Trzecia generacja Renault 5 wygląda nowocześnie i atrakcyjnie, nawiązując do znanych poprzedników. Miejski hatchback ma 3,92 m długości, pięciodrzwiowe nadwozie i 326-litrowy bagażnik.
Nie ma jednak co liczyć na spalinowy silnik, nowe R5 jest wyłącznie elektryczne. Do wyboru są dwa poziomy mocy i pojemności akumulatora (120 KM i 40 kWh; 150 KM i 52 kWh) oraz trzy wersje wyposażenia: Evolution, Techno i Iconic cinq (ostatnia będzie co roku zmieniana). Według producenta maksymalny zasięg wynosi do 410 km, a szybkie ładowanie od 15 do 80 proc. trwa tylko 30 min.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowe Renault 5 E-Tech — do wyboru, do koloru
Samochód imponuje możliwościami personalizacji — oferuje aż 200 kombinacji kolorów i detali, w tym lakiery żółty pop i zielony pop niczym z lat 70. poprzedniego wieku.
W bogatszym wariancie na pokładzie znajduje się system multimedialny openR z wbudowanymi usługami Google, sterowaniem głosowym "Hej Reno" oraz planerem tras dla samochodów elektrycznych.
Renault chwali się, że nowa "piątka" to pierwszy samochód, dla którego stworzono specjalny wiklinowy koszyk do przewozu bagietek (można umieścić po prawej stronie konsoli środkowej). Ach, ci Francuzi.
Nowe Renault 5 E-Tech — ceny w Polsce:
- evolution EV40 (120 KM) urban range – 120 900 zł;
- techno EV40 (120 KM) urban range – 129 900 zł;
- techno EV52 (150 KM) comfort range – 142 900 zł;
- iconic cinq EV40 (120 KM) urban range – 138 900 zł;
- iconic cinq EV52 (150 KM) comfort range – 151 900 zł.
Nowe Renault 5 E-Tech — podstawowe wyposażenie wersji evolution:
- światła Full LED;
- ładowarki pokładowe AC 11 kW i DC 80 kW;
- pompa ciepła;
- 18-calowe felgi stalowe w kolorze srebrnym;
- klimatyzacja automatyczna;
- cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów o przekątnej 7 cali;
- system multimedialny openR link;
- czujniki parkowania z tyłu;
- karta Hands Free;
- dwa gniazda USB-C;
- funkcje Android Auto i Apple Car Play.