6 e-tron ma instalację 800 V i może być ładowane prądem stałym o mocy 270 kW — wtedy w ciągu 10 minut zyskasz do 310 km zasięgu, a stan naładowania akumulatora z poziomu 10 do 80 proc. wzrośnie po 21 minutach.
Ceny nowych Audi A6 i S6 e-tron zostaną ogłoszone do końca września br.