Auto Świat EV Wiadomości Nowe Porsche Macan w kolejnych wersjach. Zasięg słabszej wersji to 641 km

Nowe Porsche Macan w kolejnych wersjach. Zasięg słabszej wersji to 641 km

Porsche Macan drugiej generacji trafiło na polski rynek w 2024 r. Początkowo samochód był dostępny w dwóch wersjach Macan 4 z silnikiem o mocy 387 KM oraz Macan Turbo, którego napęd generuje 584 KM. Teraz gamę uzupełniono o dwie odmiany.

Porsche Macan 2024
Zobacz galerię (9)
Porsche
Porsche Macan 2024
  • Porsche Macan doczekało się bazowej wersji o mocy 340 KM oraz odmiany 4S, której elektryczne silniki generują łącznie 448 KM
  • Porsche Macan rozpędza się do setki po 5,7 s, natomiast Porsche Macan 4S po 4,1 s
  • Zasięg słabszej wersji to 641 km, a mocniejszej – 606 km
  • Zachęcamy do oddawania głosów w specjalnej ankiecie, która znajduje się pod artykułem

Porsche Macan pierwszej generacji był hitem sprzedaży marki z Zuffenhausen. Pomimo tego sukcesu firma zdecydowała się na radykalny krok i drugie wydanie występuje wyłącznie z elektrycznym napędem.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W pierwszej kolejności w ofercie pojawiły się wersje Macan 4 o mocy 387 KM oraz Macan Turbo z napędem generującym 584 KM (mieliśmy już okazję jeździć obydwoma wariantami). Teraz ofertę uzupełniają odmiany Macan oraz Macan 4S.

Porsche Macan to bazowe wydanie z silnikiem o mocy 340 KM i z napędem na tył (pozostałe Macany są 4x4). Z kolei 448-konne Porsche Macan 4S wypełnia lukę pomiędzy Macanem 4 a Macanem Turbo.

Porsche Macan – priorytetem jest duży zasięg

Porsche Macan ma na pokładzie wysokonapięciowy akumulator o pojemności 100 kWh brutto. Silnik o mocy 340 KM korzysta z falownika 480 A, w którym – z myślą o wysokiej efektywności – jako materiał półprzewodnikowy wykorzystano węglik krzemu (SiC).

Porsche Macan 2024
Porsche Macan 2024Żródło: Porsche

Znacząco zmniejsza to straty przełączania i umożliwia uzyskanie wyższych częstotliwości. W trybie overboost, w połączeniu z Launch Control, nowy Macan generuje 360 KM oraz 563 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 5,7 s, a prędkość maksymalna to 220 km/h.

Dzięki rezygnacji z napędu na wszystkie koła bazowy wariant jest o 110 kg lżejszy od Porsche Macana 4, w związku z tym zużywa mniej energii. Zasięg pojazdu w cyklu mieszanym WLTP wynosi maksymalnie 641 km.

Porsche Macan 4S – dwa mocne silniki

Porsche Macan 4S ma nowy silnik umieszczony przy tylnej osi oraz mocny 600-amperowy falownik SiC. W połączeniu z jednostką zamontowaną przy przedniej osi, moc systemowa to 448 KM, a z krótkotrwałym overboostem – 516 KM.

Z funkcją Launch Control, kiedy to maksymalny moment obrotowy wynosi 820 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,1 s, a prędkość maksymalna to 240 km/h. Zasięg w cyku mieszanym WLTP wynosi do 606 km.

Porsche Macan 2024
Porsche Macan 2024Żródło: Porsche

Porsche Macan 4S jest standardowo wyposażony w elektroniczną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Dalszą optymalizację podwozia z myślą o zwiększeniu wydajności i komfortu zapewniają adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z układem poziomowania i regulacją prześwitu, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) oraz skrętna tylna oś.

Oba nowe warianty można ładować prądem stałym (DC) o maksymalnej mocy 270 kW. Korzystając z takiego punktu, energię można uzupełnić w zakresie 10-80 proc. po około 21 min.

Porsche Macan – nowe pakiety stylistyczne

Od teraz każde Porsche Macan można mieć z nowym kolorem nadwozia – Slate Grey Neo. Do oferty wzorów obręczy dodano 20-calowe felgi Macan S. Opcjonalnie dla wszystkich modeli oferowany jest także nowy pakiet stylistyczny Offroad, który ułatwia pokonywanie wyboistych dróg gruntowych oraz szczególnie stromych podjazdów i zjazdów.

Zmieniona geometria przedniego zderzaka pozwoliła zwiększyć kąt natarcia do 17,4 stopnia, w zależności od wariantu (wartość dla podniesionego poziomu zawieszenia pneumatycznego). W przypadku adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego pakiet wiąże się też ze zwiększeniem prześwitu w normalnym ustawieniu o 10 mm – do 195 mm.

Porsche oferuje pakiet z elementami w dwóch odcieniach: Vesuvius Grey lub w kolorze nadwozia. Odpowiednie lakierowane wykończenie otrzymują przedni zderzak, osłony progów, panele dyfuzora oraz relingi dachowe.

Porsche Macan – ulepszanie wyglądu

W ofercie dostępne są jeszcze 21-calowe alufelgi o off-roadowym wzornictwie, utrzymane w kolorze Vesuvius Grey. W przypadku klientów, którzy wybiorą pakiet stylistyczny Offroad z elementami w kolorze nadwozia, polakierowane zostają również listwy boczne. Relingi dachowe można zamówić w kolorze czarnym, srebrnym lub Turbonite (ten ostatni wyłącznie dla Turbo).

W modelach Macan, Macan 4 i Macan 4S dostępny jest także off-roadowy przedni zderzak z wstawką w kolorze Vesuvius Grey. Podobnie jak w przypadku pakietu stylistycznego Offroad zwiększa się wówczas kąt natarcia.

Porsche Macan – nowoczesne multimedia

Porsche Macan ma na pokładzie Porsche Driver Experience łączące elementy cyfrowe z analogowymi. Działanie systemu opiera się na zestawie wskaźników umieszczonym na zakrzywionym, 12,6-calowym ekranie, wyświetlaczy o przekątnej 10,9 cala (dla pasażera) oraz wyświetlaczu head-up i oświetleniu ambientowym i komunikacyjnym.

Porsche zaktualizowało interfejs ekranów. Zmiany obejmują animację powitalną, wygląd aplikacji „Motywy”, która pozwala dostosować tło wyświetlaczy i oświetlenie ambientowe do koloru nadwozia, z dwunastoma odcieniami do wyboru.

Porsche Macan oraz Porsche Macan 4S są już dostępne w Polsce, a pierwsze samochody mają dotrzeć do klientów w drugiej połowie 2024 roku. Bazowy wariant kosztuje minimum 370 tys. zł, natomiast za Porsche Macana 4S trzeba zapłacić od 416 tys. zł.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków