Logo
EVWiadomościMG z problemami w Europie i wyprzedza ich kolejna marka. Wszystko przez przepisy

MG z problemami w Europie i wyprzedza ich kolejna marka. Wszystko przez przepisy

  • Marka MG zostaje wyprzedzona przez markę BYD na rynku europejskim w kwestii sprzedaży aut elektrycznych
  • Nowe cła na import elektrycznych samochodów z Chin spowodowały spadek rejestracji chińskich pojazdów w UE o blisko 10 proc
  • BYD zaczyna stanowić coraz poważniejszą konkurencję dla Tesli na rynku europejskim
  • Zachęcamy do oddania głosu w ankiecie pod artykułem
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

W listopadzie, pierwszym miesiącu obowiązywania karnych ceł na import elektrycznych samochodów z Chin, według danych Dataforce zanotowano spadek rejestracji tych pojazdów w Unii Europejskiej o blisko 10 proc. To efekt nowych regulacji, które weszły w życie 30 października. W październiku udział chińskich EV w ogóle rejestracji wynosił 8,2 proc., a w listopadzie spadł do 7,4 proc. Jednakże rzeczywisty obraz rynku może być zaburzony przez masowe rejestracje dokonane przez dealerów przed wejściem ceł w życie.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie cła zostały nałożone na samochody MG?
Ile samochodów MG sprzedano w listopadzie?
Jakie są skutki nowych ceł dla rejestracji samochodów elektrycznych w UE?
Jakie plany ma BYD na rynku europejskim?

Chińczycy tracą przez cła, ale dalej są w czołówce sprzedaży

MG, marka należąca do chińskiego koncernu SAIC, najbardziej odczuła skutki nowych danin. Po nałożeniu dodatkowego cła w wysokości 35,3 proc. łączna stawka celna dla elektrycznych modeli MG w Unii Europejskiej osiągnęła poziom 45,3 proc. Rezultatem jest dramatyczny spadek rejestracji o 58 proc. do 3762 sprzedanych pojazdów w listopadzie, co odsuwa MG z pozycji lidera sprzedaży wśród chińskich marek EV w Europie.

BYD, światowy gigant w produkcji pojazdów elektrycznych, przejął od MG pałeczkę lidera sprzedaży w Europie, nie zważając na kary celne. Firma, która została potraktowana przez UE łagodniej z karą na poziomie 17 proc., co daje łącznie 27 proc. cła, kontynuuje swoją ekspansję na Starym Kontynencie. Dodatkowo BYD inwestuje w budowę fabryki na Węgrzech, co ma wzmocnić ich pozycję w rywalizacji z Teslą.

BYD Seal U DM-i
BYD Seal U DM-iBYD

BYD z ogromnym wzrostem

BYD nie zwalnia tempa, a sprzedaż tego producenta w Europie wzrosła o 127 proc. rok do roku, mimo nowych ceł. Z 4796 zarejestrowanych pojazdów, firma zajmuje pierwsze miejsce wśród chińskich producentów EV na europejskim rynku. Choć to nadal mniej niż Tesla, która sprzedała w listopadzie blisko 18,8 tys. samochodów, to jednak BYD zaczyna stanowić coraz poważniejszą konkurencję dla amerykańskiego producenta.

W związku z zamknięciem rynku amerykańskiego dla chińskich marek przez 100 proc. cła, producenci z Państwa Środka intensywnie szukają nowych możliwości w Europie. Efekty ceł są już widoczne w globalnych wynikach eksportu, który w listopadzie spadł o 19 proc. Najbliższy czas może być więc bardzo interesujący, bowiem Chińczycy będą szukali sposobu na przyciągnięcie klienta. Co istotne, cła nie działają na samochody spalinowe.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium